ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Πού πήγαν τα διώροφα λεωφορεία του ΟΑΣΑ;

Πού πήγαν τα διώροφα λεωφορεία του ΟΑΣΑ; Facebook Twitter
13

Ενοικιαστήριο βάζουν οι Οδικές Συγκοινωνίες σε τέσσερα διώροφα λεωφορεία που αγόρασαν το 2007 για να εκτελούν τη γραμμή 400 για τα τουριστικά αξιοθέατα της Αθήνας με εισιτήριο 5 ευρώ.

Η υπόθεση είναι χαρακτηριστική του τρόπου λειτουργίας της κρατικής μηχανής και του πολιτικού συστήματος, αφού, τα συγκεκριμένα λεωφορεία παρότι κόστισαν 1,6 εκατομμύρια ευρώ, δεν κινήθηκαν ποτέ στη γραμμή.

Κι αυτό γιατί το έργο που έκανε η γραμμή 400 την έχουν αναλάβει πλέον με υπουργική απόφαση -που απαγόρευε χρήση λεωφορείων δημόσιας χρήσης ως τουριστικών-ιδιώτες.

Έτσι τα λεωφορεία παροπλίστηκαν και τώρα τα τρία από αυτά ενοικιάζονται με τη σειρά τους σε ιδιώτες, με εξάμηνη διάρκεια (τουριστική περίοδος) και με τίμημα που σύμφωνα με τη Διαύγεια, δεν μπορεί να είναι κάτω από 3.000 ευρώ ανά όχημα και ανά μήνα.

Οι εργαζόμενοι στις ΟΣΥ αντιδρούν σε αυτή τη μίσθωση των λεωφορείων θεωρώντας μικρό το κατώτατο τίμημα ενώ η διοίκηση των Συγκοινωνιών τονίζει ότι ένα τέτοιο μίσθωμα είναι προτιμότερο από το να «κάθονται» τα λεωφορεία στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού.

Τι απαντά η διοίκηση στους εργαζόμενους:

«Η απόφαση της σημερινής διοίκησης, να αξιοποιήσει τα τρία λεωφορεία κρίθηκε αναγκαία για τεχνικούς, αλλά και οικονομικούς λόγους για να μη παραμένουν παρκαρισμένα με την όποια φθορά προκύπτει από την ακινητοποίηση τους. Έτσι αποφασίστηκε να γίνει πρόχειρος διαγωνισμός ώστε να αξιοποιηθούν και να έχει έσοδα η εταιρεία μέχρι την οριστική τους αξιοποίηση«αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΣΥ η οποία διευκρινίζει ότι οι όροι και οι προδιαγραφές που υπάρχουν στη διακήρυξη είναι αυστηροί και διασφαλίζουν καθ' ολοκληρία τα συμφέροντα της εταιρείας. Μάλιστα αναφέρει τους βασικούς όρους:

Ως ελάχιστο μηνιαίο προσφερόμενο μίσθωμα για κάθε λεωφορείο, ορίζεται ως κατώτατη βάση εκκίνησης το ποσό των 3.690,00 ευρώ με Φ.Π.Α. Το μηνιαίο μίσθωμα κάθε λεωφορείου θα καταβάλλεται σε μηνιαίες δόσεις και ειδικότερα θα προκαταβάλλεται την προηγούμενη εβδομάδα από την έναρξη κάθε μήνα μίσθωσης, αρχής γενομένης από τον πρώτο μήνα της σύμβασης. Η καθυστέρηση καταβολής του μισθώματος, για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 15 ημερών, αλλά και η παραβίαση οποιοδήποτε όρου της σύμβασης συνομολογούμενων και θεωρούμενων ουσιωδών, παρέχει το δικαίωμα στην ΟΣΥ να καταγγείλει τη σύμβαση το δε μέρος του καταβληθέντος τιμήματος, που θα έχει μέχρι τότε καταβληθεί, θα κρατηθεί ως αποζημίωσή, λόγω της χρήσης των λεωφορείων.

Έξοδα καυσίμων, πρόστιμα από παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. ή οποιασδήποτε άλλης ισχύουσας διάταξης ή διοικητικές ποινές, βαρύνουν το μισθωτή.

Ελλάδα
13

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

7 σχόλια
Τα λεωφορεία της somaco (ετσι λεγονται τα κοκκινα) εισπράττουν 20€ το κεφάλι για να κάνουν τουριστική περιήγηση στα αξιοθέατα της Αθήνας . Άρα με 5 τουρίστες έχει κάνει απόσβεση η πολυεθνική και με αλλα 10 έχει βγάλει τα έξοδα της (καύσιμα , μισθοί των οδηγων ) . Να βάλουμε και αλλα 10 για ότι προκύψει ; Αυτοι ρε παιδιά εάν τους δείτε δε φεύγουν δρομολόγιο απο τις Στήλες με κάτω απο 40 τουρίστες . Η πολυεθνική έχει βγάλει τα έξοδα της απο το πρώτο δρομολόγιο . Και κάνει σίγουρα 10 την ημέρα ,για να μην σας πω τα διπλάσια ! Έτσι γίνομαι κι εγώ επιχειρηματίας -πλούσιος με το καλημέρα ! Ένας ταξιτζής αρχίζει να μετράει μεροκάματο 25€ καθαρά μετα τις 5 ώρες στο τιμόνι ! Ρε θα μας τρελλανετε ; Ένας εισαγγελέας δεν υπάρχει ; Ποιος τα παρήγγειλε και γιατι ; Εμείς ρε τα πληρώσαμε ! Οι γνωστοί και πάντα πρόθυμοι μ@λ@€@&! Βάλανε μέσα τον ακη και μας παραμυθιαζουν ότι όλοι τους κυκλοφορούν με φωτοστέφανα . ΥΓ. Ένα πουλάκι στη πιάτσα μου σφύριξε ότι αυτός που απέκλεισε τα κρατικά λεωφορεία με υπουργικη αποφαση ενω ήδη τα είχαν παραγγείλει διεκδικεί σήμερα τη ψήφο μας για δήμαρχος ......
Πολύ ρόδινα μας τα λες. Πολυεθνική είναι η somaco? Δεν την ξέρω ούτε έχω επαφή απ τον κλάδο αλλά απ το internet μόνο Δ/νων σύμβουλο κ πρόεδρο βρήκα Έλληνες. Φόρους δεν έχει? Φθορές, καύσιμα, συντήρηση κτλ? Ο επιχειρηματίας δεν θα έχει κέρδος? Θα το μισθώσει στη χαμηλότερη τιμή των 3000? Πόσο διαρκεί η κάθε διαδρομή και πόσες κάνει ο οδηγός? Ο ξεναγός δεν πληρώνεται? (+αν έχει κι άλλους)Γιατί δεν πήρες κι εσύ λεωφορείο αφού έχει τέτοιο περιθώριο κέρδους? Επειδή εμείς τα πληρώσαμε, καλύτερα να αξιοποιηθούν παρά να σαπίζουν. Χίλιες φορές ιδιωτικά, παρά δημόσια με τη γνωστή νοοτροπία και τις απεργίες κτλ. Είδαμε πόσο πρόκοψαν οι δημόσιες επιχειρήσεις.Όσο για τους ταρίφες, σιγά μη μπαίνουν και μέσα.. Πες τα αλλού αυτά. 5 ώρες στο τιμόνι και κάτι έγινε. Τους ξέρουμε τι φάρα είναι
Το μεγαλείο της ΠΑΣΟΚ-ΝΔ αντίληψης για το δημόσιο χρήμα...Και υπάρχουν ακόμα οι ηλίθιοι που πιστεύουν ότι οι ίδιοι που μας έφτασαν ως εδώ οι ίδιοι και θα μας σώσουν...
Ας κανουμε μερικες "απλες αριθμητικες πραξεις".Αγοραζονται τεσσερα λεωφορεια προς 1,6 εκ.ευρω.Αρα κοστος 400.000 ευρω εκαστον.Η λειτουργια την οποια θα εκαλυπταν εκχωρειται,με υπουργικη αποφαση, σε ιδιωτες.Τα λεωφορεια ,για να μην παροπλισθουν,ενοικιαζονται σε ιδιωτες(υποθετω σε αυτους οι οποιοι καλυπτουν τωρα την εν λογω λειτουργια) εναντι 3000 ευρω-κατα μεγιστον-εκαστον,τον μηνα.Και αυτο μονον για την εξαμηνη τουριστικη περιοδο.Εαν ο "ιδιωτης" αγοραζε τα λεωφορεια με δανειο("επιχειρηματικο"),με το εξαιρετικο επιτοκιο του 8% ετησιως,θα κατεβαλε μονον για τοκους 32.000 Ευρω ετησιως,ενω το κεφαλαιο της οφειλης του δεν θα εμειουτο ουτε κατ'ελαχιστον. Το κοστος του "ενοικιαζομενου"ειναι 3.000Χ6 μηνες=18.000 ετησιως. Προκυπτει συνεπως μια διαφορα 14.000 ετησιως ,υπερ του ιδιωτη,ενω δεν υφισταται "απαξιωση επενδυσεως"λογω χρησεως/παλαιοτητας.Εαν υποθεσουμε οτι θα χρησιμοπουσε "ιδια κεφαλαια"για την αγορα,τοτε θα ειχε απωλεια εσοδων της ταξεως του 5% ετησιως(επιτοκιο καταθεσεως),ητοι 20.000 ευρω,δηλαδη εξακολουθει να προκυπτει ωφελος για τον ιδιωτη της ταξεως των 2.000 ευρω ετησιως(20.000 -18.000),ενω,παραλληλα,η απομειωση της αξιας της επενδυσεως λογω χρησεως/παλαιοτητος ,η οποια θα ηταν μεγαλη,τωρα μηδενιζεται.Το μονον το οποιο με θλιβει ειναι οτι δεν σκεφθηκα ποτε να γινω τουριστικος επιχειρηματιας ! Υπο τας "καταλληλους συνθηκας",βεβαιως-βεβαιως !
Πολύ εύκολα τα έβγαλες τα νούμερα. Δεν απαξιώθηκαν καθόλου? Δεν δούλεψαν καθόλου? Είναι 7 χρονών. Η τιμή εκκίνησης είναι €3000. Δεν θα γίνει πλειοδοτικός διαγωνισμός? Το επιχείρημά σου θα ήταν σωστό αν ήταν καινούργια μόνο. Δεν μπορώ να πάρω το μέρος καμίας πλευράς χωρίς στοιχεία. Αυτή είναι η άποψη των εργαζομένων. Δεν είναι πάντα αντικειμενική όμως.(Και μια παρένθεση, αν ξέρει κανείς ας απαντήσει: Η κίνηση τουριστικών λεωφορείων για ξενάγηση στο κέντρο είναι ελεύθερη για όλους ή είναι "κλειστό επάγγελμα"?)
Νομιζω οτι τα κανεις χειροτερα τα πραγματα με αυτα που γραφεις.Το αρθρο λεει οτι τα λεωφορεια δεν χρησιμοποιηθηκαν ποτε στην γραμμη.Και εγω δεν ξερω αλλη γραμμη που να κινουνταν διωροφα λεωφορεια στην Αθηνα.Εαν τα λεωφορεια αγορασθηκαν και δεν χρησιμοποιηθηκαν καθολου επι 7 χρονια,τοτε καποιοι θα επρεπε να εχουν παρει τον δρομο του εισαγγελεα προ πολλου.Ελπιζω να κανεις χιουμορ οταν μιλας για πλειοδοτικο διαγωνισμο για τετοιου ειδους επιχειρηματικη δραστηριοτητα.Οπως κι αν εχει το πραγμα για ποιον λογο τα λεωφορεια εστω και τωρα,ενοικιαζονται και δεν πωλουνται σε ενδιαφερομενους ; Και μαλιστα "πακεττο"μαζι με την αδεια λειτουργιας της εν λογω τουριστικης γραμμης,για την οποια θα εζητειτο προσθετο αντιτιμο ;Υπαρχουν,ομως,και αλλα ερωτηματα.Την(ιδιαιτερως υψηλη,αφου προκειται για μαζικα επιβατικα) ασφαλεια των "ενοικιαζομενων"λεωφορειων ποιος θα την πληρωνει ;Ο ιδιοκτητης η ο "ενοικιαστης" ; Μα αυτος θα τα χρησιμοποιει μονον εξη μηνες τον χρονο.Τους υπολοιπους ; Η σταθμευση και η φυλαξη τους μηνες ακιινησιας ποιον θα βαρυνει ; Και,εν τελει,αφου δεν αναφερονται στοιχεια για την εως τωρα εκμεταλλευση των λεωφορειων(..ισως επειδη ειναι μηδενικη)να υποθεσουμε οτι το κρατος σκοπευει να κανει την αποσβεση της αξιας αγορας τους εισπραττοντας καθε χρονο 18.000 Ευρω ; Δηλαδη προσβλεπει να κανει αποσβεση των 400.000 Ευρω(χωρις τοκους)ενοικιαζοντας τα για 22 χρονια ;! Ως γνωστον,οταν κατι κανει"νιαου-νιαου στα κεραμιδια"συνηθως ειναι γατος.Πολυ σπανια ειναι σκυλος που ξερει ξενες γλωσσες !
Δεν είμαι Αθηναίος για να ξέρω. Σε μια αναζήτηση ακαδημία-σαρωνίδα στο internet όμως εμφανίζει το λεωφορείο εν κινήσει.Τέλος πάντων. Η σύμβαση είναι για 6 μήνες και όχι για χρόνια. Οι λεπτομέρειες είναι στο τεύχος του ΟΣΥ. Ελάχιστο ποσό προσφοράς, €3000 ανά όχημα -> 54.000 για 6 μήνες. Οι καταθέσεις θα γίνουν με φάκελο και θα είναι με αριθμό πρωτοκόλλου. Αν βάλεις την πινακίδα του λεωφορείου της φωτογραφίας, θα δεις ότι πέρυσι πλήρωσε ΚΤΕΟ ενώ ήταν σε ακινησία. Στη διαύγεια, θα δεις ότι μέσα στο 13 και το 14 έχουν πάρει κι άλλα ανοιχτά τουριστικά άδεια για δρομολόγια στην Αθήνα. Πήγαινε πάρε το τεύχος απ τον ΟΣΥ αν θες και άσε τα σενάρια αν και αν.Έρευνα πρέπει σίγουρα να γίνει, αν και δεν βλέπω να βγει άκρη. Έστω κι αυτό όμως είναι ένα βήμα.
Το κρατος,ο δημοσιος οργανισμος,αγορασε 4 λεωφορεια εναντι 400.000 εκαστον,τα οποια παρηγγελθησαν το 2007 αλλα δεν χρησιμοποιηθηκαν ποτε διοτι,με υπουργικη αποφαση,πριν αυτα παραληφθουν για την γραμμη 400 που προοριζονταν ,αυτη καταργηθηκε και η "υπηρεσια" εκχωρηθηκε σε ιδιωτες.Οι οποιοι και την λειτουργουν απο τοτε.Τα εν λογω λεωφορεια εκτοτε καθονται στα αμαξοστασια και σκουριαζουν.Και τωρα θα νοικιαστουν σε ιδιωτη προς 3.000 τον μηνα εκαστον.Ενω το εισιτηριο για την περιηγηση της Αθηνας με την καταργηθεισα γραμμη 400 του ΟΑΣΑ ηταν 5 Ευρω ,ο ιδιωτης τωρα χρεωνει 20 Ευρω.Αυτα ειναι τα γεγονοτα,χωρις αν.Τα οποια δεν αμφισβητουνται απο κανεναν.Ο ελληνικος λαος πληρωσε 1,6 εκατ.Ευρω χωρις λογο.Και τωρα την απαξιωμενη ,ηδη,επενδυση,θα 'αξιοποιησει'ιδιωτης. Αν,βεβαια, θεωρησει σκοπιμο να εμπλακει στην ιστορια και ενας εισαγγελεας,μαλλον η υποθεση θα αποκτησει περισσοτερο ενδιαφερον.
Μπανανία σε όλο της το μεγαλείο. Κάποια στιγμή δούλεψα σε αυτήν την γραμμή σαν συνοδός.Χωρίς καμία διαφήμιση, κανένα ενδιαφέρον από το κράτος αλλα και πάλι κάθε δρομολόγιο είμασταν γεμάτοι απο τουρίστες που έκαναν βόλτα στα αξιοθέατα. Όταν όμως μάθαμε για τα διώροφα λεωφορεία, είπαμε ότι να επιτέλους μια κίνηση να πάει λίγο καλύτερα η γραμμή. Και στο καπάκι μαθαίνουμε ότι καταργείτε η γραμμή. Αλλά όχι από υπουργική απόφαση. Οι οδηγοί που εργάζονταν στην γραμμή, μας είπαν ότι ο ίδιος ο ΟΑΣΑ έδωσε την γραμμή σε ίδιώτη....Δεν θα με εξέπληττε αν εκείνη η υπουργική απόφαση ήταν για κανα ξάδερφο/μπατζανάκη whatever....