«Ζητώ συγγνώμη από τα θύματα επιθέσεων και μόνο» - Η Κατρίν Ντενέβ εξηγείται για το κείμενο που πυροδότησε αντιδράσεις

«Ζητώ συγγνώμη από τα θύματα επιθέσεων και μόνο» - Η Κατρίν Ντενέβ εξηγείται για το κείμενο που πυροδότησε αντιδράσεις Facebook Twitter
0

Μετά από μια εβδομάδα γεμάτη διαμάχες και επικρίσεις προς το πρόσωπό της, η Κατρίν Ντενέβ επανέρχεται στο θέμα των σεξουαλικών επιθέσεων και με ελαφρώς απολογητική διάθεση δίνει εξηγήσεις.

Η γαλλίδα ηθοποιός, ήταν μεταξύ των υπογραφόντων μιας ανοιχτής επιστολής που δημοσιεύθηκε στη Le Monde, η οποία έκανε λόγο για ανοχή στην σεξουαλική ελευθερία, το επίμονο φλερτ και την ερωτική διεκδίκηση των αντρών προς τις γυναίκες, ενώ στράφηκε επίσης κατά της σύγχρονης μορφής φεμινισμού.

Η Ντενέβ  επέλεξε να εξηγήσει περαιτέρω τη θέση της, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να πυροδοτήσει τη δημόσια συζήτηση για τη λογοκρισία, το «κυνήγι μαγισσών», τα όρια του φλερτ, αλλά και την πολιτική ορθότητα.

Η ηθοποιός υπενθυμίζει στη νέα της επιστολή  τους λόγους που την οδήγησαν να υπογράψει το προηγούμενο πολυσυζητημένο «μανιφέστο».

«Δεν μου αρέσει αυτό το χαρακτηριστικό της εποχής μας, όπου ο καθένας αισθάνεται το δικαίωμα να κρίνει, να διαιτητεύει και να καταδικάζει», αναφέρει

«Ποιος μπορεί να με διαβεβαιώσει ότι δεν θα υπάρξει χειραγώγηση ή χτύπημα κάτω από τη μέση; Ότι δεν θα υπάρξουν αυτοκτονίες αθώων;», αναφέρει.


 «Αυτό το κλίμα λογοκρισίας με αφήνει άφωνη και ανησυχώ για το μέλλον των κοινωνιών μας», συνεχίζει η ηθοποιός.

Ωστόσο η Ντενέβ δεν διστάζει ιδιαίτερα να πάρει αποστάσεις με τις τοποθετήσεις που έκαναν κάποιες άλλες γυναίκες που υπέγραψαν την επιστολή.

«Μου φαίνεται απολύτως απαραίτητο σήμερα να υπογραμμίσω τη διαφωνία μου με τον τρόπο με τον οποίο ορισμένοι από όσους υπέγραψαν το κείμενο έχουν πάρει το δικαίωμα να βρίσκονται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, παραμορφώνοντας το ίδιο το πνεύμα αυτού του κειμένου».

Η Ντενέβ αναγνωρίζει ότι υπέγραψε ένα κείμενο που περιγράφει ως «ζωηρό, αν και δεν είναι τέλειο». Ωστόσο, υποστηρίζει ότι τίποτα στο κείμενο δεν υποστηρίζει ότι η σεξουαλική παρενόχληση είναι καλή.

Η ηθοποιός εκφράζει τη λύπη της για το γεγονός ότι έλαβε την υποστήριξη των ακροδεξιών και των ρατσιστών και υπενθυμίζει ότι είναι «ελεύθερη γυναίκα».

«Αυτό που δημιουργεί τραυματικές καταστάσεις είναι πάντα η εξουσία, η ιεραρχική θέση ή μια μορφή επιρροής», λέει και καταλήγει: «Χαιρετώ αδελφικά όλα τα θύματα βδελυρών πράξεων που μπορεί να αισθάνθηκαν προσβεβλημένα από αυτό το άρθρο που δημοσιεύθηκε στη Le Monde. Σε αυτά, και μόνον σε αυτά, ζητώ συγγνώμη».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διεθνές Βραβείο Booker για την Ινδή Banu Mushtaq, που γράφει ιστορία με τη νίκη της

Πολιτισμός / Διεθνές Βραβείο Booker για την Ινδή Banu Mushtaq, που γράφει ιστορία με τη νίκη της

Η ανθολογία Heart Lamp για την οποία βραβεύτηκε περιλαμβάνει 12 διηγήματα που έγραψε η Mushtaq σε διάστημα τριών δεκαετιών, από το 1990 έως το 2023, αποτυπώνοντας με συγκίνηση και ευαισθησία τις δυσκολίες που βιώνουν οι μουσουλμάνες γυναίκες στη νότια Ινδία
LIFO NEWSROOM
Τομ Κρουζ, Λεός Καράξ και Ρίτσαρντ Γκιρ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ, Λεός Καράξ και Ρίτσαρντ Γκιρ από αύριο στους κινηματογράφους

Από το κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας ξεχωρίζουν το «Mission Impossible: Τhe Final Reckoning» και δυο προσωπικές ταινίες μεγάλων δημιουργών, το «Δεν είμαι Εγώ» του Λεός Καράξ και το «Oh, Canada» του Πολ Σρέιντερ. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Ο Τομ Κρουζ βρέθηκε στις Κάννες για την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της νέας ταινίας του δημοφιλούς franchise, η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της ιστορίας που ξεκίνησε με το Dead Reckoning
LIFO NEWSROOM
Αντιγόνη Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου & Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε

Το φετινό επετειακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο ξεκινά με την Αντιγόνη, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε σκηνοθεσία ενός από τους πιο συναρπαστικούς Γερμανούς σκηνοθέτες.
LIFO NEWSROOM