Τι σχέση έχει η δαιδαλική Κόρη της Θήρας με την Κυρία της Auxerre στο Λούβρο;

Τι σχέση έχει η δαιδαλική Κόρη της Θήρας με την Κυρία της Auxerre στο Λούβρο; Facebook Twitter
Η Κόρη της Θήρας, άγαλμα του 7ου αιώνα π.Χ., ήρθε στο φως, τον Νοέμβριο 2000, κατά τη διάρκεια σωστικής ανασκαφικής έρευνας στο νεκροταφείο της αρχαίας πόλης της Θήρας, στη νοτιοανατολική Σελλάδα, από τον Θηραίο αρχαιολόγο Χαράλαμπο Σιγάλα.
0

Μια πολύ ενδιαφέρουσα παρατήρηση κάνει η επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαριλένα Κασσιμάτη για την «Κόρη της Θήρας» που βρέθηκε, άθικτη σχεδόν στο νεκροταφείο της αρχαίας πόλης της Θήρας και εκτίθεται για πρώτη φορά στο νέο μουσείο της Θήρας. Την συσχετίζει με την «Κυρία της Auxerre», η οποία βρίσκεται από το 1907 στο Λούβρο― μάλιστα στη συζήτηση που προκαλείται, άλλοι την συσχετίζουν με την Κόρη της Ελεύθερνας. Δεν είναι τυχαίο ότι ο δημιουργός του Μουσείου της Ελεύθερνας, Δημήτρης Σταμπολίδης, θεωρεί ότι  ότι η Dame d' Auxerre προέρχεται από την Ελεύθερνα.

Γράφει η κ. Κασσιμάτη στη σελίδα της στο fb:

Τι σχέση έχει η δαιδαλική Κόρη της Θήρας με την Κυρία της Auxerre στο Λούβρο; Facebook Twitter
Η κόρη της Θήρας (αρ.) και η Κυρία της Auxerre (δεξ.)

Η ομοιότητα της "Κόρης της Θήρας" (έργο της πρώιμης αρχαϊκής γλυπτικής, σχεδόν άθικτο, σε υπερφυσικό μέγεθος, που ήρθε στο φως τον Νοέμβριο 2000, κατά τη διάρκεια σωστικής ανασκαφικής έρευνας στο νεκροταφείο της αρχαίας πόλης της Θήρας) με την "Κυρία της Auxerre", από το 1907 στο Λούβρο (75 εκ. ύψος) είναι σε εμένα τουλάχιστον προφανής. Το συμβατικό της όνομα το χρωστά στο τοπικό μουσείο της Auxerre (Musée Saint-Germain), ενώ μέχρι σήμερα ουδείς γνωρίζει με βεβαιότητα πώς κατέληξε εκεί και μάλιστα σπασμένη σε τρία κομμάτια. Στο Λούβρο αναγνωρίστηκε αμέσως η αξία της, συγκολλήθηκε και δημοσιεύτηκε από Γάλλο αρχαιολόγο το ίδιο έτος.

Τι σχέση έχει η δαιδαλική Κόρη της Θήρας με την Κυρία της Auxerre στο Λούβρο; Facebook Twitter
Η κόρη της Ελεύθερνας

Αυτά και άλλα αγάλματα αντιπροσωπεύουν μια υφολογική φάση στην πρώιμη αρχαϊκή τέχνη που αναφέρεται ως "Δαιδαλική", η οποία επίσης αναφέρεται γενικότερα ως η ανατολίζουσα περίοδος. Το είδος αυτό ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένο στην Κρήτη, και νά που τώρα έχουμε και στην Θήρα ανάλογο έργο.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Moby προσφέρει δωρέαν την μουσική του και έχει γίνει «ο παράξενος γέρος που θα δεις στα βουνά»

Πολιτισμός / Γιατί ο Moby προσφέρει δωρέαν την μουσική του και έχει γίνει «ο παράξενος γέρος που θα δεις στα βουνά»

Νηφάλιος πλέον και με αρκετά χρόνια να τον χωρίζουν από τις μέρες της απόλυτης δόξας, ο Moby τα τελευταία χρόνια κάνει κάτι που λίγοι καταξιωμένοι καλλιτέχνες τολμούν
LIFO NEWSROOM