Ιστορικό χαμηλό για την αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ - Τι έδειξε έρευνα σε 38 χώρες

Ιστορικό χαμηλό για την αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ - Τι έδειξε έρευνα σε 38 χώρες Facebook Twitter
1

Τεράστιο έλλειμμα εμπιστοσύνης των Ελλήνων προς τα ΜΜΕ της χώρας, αποτυπώνεται σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 38 χώρες και εμφανίζει τα ελληνικά ΜΜΕ στην τελευταία θέση σε όλες τις κατηγορίες.

Την έρευνα εκπόνησε την άνοιξη του 2017, η μεγάλη εταιρεία ερευνών και δημοσκοπήσεων Pew ρωτώντας τους συμμετέχοντες για τον βαθμό εμπιστοσύνης που έχουν στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και σε ό,τι αφορά στην αντικειμενική και έγκυρη καταγραφή της επικαιρότητας και των μεγάλων θεμάτων που την απασχολούν.

Οι κατηγορίες της έρευνας ήταν τέσσερις και αφορούσαν στην: αμεροληψία (εάν τα ΜΜΕ προωθούν ή ευνοούν συγκεκριμένο κομματικό σχηματισμό), κάλυψη μεγάλων ειδήσεων, κάλυψη ειδήσεων για ηγέτες και κυβερνητικούς αξιωματούχους, εγκυρότητα στην είδηση.

Σύμφωνα με τα γενικά ευρήματα της έρευνας και όπως δημοσιεύθηκαν στην "Εφημερίδα των Συντακτών" το κοινό, σε παγκόσμιο επίπεδο συμφωνεί ότι τα media οφείλουν να είναι αμερόληπτα, πλην όμως εκτιμά ότι τα μέσα στις χώρες τους δεν τα καταφέρνουν πάντα ως προς αυτόν τον στόχο.

Έτσι, κατά μέσο όρο και περίπου κατά 75% και στις 38 χώρες που ερευνήθηκαν το κοινό δηλώνει ότι δεν είναι ποτέ αποδεκτό τα μέσα ενημέρωσης να στηρίζουν συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα όταν παρουσιάζουν τις ειδήσεις. Μόλις το 20% λέει ότι μερικές φορές αυτό μπορεί και να είναι αποδεκτό.

Ιστορικό χαμηλό για την αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ - Τι έδειξε έρευνα σε 38 χώρες Facebook Twitter

Πιο κριτική στάση απέναντι στα Μέσα εμφανίζουν οι Ευρωπαίοι με ένα ποσοστό 89% στην Ισπανία και 88% στην Ελλάδα να θεωρούν ότι αυτό είναι ανεπίτρεπτο. Στις ΗΠΑ το 78% απαντά ότι τα ΜΜΕ δεν θα πρέπει να προκρίνουν ένα πολιτικό κόμμα σε σχέση με κάποιο άλλο, ενώ μόνο σε πέντε χώρες, περίπου τρεις στους δέκα απάντησαν ότι είναι αποδεκτό τα ΜΜΕ να δείχνουν εύνοια σε ένα συγκεκριμένο κόμμα.

Ταυτόχρονα πιο κριτικοί απέναντι στα μέσα ενημέρωσης εμφανίζονται οι 'Ελληνες, οι Ισπανοί, οι Νοτιοκορεάτες, οι Λιβανέζοι και οι Χιλιανοί.

Ας σημειωθεί ότι βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνα, τα ΜΜΕ που φαίνονται να καταγράφουν τις πιο χαμηλές επιδόσεις είναι τα ελληνικά. Είναι ενδεικτικό ότι και στις τέσσερις κατηγορίες (αμεροληψία, ειδήσεις για κυβερνητικούς αξιωματούχους, ακρίβεια, κάλυψη σημαντικών γεγονότων) τα ελληνικά Μέσα βρίσκονται στη χαμηλότερη θέση και από τις 38 χώρες.

TV & Media
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αρναούτη για τροχαίο Παντελίδη: «Καρφώθηκε σίδερο στον πνεύμονα μου, έσπασαν τα πλευρά μου, ήμουν κατασφαγμένη»

TV & Media / Αρναούτη για τροχαίο Παντελίδη: «Καρφώθηκε σίδερο στον πνεύμονα μου, έσπασαν τα πλευρά μου, ήμουν κατασφαγμένη»

«Βγήκε μία απόφαση που ήταν κατάφωρα άδικη» ξεκαθαρίζει στις πρώτες της δηλώσεις μετά την εκδίκαση της υπόθεσης των αποζημιώσεων για το τροχαίο δυστύχημα
LIFO NEWSROOM
Η Paramount καταθέτει νέα ανταγωνιστική προσφορά για τη Warner Bros Discovery

TV & Media / Η Paramount καταθέτει νέα ανταγωνιστική προσφορά για τη Warner Bros Discovery

Η εταιρεία ανέφερε ότι η πρότασή της αποτελεί «ανώτερη εναλλακτική» συγκριτικά με αυτήν της Netflix, προσφέροντας περισσότερα μετρητά άμεσα στους μετόχους και μεγαλύτερες πιθανότητες έγκρισης από τις ρυθμιστικές αρχές
LIFO NEWSROOM
Eurovision 2026: Αντιμέτωπη με πιθανές περικοπές στον προϋπολογισμό της η διοργάνωση

TV & Media / Eurovision 2026: Αντιμέτωπη με πιθανές περικοπές στον προϋπολογισμό της

Η αποχώρηση της Ισπανίας —μιας από τις «big five» χώρες που στηρίζουν τον διαγωνισμό— δημιουργεί την προοπτική μειωμένων χορηγιών και τηλεθέασης για το υπερθέαμα που προσελκύει εκατομμύρια θεατές παγκοσμίως
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Με βάση τη μεθοδολογία, η έρευνα ουσιαστικά δεν καταγράφει την αξιοπιστία των ΜΜΕ αλλά την γκρίνια των πολιτών, οπότε είναι λογικό να κερδίζουν οι Έλληνες, πασίγνωστοι για τη γκρίνια τους. Στην Αφρική αντίθετα, οι πολίτες φαντασιώνονται πως είναι Καναδοί. Ό,τι πείτε.