Το Facebook αλλάζει και πάλι το newsfeed της σελίδας σας για έναν και μοναδικό λόγο

Το Facebook αλλάζει και πάλι το newsfeed της σελίδας σας για έναν και μοναδικό λόγο Facebook Twitter
To Facebook έλαβε σοβαρά υπ' όψιν τα παράπονα των χρηστών που έβλεπαν όλες τις άσχετες αναρτήσεις, αλλά όχι των φίλων τους και ετοιμάζεται για αλλαγές
0

Καθώς όλο το προηγούμενο διάστημα όλο και πλήθαιναν τα αρνητικά σχόλια των χρηστών του Facebook ότι στο newsfeed των προσωπικών τους σελίδων παρακολουθούσαν δημοσιεύσεις άσχετων, όχι και τόσο φίλων, διαφημίσεις, αλλά όχι τα νέα μελών της οικογένειας τους, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης αποφάσισε ακόμη μία αλλαγή, που έρχεται να προστεθεί στην αναμόρφωση των υπηρεσιών του από τις αρχές του έτους. 

Έτσι, το Facebook αλλάζει τον τρόπο που λειτουργεί το NewsFeed, προκειμένου σε αυτό να εμφανίζονται πρώτες οι αναρτήσεις των στενών φίλων των χρηστών και μελών της οικογένειας τους. Όπως χαρακτηριστικά έγινε γνωστό από την εταιρεία, το δίκτυο δεν θα εστιάζει πλέον σε διαφημιστικές καταχωρήσεις, χορηγούμενες αναρτήσεις, σελίδες και νέα από οργανισμούς και ειδησεογραφικά πρακτορεία, τουλάχιστον, όχι με τη συχνότητα που το έκανε μέχρι σήμερα. 

"Ενημερωθήκαμε για την ανησυχία των χρηστών ότι ενδεχομένως χάνουν σημαντικές ενημερώσεις και ποστς από φίλους για τους οποίους νοιάζονται πραγματικά", εξήγησε ο Lars Backstrom, διευθυντής τεχνολογικής ανάπτυξης και επ' αυτού είχε μερικά πολύ καλά νέα.  Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, το Facebook σχεδιάζει να φτιάξει μία κατηγορία, η οποία θα εμφανίζεται πάνω πάνω στη ροή ειδήσεων της σελίδας του κάθε χρήστη και θα φέρει τον τίτλο "posts των φίλων για τους οποίους νοιάζεστε".

 

Φαίνεται, όμως, ότι το μέσο που ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ δημιούργησε και πρακτικά άλλαξε το στάτους κβο της ανθρώπινης επικοινωνίας και ειδικά το τι αποπνέει η "ροή ειδήσεων" του είναι κάτι που απασχολεί πολύ τα στελέχη του Facebook. Και αυτό, διότι εκτός από τις επερχόμενες αλλαγές, σε ξεχωριστό σημείωμα του αντιπροέδρου και υπεύθυνου και για την εμπορική λειτουργία του NewsFeed, Adam Mosseri, αναφέρονται και κάποια πράγματα σχετικά με τις αξίες του ιδρυτή του μέσου, καθώς και των συνεργατών του. 

 

"Οι αλγόριθμοι είναι για να αλλάζουν, ώστε οι άνθρωποι να μη χάνουν στιγμές αυτών που είναι σημαντικοί για εκείνους. Οι φίλοι και η οικογένεια είναι οι βασικές προτεραιότητες στη ζωή", σημείωσε ο Mosseri, ωστόσο, παρά τη συγκινητική εξομολόγηση, δεν ξεχνά κανείς και τις άπειρες αλλαγές που έχει υποστεί ο αλγόριθμος του Facebook, ειδικά τους τελευταίους μήνες και προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι οικονομικοί του στόχοι. 

 

Αλλά αυτό φάνηκε λίγο παρακάτω στο ίδιο σημείωμα, καθώς ο Mosseri παραδέχεται ότι το Facebook είναι σε θέση να γνωρίζει από έρευνες ότι οι άνθρωποι παραμένουν σε αυτό για δύο λόγους: για να ενημερωθούν και να ψυχαγωγηθούν. Και φυσικά για να "γεμίζουν" το δίκτυο με τις δικές τους πρωτογενείς ιστορίες, σκέψεις, φωτογραφίες και αναρτήσεις. 'Όπως χαρακτηριστικά - και απολύτως ειλικρινώς - αναφέρει ο Mosseri για ένα δίκτυο 1,65 δις χρηστών εκείνο που έχει πραγματική αξία είναι αυτές οι ιστορίες. Γι' αυτές, άλλωστε, γίνεται όλη αυτή η τράμπα στην ιεράρχηση του τι θα βλέπουν οι χρήστες.  

 

Βέβαια, ακόμη και με αυτές τις αλλαγές, κάποιοι μπορεί να μη μείνουν ικανοποιημένοι, όπως λόγου χάριν οι εκδότες και γενικώς επαγγελματίες που χρησιμοποιούν το Facebook για να προωθήσουν τη δουλειά τους. 

 

Ακριβώς, γι' αυτούς οι νέες αλλαγές στον αλγόριθμο μπορεί να επηρεάσουν την επισκεψιμότητα των sites τους, αλλά και την απήχηση του official page του μέσου τους στους χρήστες του δικτύου. Αλλά και πάλι, όπως διαβεβαιώνουν και τα στελέχη, αυτό είναι κάτι που θα εξαρτηθεί από τους εκδότες (και προφανώς το είδος συναλλαγής που θα επιλέξουν να έχουν με το Facebook). Κατά τον ίδιο τρόπο και σύμφωνα με ρεπορτάζ των New York Times θα επηρεαστούν και επαγγελματίες που κάνουν χρήση της νέας υπηρεσίας "Instant Articles", καθώς και του Live streaming, που πριν από λίγο καιρό εγκαινίασε το δίκτυο. 

 

Και επειδή τον Μάρτιο είχαν υπάρξει και οι καταγγελίες περί μεροληψίας σε πολιτικοποιημένα posts, τα στελέχη του δημοφιλέστερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης είχαν μια απάντηση και γι' αυτό, που εξυπηρετούσε και τις επικείμενες αλλαγές στο NewsFeed: "Δουλειά μας δεν είναι να επιλέγουμε τι θα διαβάσει ο κόσμος. Δουλειά μας είναι να ενώνουμε ανθρώπους και ιδέες, και να φέρνουμε τον κόσμο σε επαφή με αυτό που  θεωρεί ενδιαφέρον - ο καθείς ξεχωριστά - να διαβάσει". 

 

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι New York Times και οι αξίες της παραδοσιακής δημοσιογραφίας στο επίκεντρο

TV & Media / New York Times - Gate: Εσωτερική έρευνα για τη διαρροή πληροφοριών από ρεπορτάζ για τον πόλεμο στη Γάζα

Η ιστορική εφημερίδα με τους δέκα εκατομμύρια συνδρομητές διεξάγει εσωτερική έρευνα σχετικά με το ρεπορτάζ που αποκάλυψε σεξουαλική βία της Χαμάς κατά των ομήρων στη Γάζα
NEWSROOM