ΟΣΕ: «Απολύτως ανακριβή» όσα αναφέρονται για την τηλεδιοίκηση στον σταθμό Λάρισας - Πότε σταμάτησε η λειτουργία

ΟΣΕ: «Απολύτως ανακριβή» όσα αναφέρονται για την τηλεδιοίκηση στον σταθμό Λάρισας - Πότε σταμάτησε η λειτουργία Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
0

Διευκρινίσεις παρέχει ο ΟΣΕ όσον αφορά στις πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία της τηλεδιοίκησης στον σταθμό της Λάρισας, με αφορμή του πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει πως «όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 είναι απολύτως ανακριβή».

Μετά από φωτιά που ξέσπασε στο Λιτόχωρο τον Ιούλιο του 2015 «η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση» αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση και συμπλήρώνεται:

«Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονομένων αλλαγών τροχιάς».

Μία δεύτερη φωτιά, στη Ζάχαρη Λάρισας κατέστρεψε τα καλώδια και τον εξοπλισμό, σύμφωνα με τον ΟΣΕ «και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε».

«Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στον σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στον σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».

Οι καταγγελίες Ραγκούση

Νωρίτερα σήμερα, ο Τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Ραγκούσης, επικαλούμενος όσα του είπαν σταθμάρχες, είχε αναφέρει πως  το σύστημα «υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019».

«Εκείνη την εποχή η τηλεδιοίκηση είχε πρόβλημα από διάφορα περιστατικά κλοπών κατά μήκος της διαδρομής. Αλλά υπήρχε τηλεδιοίκηση και έδινε την δυνατότητα στο σταθμό της Λάρισας να "βλέπει" σε μια πολύ μεγάλη απόσταση λίγο πριν το Πλατύ της Ημαθίας για περίπου 110 χιλιόμετρα» συμπλήρωσε ο ίδιος.

«Την ίδια στιγμή, είναι πολύ σημαντικό είναι ότι, όπως ενημερωθήκαμε, η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει ο χώρος εδώ που βρίσκεται ο εκάστοτε σταθμάρχης την ώρα που πηγαινοέρχονται τα τρένα, και  να υπάρχει και να λειτουργεί το κέντρο της τηλεδιοίκησης με σταθμάρχη τηλεδιοίκησης. Άρα, στην διάρκεια, όπως μας εξηγήθηκε, του συνόλου του 24ωρου κάθε μέρα, είχαμε δύο σταθμάρχες. Έναν συμβατικό σταθμάρχη και έναν δεύτερο, παράλληλα με τον πρώτο σταθμάρχη, τον σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης. Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019» ανέφερε ο κ. Ραγκούσης ακόμα.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε μία «εύλογη απορία» όσον αφορά στο γιατί δεν αποκαταστάθηκε η ζημιά μετά τη φωτιά του 2019 μέχρι σήμερα.

«Είναι πολύ σοβαρά νέα δεδομένα. Δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση» κατέληξε.

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μού σχίζει την ψυχή

Ελλάδα / Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μου σκίζει την ψυχή

«Ο καθηγητής έλεγε ότι πας καλά και ότι δεν χρειάζεσαι παραπάνω υποστήριξη όταν εσύ έσβηνες από τη δύσπνοια» γράφει ο βουλευτής της ΝΔ και μετεωρολόγος στο τελευταίο αντίο προς τον πατέρα του Δημήτρη
NEWSROOM
Δίκη για το τροχαίο στη Βουλή: Προκλητικές μαρτυρίες για τον θάνατο του Ιάσονα Λαλαούνη

Ελλάδα / Δίκη για τροχαίο στη Βουλή: «Η μηχανή έκανε παράνομη προσπέραση» είπε ο συνοδηγός του υπηρεσιακού που σκότωσε τον Ιάσονα Λαλαούνη

«Η ουσία είναι ότι μας έχει δει από 60 μέτρα και δεν κόβει ταχύτητα» είπε ο βασικός μάρτυρας και συνοδηγός του υπηρεσιακού οχήματος επιχειρώντας να μεταθέσει την ευθύνη στον 23χρονο Ιάσονα
NEWSROOM