Προθεσμία για να απολογηθεί αύριο το μεσημέρι στις 12, ζήτησε και έλαβε ο 49χρονος, που κατηγορείται για την κλοπή των έργων των Πικάσο, Μοντριάν και Γκουλιέλμο Κάτσια, από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012.

 

Ο κατηγορούμενος, ο οποίος έχει ομολογήσει ότι είναι ο μοναδικός δράστης της κλοπής ζήτησε προθεσμία προκειμένου να προετοιμάσει την υπερασπιστική του γραμμή.

 

Οι κατηγορίες που τον βαρύνουν είναι η διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένης και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο.

 

Ο δικηγόρος του Σάκης Κεχαγιόγλου, σύμφωνα με το cnn, δεν σχολίασε τις κατηγορίες αλλά ανέφερε ότι «Θα λάβουμε πλήρη αντίγραφα της δικογραφίας και θα τοποθετηθούμε».

 

Πρόσθεσε ακόμα ότι «Ο εντολέας μου, κατά δήλωση του, ποτέ δεν επιχείρησε να πουλήσει τους πίνακες, ούτε στο εξωτερικό, ούτε στην Ελλάδα».

 

Σε ερώτηση γιατί δεν επέστρεψε νωρίτερα τους πίνακες, ο δικηγόρος απάντησε πως «Η επιστήμη λέει ότι στους πίνακες πάνω υπάρχει το dna. Για να το εξαφανίσει, θα έπρεπε να βάλει χλωρίνη. Δεν ήθελε να τους καθαρίσει με χλωρίνη και να τους καταστρέψει».

 

Σε άλλη ερώτηση αν υπήρχε κίνδυνος για τους πίνακες που είχε κρύψει στο ρέμα στην Κερατέα ο κ. Κεχαγιόγλου απάντησε: «Οι πίνακες κινδύνεψαν από άλλους λόγους όχι από τον εντολέα μου».

 

Η κλοπή είχε σημειωθεί τον Ιανουάριο του 2012 και οι πίνακες που αφαιρέθηκαν από τον δράστη ήταν του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν. Το έργο του Πικάσο είχε τίτλο "Γυναικείο Κεφάλι" και είχε δωρηθεί το 1949 από τον καλλιτέχνη στον ελληνικό λαό, ως φόρος τιμής για την προσφορά των Ελλήνων στην αντίσταση κατά του ναζισμού.

 

Ο δεύτερος πίνακας, του Ολλανδού ζωγράφου, έχει τίτλο "Ο Ανεμόμυλος Στάμμερ". Είχε κλαπεί επίσης ένα σχέδιο σε χαρτί, των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο), το οποίο ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε ότι το πέταξε στην λεκάνη της τουαλέτας του, γιατί πίστεψε πως καταστράφηκε αφού το χρησιμοποίησε για να σκουπίσει αίματα από το χέρι του τη νύχτα της κλοπής.