Το 82% των Ελλήνων παίρνει το αυτοκίνητο ακόμα και για αποστάσεις κάτω των 4 χλμ

Το 82% των Ελλήνων παίρνει το αυτοκίνητο ακόμα και για αποστάσεις κάτω των 4 χλμ Facebook Twitter
Κίνηση στους δρόμους/ Φωτ. Αρχείου: Eurokinissi
0

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Eurostat, το 82% των Ελλήνων οδηγών χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους ακόμη και για αποστάσεις μικρότερες των τεσσάρων χιλιομέτρων.

Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 2.560 μη επαγγελματιών οδηγών, υπό την καθοδήγηση του ομότιμου καθηγητή Εργοφυσιολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Γιάννη Κουτεντάκη, αναδεικνύει τις σοβαρές συνέπειες αυτής της συνήθειας.

Ο καθηγητής Κουτεντάκης υπογραμμίζει ότι η υπερβολική χρήση του αυτοκινήτου συμβάλλει στην υποβάθμιση της υγείας λόγω του καθιστικού τρόπου ζωής. Κάθε χρόνο, περίπου 6 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πεθαίνουν από αιτίες που σχετίζονται με τη σωματική αδράνεια, όπως καρδιοαγγειακά νοσήματα, διάφοροι τύποι καρκίνου, και νοητικές διαταραχές.

«Περπατώντας 4 χιλιόμετρα την ημέρα - περίπου 5.000 βήματα - καλύπτεται σχεδόν το σύνολο των βημάτων που απαιτούνται για τη διατήρηση της σωματικής και νοητικής υγείας», σημειώνει, προσθέτοντας ότι το περπάτημα μπορεί να μειώσει έως και 30% τον κίνδυνο σοβαρών ασθενειών όπως ο καρκίνος και τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Κίνδυνοι και κόστη από την οδήγηση μικρών αποστάσεων

Η σωματική αδράνεια κοστίζει στην Ελλάδα πάνω από 1 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ το περπάτημα, εκτός από δωρεάν, είναι 1,5 φορές πιο αποτελεσματικό από φαρμακευτικές ή ψυχοθεραπευτικές μεθόδους για την καταπολέμηση του άγχους και της κατάθλιψης.

Η επιλογή του περπατήματος αντί της οδήγησης για μικρές αποστάσεις θα μπορούσε να μειώσει δραστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Όπως αναφέρει ο καθηγητής, κάθε 4 χιλιόμετρα οδήγησης παράγουν περίπου 280 κιλά CO₂ ετησίως, ενώ με 5,5 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, οι εκπομπές από τέτοιες περιττές διαδρομές φτάνουν τα 1,5 εκατομμύρια τόνους CO₂.

Επιπλέον, το 70-80% των τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν σε αστικές περιοχές, με κόστος που ξεπερνά τα 5,3 δισ. ευρώ ετησίως. Ο κ. Κουτεντάκης επισημαίνει ότι η οδήγηση σε πολυσύχναστες περιοχές για μικρές αποστάσεις αποτελεί μια επικίνδυνη και πολυέξοδη επιλογή σε σύγκριση με το περπάτημα, που είναι ασφαλές, ευχάριστο και αποδεδειγμένα ωφέλιμο για την υγεία.

«Το περπάτημα δεν είναι μόνο φθηνότερο και πιο υγιεινό, αλλά ωφελεί επίσης το περιβάλλον και την κοινωνία γενικότερα», καταλήγει ο καθηγητής, καλώντας τους πολίτες να επιλέγουν πιο βιώσιμες λύσεις για τις μετακινήσεις τους.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέο σχέδιο για ασφαλέστερες σιδηροδρομικές διαβάσεις – Τι προτείνει ο ΣΕΣ

Ελλάδα / Νέο σχέδιο για ασφαλέστερες σιδηροδρομικές διαβάσεις – Τι προτείνει ο ΣΕΣ

Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια στις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις και καταθέτει ολοκληρωμένες προτάσεις εκσυγχρονισμού, με στόχο τη μείωση των ατυχημάτων και την εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές πρακτικές
LIFO NEWSROOM
Hellenic Train: Απεργούν οι μηχανοδηγοί την Πέμπτη - Αντιδρούν σε απολύσεις συναδέρφων τους

Ελλάδα / Hellenic Train: Απεργούν οι μηχανοδηγοί την Πέμπτη - Αντιδρούν σε απολύσεις συναδέρφων τους

«Οι εκπρόσωποι της Hellenic Train δήλωσαν πως η εταιρεία στα πλαίσια της 'αναδιοργάνωσής της' επιλέγει να απολύει όσους βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση της ΠΕΠΕ
LIFO NEWSROOM