Με μία ευχαριστήρια επιστολή προς το αναγνωστικό κοινό η νεαρή blogger μόδας και εκδότρια του ηλεκτρονικού περιοδικού Rookie (rookiemag.com), Tavi Gevinson αποχαιρετά τον κόσμο του διαδικτύου, γνωστοποιώντας τους λόγους για τους οποίους αναγκάζεται να αναστείλει ακόμη και την ηλεκτρονική έκδοση του δημιουργήματός του. 

 

Όπως αναφέρει στο εκδοτικό της σημείωμα, ο ιστότοπος θα μείνει ενεργός για λίγους ακόμη μήνες, το e-shop μέχρι το τέλος του χρόνου και μετά, όπως γράφει, ευτυχώς που υπάρχουν τα βιβλία που είναι παντοτινά. Γιατί, όμως, προχώρησε σ' αυτή την απόφαση να κατεβάσει από το διαδίκτυο ένα site που σίγουρα διέφερε από τα υπόλοιπα, με φεμινιστικό προσανατολισμό και θέματα ποπ κουλτούρας; 

 

 
 

 

"Κατά κάποιον τρόπο, δεν πρόκειται για αποκλειστικά δική μου απόφαση. Τα ψηφιακά μέσα έχουν γίνει μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση και το Rookie με τη σημερινή του μορφή δεν είναι πλέον οικονομικά βιώσιμο. Από την άλλη, ναι, είναι και δική μου απόφαση να μη θέλω να το κάνω οικονομικά βιώσιμο, πουλώντας το σε νέους ιδιοκτήτες, ζητώντας χρήματα και προσφορές από επενδυτές, και επίσης παρακαλώντας για τις δωρεές και τη συνεισφορά των αναγνωστών να στηρίξουν τη λειτουργία του. Έχω διερευνήσει όλες αυτές τις επιλογές και δεν μπορώ να προχωρήσω σε καμία από αυτές", γράφει η Gevinson.

 

Όπως εξηγεί, το Rookie για εκείνη είναι κάτι με αυτόνομη δική του ζωή και δεν θα ήθελε να το δει να "μεγαλώσει" άσχημα και να εξελίσσεται σε κάτι που δεν οραματίστηκε ούτε η ίδια ούτε οι συνεργάτες της. Για την ίδια, όπως γράφει σ' αυτό το τελευταίο εκδοτικό σημείωμα, υπάρχουν δύο "Rookie": αυτό που διαβάζουν οι αναγνώστες και ξεκίνησε να δημιουργεί όταν ήταν 15 ετών (σ.σ.: σήμερα είναι 22), θέλοντας κάποια στιγμή να γίνει πηγή εισοδήματος και ανεξαρτησίας της και αυτό που είναι μία πραγματική εκδοτική επιχείρηση με ανάγκες που την ξεπερνούν και την καλούν να πάρει σημαντικές αποφάσεις. 

 

Ας σημειωθεί ότι στον ιστότοπο μπορούσε κανείς να βρει -εκτός από την ενδιαφέρουσα θεματολογία του- και χρηστικά, αλλά όμορφα αντικείμενα, t-shirts, posters, βιβλία και είδη δώρων. Αυτό, όπως λέει η νεαρή εκδότρια του, λειτούργησε και απέφερε αξιοπρεπή κέρδη για αρκετά χρόνια στο ηλεκτρονικό περιοδικό. 

 

"Επίσης εκείνη την εποχή, το κοινό του Rookie μπορούσε να αναπτυχθεί οργανικά, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είχε καμία στρατηγική, αλλά αναπτυσσόταν χωρίς να ξοδεύει χρήματα για θέσεις εργασίας ή υπηρεσίες που οι περισσότερες εταιρείες κάνουν για πολύ προφανείς λόγους: αύξηση του κοινού, την αφοσίωση του αναγνώστη, το μάρκετινγκ.

 

Τώρα που ξέρω τι συνεπάγονται αυτές οι δουλειές, δεν θα έλεγα ότι πρόκειται για έργο του διαβόλου ούτε για κάτι απαραίτητα κακά. Θα έλεγα, όμως, ότι είναι κάτι που απαιτεί κατανόηση του αναγνωστικού κοινού με με τρόπους που δεν διαθέτω και εκμετάλλευση του τρόπου που σκέφτεστε με τρόπους που δεν θέλω και δεν μπορώ", καταλήγει μεταξύ άλλων η νεαρή εκδότρια.