Κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη: «Θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί από κάθε απλό πολίτη», είπε ο δράστης

Οι κλεμμένοι πίνακες Πικάσο και Μοντριάν Facebook Twitter
Φωτ: EUROKINISSI
0

Για την κλοπή των πινάκων του Πικάσο και του Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη μίλησε στο Mega ο καταδικασθείς για την υπόθεση Γιώργος Σαρμαντζόπουλος.

Όπως δήλωσε επρόκειτο για μια κλοπή που θα μπορούσε να κάνει οποιοσδήποτε, σχολιάζοντας την ελλιπή φύλαξη της Εθνικής Πινακοθήκης.

«Ήταν μια λανθασμένη σκέψη, η οποία αργότερα μετατράπηκε σε κλοπή. Υπήρξε ένας ερασιτεχνικός σχεδιασμός 6 μηνών. Η κλοπή θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί από κάθε απλό πολίτη», είπε ο κ. Σαρμαντζόπουλος, ο οποίος καταδικάστηκε σε έξι χρόνια κάθειρξη και βρίσκεται ελεύθερος με βραχιολάκι.

«Πιστεύω ο καθένας θα μπορούσε να μπει στο κτίριο, τότε το 2012, της Εθνικής Πινακοθήκης από μία ξεκλείδωτη μπαλκονόπορτα, να εισέλθει μέσα στον χώρο και να πάρει οποιοδήποτε έργα. Ήταν εξαιρετικά αφύλακτη η Εθνική Πινακοθήκη, τότε, με έναν φύλακα και συστήματα ασφαλείας που κάποια υπολειτουργούσαν και άλλα λειτουργούσαν», εξήγησε.

Εθνική Πινακοθήκη: Δεν μπορούσε να μπει στο μυαλό κανενός ότι η κλοπή μπορούσε να γίνει από έναν απλό πολίτη

Στη συνέχεια σχολίασε ότι λόγω των σεναρίων για την κλοπή, που τότε μιλούσαν για κάποιο κύκλωμα, άργησε να ξετυλιχθεί το νήμα της υπόθεσης. 

«Λόγω αυτών των υποθέσεων που έκαναν οι αρχές ήταν και τόσο δύσκολη και μακρόχρονη η σύλληψη. Δεν μπορούσε να μπει στο μυαλό κανενός ότι μια κλοπή αυτού του μεγέθους μπορούσε να γίνει από έναν απλό πολίτη. Μην ξεχνάμε ότι ποτέ δεν έχω καταδικαστεί, δεν υπήρξα ποτέ σεσημασμένος, όπως ειπώθηκε το 2021, και ήταν μια λάθος σκέψη».

Ερωτηθείς για το εάν σκέφτηκε να επιστρέψει τα έργα, ο Γιώργος Σαρμαντζόπουλος σχολίασε: «Ήμουν μεταξύ Ελλάδας και Αγγλίας. Από το 2009 έως το 2021 όταν και έγινε η σύλληψή μου. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, τρεις-τέσσερις φορές τον χρόνο, λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων, βρισκόμουν στην Ελλάδα. Στο διαμέρισμα στο οποίο διέμενα στην Αθήνα, εκεί υπήρχαν τα έργα με την υπόλοιπη συλλογή μου, δεν βρίσκονταν σε κάποια αποθήκη κλεισμένα. Διέθετα κάποιον χρόνο, θαύμαζα την προσωπική μου συλλογή».

«Ο τρόπος απόκτησης των έργων ήταν παραβατικός. Ήταν μια λάθος επιλογή, αλλά αυτό δεν μου αφαιρεί το δικαίωμα να θαυμάζω την Τέχνη», επισήμανε ο κ. Σαρμαντζόπουλος.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στον Ιταλό Βιντσέντσο Περούτζια, ο οποίος είχε αρπάξει την Μόνα Λίζα. «Δεν με ενέπνευσε», σχολίασε. «Και αυτός εξέφρασε τον θαυμασμό του για την Τέχνη με τον ίδιο τρόπο», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.


 

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ