Θέλουμε τους συμμαθητές των παιδιών μας πίσω: Σύλλογοι γονέων αντιδρούν στην απομάκρυνση ανηλίκων που έμεναν στις καταλήψεις

Θέλουμε τους συμμαθητές των παιδιών μας πίσω: Σύλλογοι γονέων αντιδρούν στην απομάκρυνση ανηλίκων που έμεναν στις καταλήψεις Facebook Twitter
EUROKINISSI
12

Με μία κοινή ανακοίνωση, ο σύλλογος γονέων του 35ου και του 36ου δημοτικού σχολείου Αθηνών αντιδρά στις εκκενώσεις των καταλήψεων όπου διέμεναν αλλοδαποί, μεταξύ των οποίων οικογένειες με μικρά παιδιά που παρακολουθούσαν μαθήματα στα σχολεία του κέντρου της Αθήνας.

«Τις τελευταίες μέρες εκκενώνονται κτίρια του κέντρου της Αθήνας στα οποία είχαν βρει στέγη πρόσφυγες, περιμένοντας ποιος νόμος, ποια κυβέρνηση, ποια γραφειοκρατία θα προχωρήσει τις διαδικασίες ασύλου. Τα παιδιά τους γράφτηκαν στα σχολεία του κέντρου της Αθήνας, προσπαθώντας να ενταχθούν, να μάθουν τη γλώσσα, να αποκτήσει η ζωή τους μια κανονικότητα έστω και υπό αυτές τις συνθήκες», σημειώνουν μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση τους, μόλις μία ημέρα μετά την εκκένωση ενός νεοκλασικού όπου διέμεναν 143 αλλοδαποί, ανάμεσα στους οποίους και 56 παιδιά.

Όπως σημειώνουν οι σύλλογοι γονέων, η σχολική χρονιά έχει αρχίσει και τα παιδιά αυτά «απομακρύνονται από τα σχολεία τους, χωρίς καμία ειδοποίηση, χωρίς καν να τους εξασφαλίζεται η εγγραφή και η μεταφορά τους σε άλλα σχολικά περιβάλλοντα». «Θέλουμε τους συμμαθητές των παιδιών μας πίσω. Γιατί είναι υποχρέωσή όλων μας να εξασφαλιστεί επιτέλους για αυτούς ένα ασφαλές περιβάλλον. Γιατί χάρη σε αυτούς πολλά από τα σχολεία του κέντρου έμειναν ανοιχτά. Γιατί δεν είναι δυνατόν πολιτικά παιχνίδια να παίζονται πάνω στις πλάτες παιδιών και κατατρεγμένων ανθρώπων», καταλήγει η ανακοίνωση.

Αναλυτικά η κοινή ανακοίνωση των συλλόγων γονέων

«ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ 35ου και 36ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Αθήνα, 23/9/2019

Θέλουμε τους συμμαθητές μας πίσω

»Τις τελευταίες μέρες εκκενώνονται κτίρια του κέντρου της Αθήνας στα οποία είχαν βρει στέγη πρόσφυγες, περιμένοντας ποιος νόμος, ποια κυβέρνηση, ποια γραφειοκρατία θα προχωρήσει τις διαδικασίες ασύλου. Τα παιδιά τους γράφτηκαν στα σχολεία του κέντρου της Αθήνας, προσπαθώντας να ενταχθούν, να μάθουν τη γλώσσα, να αποκτήσει η ζωή τους μια κανονικότητα έστω και υπό αυτές τις συνθήκες.
Και ενώ η πολιτεία είναι αυτή που θα έπρεπε να εξασφαλίζει σε όλα τα παιδιά την εγγραφή και φοίτησή τους στο σχολείο, σεβόμενη ακόμα και τη Διεθνή Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού, είναι εκείνη που τους τη στερεί με τον πιο βίαιο τρόπο, που τα ωθεί στο περιθώριο, δε σέβεται τα στοιχειώδη δικαιώματά τους, δε σέβεται την ύπαρξή τους. Γιατί η σχολική χρονιά έχει αρχίσει και τα παιδιά απομακρύνονται από τα σχολεία τους, χωρίς καμία ειδοποίηση, χωρίς καν να τους εξασφαλίζεται η εγγραφή και η μεταφορά τους σε άλλα σχολικά περιβάλλοντα.


»Θέλουμε τους συμμαθητές των παιδιών μας πίσω. Γιατί είναι υποχρέωσή όλων μας να εξασφαλιστεί επιτέλους για αυτούς ένα ασφαλές περιβάλλον. Γιατί χάρη σε αυτούς πολλά από τα σχολεία του κέντρου έμειναν ανοιχτά. Γιατί δεν είναι δυνατόν πολιτικά παιχνίδια να παίζονται πάνω στις πλάτες παιδιών και κατατρεγμένων ανθρώπων.

Νέος Σύλλογος Γονέων 36ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 35ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών»

Ελλάδα
12

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Καλλιάνος: «Το καλό παιδί τελείωσε, δεν σκαμπάζω από τις γλυκανάλατες ανακοινώσεις του Αττικόν»

Ελλάδα / Γιάννης Καλλιάνος: «Το καλό παιδί τελείωσε, δεν σκαμπάζω από τις γλυκανάλατες ανακοινώσεις του Αττικόν»

«Δεν φταις εσύ», ανέφερε ο μετεωρολόγος για τον Άδωνι Γεωργιάδη και αποκαλύπτει όλο το παρασκήνιο για την καθυστερημένη εισαγωγή του πατέρα του στη ΜΕΘ
NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Οι ανθρωποι ηρθαν απο μια ηπειρο μακρια, περασαν μια ασφαλεστατη χωρα για αυτους (Τουρκια) για να ερθουν πιο κοντα στο ονειρο τους και οι αλλοι κλαινε γιατι τα παιδια θα χασουν 2 εβδομαδες απο το προηγουμενο σχολειο και θα αναγκαστουν να αλλαξουν σχολειο. Σορυ αλλα αν το θεμα τους ηταν η αλλαγη σχολειου δεν θα ειχαν κανει ολη αυτη την οδυσεια
Πως ακριβώς "γράφτηκαν σε σχολεία" δίχως ταυτοποίηση ηλικίας και χώρας καταγωγής (σκαστοι; Από επίσημες δομές); Από όσο ξέρω προηγείται στάδιο προσαρμογής σε ειδικά επί τούτου σχολεία. Ισχύει; αν διέμεναν παράτυπα σε υπό κατάληψη κτίριο μήπως επίσης σπούδαζαν και παράτυπα υπό τις ευλογίες των συλλόγων; Υπάρχει γενικώς κάποιο πλάνο επί τούτου; Ας υποθέσουμε πως στην τάξη του γιού μου που πηγαίνει πχ στην δευτερα, έρχονται οκτώ μαθητές της Τετάρτης και της έκτης που δεν έχουν ιδέα από την γλώσσα, και ήρθαν πρίν έναν μήνα στην χώρα, έχω δικαίωμα να αναρωτηθώ για το επίπεδο του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που μοιραία θα αλλάξει άρδην (και για το οποίο φορολογούμαι); Ή είμαι φασίστας; Έχει κάποιος κάποια επίσημη ενημέρωση για όλα αυτά;
Καταρχάς,κάτι που θα έπρεπε να γνωρίζετε εφ΄όσον είστε γονιός είναι ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να φοιτούν μαθητές σε σχολεία χωρίς έγγραφα από την πολιτεία, γεγονός που δωλώνει ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι εδώ είτε ως αιτούντες άσυλο είτε με προσωρινή διαμονή.Απ'όσο γνωρίζω τα μαθήματα πραγματοποιούνται σε διαφορετικές ώρες οπότε δεν τίθεται θέμα υποβάθμισης του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος όπως ισχυρίζεστε,κάτι που μπορεί να συμβεί και με παιδιά ελληνικής καταγωγής τα οποία είναι αδύναμα μαθησιακά.Αφού λοιπόν φορολογείστε καλό θα είναι να σας απασχολούν ζητήματα όπως οι ακατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις στα σχολεία για τα οποία έχουν δοθεί αρκετά χρήματα και από την τσέπη σας αλλά κανείς δεν ξέρει που κατέληξαν και κανείς,δυστυχώς,δεν ενδιαφέρεται να μάθει και διαμαρτυρόμαστε όταν σε παιδιά κατατρεγμένα από πόλεμο και κακουχίες δίνεται το αναφαίρετο -και ύψιστο-δικαίωμα της γνώσης.Ας αρχίσουμε λοιπόν να επικεντρωνόμαστε σε ουσιαστικά ζητήματα και να μην βάζουμε ως πρόφαση το επίπεδο μάθησης στις σχολικές μονάδες για να καλύψουμε άλλες,τυχόν,πεποιθήσεις.
Χαίρετε και σας ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις. Στην ανακοίνωση τους οι «σύλλογοι γονέων» πάντως μιλούν για «συμμαθητές», που «χάρη σε αυτούς μένουν ανοικτά τα σχολεία του κέντρου». Εάν μάλιστα είναι έτσι όπως τα λέτε, και ελπίζω όντως να είναι, η όλη ανησυχία των γονιών μοιάζει κάπως ακατανόητη δεδομένου πως 1)Τα παιδιά τους δεν θα χάσουν τους συμμαθητές τους μιας και (όπως ισχυρίζεστε) ποτέ δεν συγχρωτίστηκαν σε κοινή ώρα διδασκαλίας και υπό την ευρεία έννοια θα παραμείνουν συμμαθητές, μιας και2)Προφανώς και η κρατική ενταξιακή διδασκαλία θα συνεχιστεί κανονικότατα στις δομές ή στους τόπους που θα πάνε χωρίς να αλλάξει τίποτε από το καθεστώς που απολάμβαναν στα σχολεία των Αθηνών.Δεν συμφωνείτε;Κατά τα άλλα, επιτρέψτε μου παρακαλώ να ανησυχήσω για ότι εγώ κρίνω την στιγμή που μία κυβέρνηση «ανέχεται» (σχεδόν βάσει πλάνου, λένε κάποιες κακές γλώσσες) την αληθινή υποκατάσταση του κράτους από αναρχοαυτόνομες συλλογικότητες που στεγάζουν εν μία νυκτί 130 ανθρώπους (με 50 παιδιά) σε έναν χώρο προσθέτοντας εντελώς αυθαίρετα –προφανώς- όλο το βάρος της ενταξιακής τους διαδικασίας στο πλησιέστερο δημοτικό. Διορθώστε με αν κάνω κάπου λάθος. Αυτό, το θεωρώ σοβαρότερο από τις κατεστραμμένες υποδομές μίας και με τις δεύτερες ένας δάσκαλος που το θέλει μπορεί τουλάχιστον να δουλέψει σε ένα στοιχειωδώς συμπαγές ελάχιστο κοινό υλικό μαθητών.Τέλος, επειδή η ειρωνείες και τα υπονοούμενα περί πεποιθήσεων δεν λείπουν, η αίσθηση μου είναι πως Έλληνας μπορεί να είναι μακροπρόθεσμα όποιος μετέχει της ελληνικής παιδείας.Αυτό προϋποθέτει ένα πλάνο που απέχει έτη φωτός από τις αγελαίες πρακτικές συλλογικοτήτων, οι οποίες εάν είχαν την δυνατότητα θα άνοιγαν τις πόρτες των κοντινών δημοσίων σχολείων και θα μοίραζαν στις τάξεις τους νεοεισαχθέντες μικρούς μετανάστες ανάλογα με το ύψος τους, όπως άλλωστε έκαναν πάνω κάτω και με την διαμονή τους… Ελπίζω για να σας επιστρέφω την καχυποψία σας επί των φρονημάτων μου να μην ενστερνίζεστε αντίστοιχες πεποιθήσεις…
Δεν είναι είτε το ένα είτε το άλλο.Επειδή η παιδεία στην Ελλάδα έχει ισοπεδωθεί και δεν πάει παρακάτω δεν σημαίνει ότι πρέπει να της βάλουμε μπουρλότο και να ασχολούμαστε με τα κτηριακά. Βεβαίως να ασχοληθούμε και με αυτά, αλλά προέχει το σύστημα της παιδεία και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Σας ευχαριστώ για την απάντηση.Επειδή τυχγάνει ο ένας μου γονέας να είναι εκπαιδευτικός, στο δημόσιο σχολείο δεν υπάρχει εξατομικευμένη διδασκαλία.Ο δάσκαλος ή ο καθηγητής θα ολοκληρώσει τη διδακτέα ύλη είτε αφομοιωθεί από όλους τους μαθητές είτε όχι.Άρα αντιλαμβάνεστε ότι η διδασκαλία δεν παρεμποδίζεταΙ.Άλλωστε είναι γνωστό ότι η αλληλεγγύη είναι βασική αξία του χριστιανισμού.ΌΛΟΙ μας οφείλουμε να είμαστε πάνω από όλα ανθρωποι, σε όποιον πολιτικό χώρο και αν ανήκουμε.Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Μια από τις λίγες φορές που προβάλλονται από τα ΜΜΕ γονείς και σύλλογοι γονέων (και πρέπει να υπάρχουν πολλοί σε αυτή τη χώρα) οι οποίοι δεν ταυτίζονται με τον Ελληνάρα που φοβάται ότι θα "μολυνθεί" το παιδί του αν συγχρωτιστεί με ξένο και με διαφορετικό(άφραγκο εννοείται, γιατί δεν θα είχε το παραμικρό πρόβλημα να συνυπάρξει το παιδί του γιο Αράβων Μουσουλμάνων Καταριανών ή Σαουδαράβων επενδυτών)
Ας μου εξηγήσει κάποιος πώς γίνεται οι μετανάστες να είναι αταυτοποίητοι, τα παιδιά τους όμως να είναι γραμμένα στο σχολείο; Με πλαστά χαρτιά γράφτηκαν; Από τι έλεγχο πέρασε όλη αυτή η διαδικασία; Δεν είναι ανησυχητικό αυτό;
Ανέκαθεν, όλα τα παιδιά γράφονται στο ελληνικό σχολείο ασχέτως χαρτιών των γονέων τους. Είναι Συνταγματική υποχρέωση του διεθυντή να τα εγγράψει. Οτιδήποτε άλλο είναι απλά παράνομο και επισύρει πολύ αυστηρές ποινές.
Μακάρι να ακουστεί η διαμαρτυρία των γονέων. Είναι κρίμα για τα παιδιά, πάνω που άρχισαν να εντάσσονται στην κοινωνία με το να πάνε σχολείο, να τους το στερούν.Η κατάληψη έπρεπε να λήξει αλλά έπρεπε επίσης να βρεθεί εναλλακτική για τα παιδιά.Σε όλο αυτό φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ κατ' εμε, καθώς άφησε αυτό το καθεστώς να υπάρχει χωρίς να υπολογίζει ότι κάποια στιγμή θα αλλάξουν τα πράγματα.