Ολόκληρο το πολυσυζητημένο βίντεο με τους κουκουλοφόρους και τα ΜΑΤ στο Σύνταγμα

Ολόκληρο το πολυσυζητημένο βίντεο με τους κουκουλοφόρους και τα ΜΑΤ στο Σύνταγμα Facebook Twitter
8

Το απόσπασμα ενός βίντεο που έκανε το γύρο του διαδικτύου και ιστοσελίδων και προκάλεσε πολλά σχόλια προβλήθηκε στο κεντρικό δελτίο του MEGA την Κυριακή το βράδυ, την ώρα των επεισοδίων.

Το επίμαχο κομμάτι του βίντεο ξεκινούσε με γενικά πλάνα από την ένταση στην πλατεία και στη συνέχεια η κάμερα στράφηκε προς τα σκαλιά όπου έδειξε ομάδα πέντε - έξι αντρών να πετά μολότοφ και φωτοβολίδες προς τα ΜΑΤ. Οι άντρες των ΜΑΤ πλησιάζουν την ομάδα των κουκολοφόρων και τότε κατεγράφη η περίεργη συμπεριφορά που προκάλεσε τα ερωτηματικά. Ο ένας από τους νεαρούς κατεβάζει την κουκούλα του και χειρονομεί προς τον προπορευόμενο άντρα των ΜΑΤ ο οποίος σταματά μπροστά του 2 μόλις μέτρα μακρυά. Στο βίντεο φαίνεται πως μάλλον υπάρχει και κάποιος πολύ μικρός διάλογος και αμέσως μετά το πλάνο αλλάζει. Εκτός από το συγκεκριμένο στιγμιότυπο, λίγο πριν έχει καταγραφεί ακόμη ένας νεαρός (κάτω δεξιά) να κάνει μια χειρονομία προς τα ΜΑΤ. Ωστόσο το στιγμιότυπο που κυκλοφόρησε δεν ήταν πολύ ευκρινές και δεν ήταν ολοκληρωμένο.

Το πλήρες περιστατικό έχει καταγραφεί από το πρακτορείο Αssociated Press, δείχνει με πολύ πιο καθαρά πλάνα τη στιγμή και αποκαλύπτει με μεγαλύτερη διάρκεια όλα όσα προηγήθηκαν και την αντίδραση των ΜΑΤ μετά το επίμαχο περιστατικό. Στο βίντεο αυτό φαίνεται επίσης ξεκάθαρα πως ο νεαρός που κατεβάζει την κουκούλα, φορά και σκούφο φουλ - φέις, κάτι που κάποιοι χρήστες είχαν επισημάνει από το πρώτο βίντεο.

Επίσημη τοποθέτηση της ΕΛ.ΑΣ για το βίντεο δεν υπάρχει μέχρι στιγμής. 

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

3 σχόλια
Οι πιτσιρικάδες κι από τις δυο πλευρές, σε ηλικία, μυαλό ή και τα δύο, παίζουν κλεφτοπόλεμο για τις κάμερες με αυτό το εμπρός πίσω στις σκάλες. Τι να κάνουν και οι άνθρωποι των ΜΜΕ πρέπει να δείξουν κάτι και να βγάλουν το ψωμί τους.
Διαφωνώ σε πάρα πολλά σε ό,τι αφορά τα ΜΜΕ, την λειτουργία τους και τους απώτερους σκοπούς τους, επιχειρηματικούς, ενημερωτικούς, δεοντολογικούς. Όμως υπάρχουν αυτές οι ελάχιστες στιγμές που συνειδητά, κατά τύχη ή και τα δύο, αυτό που, όπως περιγράφεις, «Τι να κάνουν και οι άνθρωποι των ΜΜΕ πρέπει να δείξουν κάτι και να βγάλουν το ψωμί τους», φάνηκαν ιδιαίτερα χρήσιμες, ειλικρινώς ενημερωτικές, όπως τα πλάνα του περιστατικού του ξυλοδαρμό του 24χρονου φοιτητή στην Θεσσαλονίκη το 2006, της υπόθεσης «ζαρντινιέρα» όπως ονομάστηκε, όπου η δικαιοσύνη στηρίχτηκε, αποκλειστικά και μόνο, σε αυτά τα τηλεοπτικά πλάνα προκειμένου να κατανοήσει τι πραγματικά-αληθινά συνέβη. Σε παρόμοιες περιπτώσεις περιστατικών η τηλεοπτική ή φωτογραφική κάμερα ήταν ο ειλικρινέστερος αυτόπτης μάρτυρας. Παρόμοια, τραγικά περιστατικά που αποτυπώθηκαν σε τηλεοπτικά πλάνα, από εργαζόμενους των ΜΜΕ (..για να βγάλουν το ψωμί τους... - όπως γράφεις), είναι πολλά. Παραδείγματος χάριν τα περιστατικά στην Αμερική, άνανδρων δολοφονιών έγχρωμων πολιτών (υπόπτων για αδικήματα ή όχι), μετά από πυροβολισμό ή θανάσιμο ξυλοδαρμό τους, με πλήρη την έλλειψη άμεσου κινδύνου ή απειλής των αστυνομιών δυνάμενων, χωρίς καμία δικαιολογημένη χρήση στιγμιαίας-ενστικτώδους αυτοάμυνας, όπως αυτές ισχυρίστηκαν. Οι κάμερες έδειξαν την αναμφισβήτητη αλήθεια!
Εντάξει συμφωνώ ότι καλά είναι που υπάρχουν τα ΜΜΕ αλλά τις αποκαλύψεις θα τις βρούμε από εικόνες ερασιτεχνικών φακών και όχι "επαγγελματιών φωτογράφων", εκτός αν βρίσκονται σε περιοχές πραγματικού πολέμου. Οι λίγες εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
@Anonymous Liberty 12.5.2016 | 03:34Α μάλιστα... δηλαδή οι ειρηνικές συνθήκες μίας πορείας διαμαρτυρίας που ξαφνικά παίρνει εκρηκτικές διαστάσεις πανικού με ρίψη δακρυγόνων και χημικών, με τις δυνάμεις αστυνομικής καταστολής να ξυλοκοπούν και να πυροβολούν αδιακρίτως πανικόβλητους πολίτες, για εσένα είναι ψεύτικες συνθήκες;;; Δηλαδή θα πρέπει, οπωσδήποτε και μόνο, οι επαγγελματίες φωτογράφοι-φωτορεπόρτερ να βρίσκονται σε "καθαρόαιμες" πολεμικές συνθήκες;Και να ξέρεις και κάτι άλλο. Εν μέσω τέτοιων, παρόμοιων συνθηκών, μόνο οι επαγγελματίες φωτογράφοι και εικονολήπτες ξέρουν να λειτουργήσουν, πως και που να εστιάσουν. Ο ερασιτέχνης (iphone-ακιας) ούτε ξέρει που ακριβώς πρέπει να εστιάσει, ούτε ο εξοπλισμός του είναι ο κατάλληλος και φυσικά ενστικτωδώς το μόνο που κάνει, είναι να προσπαθεί να καλυφθεί η να διαφύγει, την ίδια στιγμή που οι επαγγελματίες φωτορεπόρτερ κάνουν την αντίθετη διαδρομή από εκείνον, μπαίνοντας, κυριολεκτικά στο "μάτι του κυκλώνα". Ενδεχομένως κατά την αντίθετη πορεία τους συναντώνται και ο επαγγελματίας φωτογραφίζει και εκείνον.Φυσικά, τα περιστατικά ερασιτεχνικών φωτογραφικών η βιντεοσκοπημένων γεγονότων είναι και αυτά πολλά, δεν υποτιμούνται με τίποτα, πολλά εκ των οποίων έχουν χρησιμοποιηθεί για την προβολή της αλήθειας και την απονομή δικαιοσύνης.Ένα περιστατικό από αυτά είναι το πλάνο (από οδηγό φορτηγού) του φλεγόμενου Γαλλικού Κόνκορντ λίγο μετά την απογείωση και πτώση του το 2000.http://2.bp.blogspot.com/-75Khvlf6IRg/UYGRa1EsXXI/AAAAAAABbjk/o6GmSm7NUzg/s1600/7866369.gif
Ο Νοών... νοείτω 11:38Πυροβολισμοί στο Σύνταγμα; Όχι δεν έχει γίνει ακόμη πολεμική ζώνη. Ευτυχώς.Στο συγκεκριμένο βίντεο που είναι ερασιτεχνικό βλέπουμε μια ντουζίνα επαγγελματίες φωτογράφους να στριμώχνονται μεταξύ τους και να εστιάζουν σε μια αστεία επίδειξη δύναμης από τους "πιτσιρικάδες" και των δυο πλευρών. Στο σημείο της σκάλας υπήρχαν περισσότεροι φωτογράφοι και βιντεοκάμερες παρά κουκουλοφόροι και ΜΑΤ. Μόνο στην Ελλάδα.Στο θέμα των επαγγελματιών ανταποκριτών πολέμων επαναλαμβάνω ότι είναι πολύ σημαντική η παρουσία τους όπως και στα αντιδημοκρατικά καθεστώτα (γειτονικές χώρες). Η πραγματικότητα όμως είναι ότι με τα κινητά ο καθένας από μας μπορεί να "κρατήσει" την σημαντική και μερικές φορές επικίνδυνη στιγμή που εξελίσσεται μπροστά του. Είναι θέμα αριθμών και διαδικτύου. Δεν χρειάζεται έγκριση από τον διευθυντή αν είναι η φωτογραφία πολιτικά ορθή, περνάει την λογοκρισία, τα αυστηρά καλλιτεχνικά κριτήρια του περιοδικού ή της τηλεόρασης.