Ανέφικτη η επιθεώρηση και καταχώρηση ανελκυστήρων μέχρι τις 30 Ιουνίου

Ανέφικτη η επιθεώρηση και καταχώρηση ανελκυστήρων μέχρι τις 30 Ιουνίου Facebook Twitter
Φωτ.: Freepik
0

Μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2025, οι πολυκατοικίες οφείλουν να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις ασφαλείας των ανελκυστήρων, όπως προβλέπει το υπουργείο Ανάπτυξης.

Η αρχική προθεσμία ήταν η 31η Δεκεμβρίου 2024, αλλά δόθηκε εξάμηνη παράταση, μετά από αιτήματα της ΠΟΜΙΔΑ (Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων) και άλλων φορέων, οι οποίοι τόνισαν ότι πολλές πολυκατοικίες δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στην προηγούμενη διορία.

Η διαδικασία που απαιτείται να ακολουθηθεί, είναι η επιθεώρηση από διαπιστευμένο φορέα, η καταγραφή των παρεμβάσεων που κρίνονται αναγκαίες, ο επανέλεγχος και η τελική καταχώρηση σε μητρώο.

Ωστόσο, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Συντηρητών Ανελκυστήρων, Γιώργος Βλασσόπουλος, εξήγησε ότι κάτι τέτοιο «είναι ανέφικτο» μέχρι τις 30 Ιουνίου.

Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα (91,6 και 105,8) ο κ. Βλασσόπουλος ανέφερε αρχικά:

«Καταρχήν, θα ήθελα να πω ότι η θέση της Ομοσπονδίας μας είναι, ότι η σωματική ακεραιότητα επιβατών και τεχνικού προσωπικού είναι αδιαπραγμάτευτη (…). Η νέα παράταση που δόθηκε είναι συνέχεια μιας έλλειψης απόφασης από το 2012, δηλαδή εδώ και 13 χρόνια δίνονται αυτές οι παρατάσεις. Τώρα λοιπόν, δόθηκε ένα εξάμηνο προθεσμία για την αναβάθμιση ασφαλιστικών διατάξεων των παλαιών ανελκυστήρων, που περίπου τους υπολογίζουμε στους 350 με 400.000. Αυτό είναι ανέφικτο να γίνει».

Ο ίδιος παρέθεσε τους λόγους, για τους οποίους δεν είναι εφικτή η επίτευξη της απαιτούμενης διαδικασίας.

«Δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις: Μία από αυτές είναι ότι δεν υπάρχει χρηματοδότηση των πολυκατοικιών για αυτή την αναβάθμιση. Όσο για τη δεύτερη είναι ότι οι συρρικνωμένες πλέον βιοτεχνικές υπηρεσίες δεν μπορούν να παράξουν τα απαραίτητα υλικά. Τρίτον, υπάρχει έλλειψη τεχνικού προσωπικού. Και θα πω εδώ ότι περίπου μας λείπουν 8.000 τεχνικοί και το τελευταίο είναι ότι δεν υπάρχουν και οι φορείς, οι απαραίτητοι. Ο αριθμός είναι μικρός των ιδιωτικών φορέων ελέγχου για να κάνουν τους ελέγχους (…)» εξήγησε.

Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Συντηρητών Ανελκυστήρων, σημείωσε ακόμη: «Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ έχουμε 6,5 εκατομμύρια μετακινήσεις την ημέρα. Αυτό είναι το ένα. Και το δεύτερο είναι ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η συντήρηση στον ανελκυστήρα πρέπει να γίνεται μία φορά κάθε μήνα από το διμελές κινητό συνεργείο που προβλέπει η νομοθεσία. Και στα δημόσια κτίρια δύο φορές το μήνα (…). Για τις μονοκατοικίες λοιπόν, προβλέπεται μία φορά ανά δύο μήνες. Για τις πολυκατοικίες προβλέπεται μία φορά κάθε μήνα και για τα δημόσια δύο φορές κάθε μήνα. Από κει και πέρα, οτιδήποτε διαφορετικό σε ημερομηνίες είναι εκτός πλαισίου».
 

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΜΑΤΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΕΦΕΣΕΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ

Ελλάδα / Μάτι: «Οι ΟΤΑ ασκούν εφέσεις» κατήγγειλε ο Σύλλογος Θανόντων και Εγκαυματιών - «Αποσυρόμαστε άμεσα» απαντούν

Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία του Κυριάκου Πιερρακάκη με Νίκο Χαρδαλιά και δημάρχους Ραφήνας και Μαραθώνα, αποσύρονται οι εφέσεις για Μάτι και Μάνδρα
LIFO NEWSROOM
Ποιος είναι ο Χρήστος Μαυρίκης: Από τα «ΚΑΦΑΟ» των υποκλοπών στην απόπειρα δωροδοκίας αεροπαγίτη

Ελλάδα / Ποιος είναι ο Χρήστος Μαυρίκης: Από τα «ΚΑΦΑΟ» των υποκλοπών στην απόπειρα δωροδοκίας αεροπαγίτη

Γνωστός από τη δεκαετία του 1990 για τον ρόλο του στο σκάνδαλο των τηλεφωνικών υποκλοπών, ο Χρήστος Μαυρίκης βρίσκεται και πάλι στην επικαιρότητα, αυτή τη φορά μετά τη σύλληψή του για φερόμενη απόπειρα δωροδοκίας ανώτατου δικαστικού
LIFO NEWSROOM