Ιστορικό χαμηλό για την αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ - Τι έδειξε έρευνα σε 38 χώρες

Ιστορικό χαμηλό για την αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ - Τι έδειξε έρευνα σε 38 χώρες Facebook Twitter
1

Τεράστιο έλλειμμα εμπιστοσύνης των Ελλήνων προς τα ΜΜΕ της χώρας, αποτυπώνεται σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 38 χώρες και εμφανίζει τα ελληνικά ΜΜΕ στην τελευταία θέση σε όλες τις κατηγορίες.

Την έρευνα εκπόνησε την άνοιξη του 2017, η μεγάλη εταιρεία ερευνών και δημοσκοπήσεων Pew ρωτώντας τους συμμετέχοντες για τον βαθμό εμπιστοσύνης που έχουν στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και σε ό,τι αφορά στην αντικειμενική και έγκυρη καταγραφή της επικαιρότητας και των μεγάλων θεμάτων που την απασχολούν.

Οι κατηγορίες της έρευνας ήταν τέσσερις και αφορούσαν στην: αμεροληψία (εάν τα ΜΜΕ προωθούν ή ευνοούν συγκεκριμένο κομματικό σχηματισμό), κάλυψη μεγάλων ειδήσεων, κάλυψη ειδήσεων για ηγέτες και κυβερνητικούς αξιωματούχους, εγκυρότητα στην είδηση.

Σύμφωνα με τα γενικά ευρήματα της έρευνας και όπως δημοσιεύθηκαν στην "Εφημερίδα των Συντακτών" το κοινό, σε παγκόσμιο επίπεδο συμφωνεί ότι τα media οφείλουν να είναι αμερόληπτα, πλην όμως εκτιμά ότι τα μέσα στις χώρες τους δεν τα καταφέρνουν πάντα ως προς αυτόν τον στόχο.

Έτσι, κατά μέσο όρο και περίπου κατά 75% και στις 38 χώρες που ερευνήθηκαν το κοινό δηλώνει ότι δεν είναι ποτέ αποδεκτό τα μέσα ενημέρωσης να στηρίζουν συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα όταν παρουσιάζουν τις ειδήσεις. Μόλις το 20% λέει ότι μερικές φορές αυτό μπορεί και να είναι αποδεκτό.

Ιστορικό χαμηλό για την αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ - Τι έδειξε έρευνα σε 38 χώρες Facebook Twitter

Πιο κριτική στάση απέναντι στα Μέσα εμφανίζουν οι Ευρωπαίοι με ένα ποσοστό 89% στην Ισπανία και 88% στην Ελλάδα να θεωρούν ότι αυτό είναι ανεπίτρεπτο. Στις ΗΠΑ το 78% απαντά ότι τα ΜΜΕ δεν θα πρέπει να προκρίνουν ένα πολιτικό κόμμα σε σχέση με κάποιο άλλο, ενώ μόνο σε πέντε χώρες, περίπου τρεις στους δέκα απάντησαν ότι είναι αποδεκτό τα ΜΜΕ να δείχνουν εύνοια σε ένα συγκεκριμένο κόμμα.

Ταυτόχρονα πιο κριτικοί απέναντι στα μέσα ενημέρωσης εμφανίζονται οι 'Ελληνες, οι Ισπανοί, οι Νοτιοκορεάτες, οι Λιβανέζοι και οι Χιλιανοί.

Ας σημειωθεί ότι βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνα, τα ΜΜΕ που φαίνονται να καταγράφουν τις πιο χαμηλές επιδόσεις είναι τα ελληνικά. Είναι ενδεικτικό ότι και στις τέσσερις κατηγορίες (αμεροληψία, ειδήσεις για κυβερνητικούς αξιωματούχους, ακρίβεια, κάλυψη σημαντικών γεγονότων) τα ελληνικά Μέσα βρίσκονται στη χαμηλότερη θέση και από τις 38 χώρες.

TV & Media
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι New York Times και οι αξίες της παραδοσιακής δημοσιογραφίας στο επίκεντρο

TV & Media / New York Times - Gate: Εσωτερική έρευνα για τη διαρροή πληροφοριών από ρεπορτάζ για τον πόλεμο στη Γάζα

Η ιστορική εφημερίδα με τους δέκα εκατομμύρια συνδρομητές διεξάγει εσωτερική έρευνα σχετικά με το ρεπορτάζ που αποκάλυψε σεξουαλική βία της Χαμάς κατά των ομήρων στη Γάζα
NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Με βάση τη μεθοδολογία, η έρευνα ουσιαστικά δεν καταγράφει την αξιοπιστία των ΜΜΕ αλλά την γκρίνια των πολιτών, οπότε είναι λογικό να κερδίζουν οι Έλληνες, πασίγνωστοι για τη γκρίνια τους. Στην Αφρική αντίθετα, οι πολίτες φαντασιώνονται πως είναι Καναδοί. Ό,τι πείτε.