Telegraph για τα Γλυπτά του Παρθενώνα: Συμφωνία επιστροφής «πρώτη στο είδος της» - Με αρχαίους θησαυρούς ως εγγύηση

Telegraph για τα Γλυπτά του Παρθενώνα: Συμφωνία επιστροφής «πρώτη στο είδος της» - Με αρχαίους θησαυρούς ως εγγύηση Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Η συμφωνία για τα Γλυπτά του Παρθενώνα μπορεί να χρησιμοποιήσει τους αρχαίους ελληνικούς θησαυρούς ως «εγγύηση», αναφέρει νέο άρθρο της βρετανικής Telegraph.

Στο άρθρο αναφέρεται ακόμη πως οι διαπραγματευτές εκ μέρους του Βρετανικού Μουσείου και της ελληνικής κυβέρνησης έχουν εγκλωβιστεί σε συνομιλίες για να προσπαθήσουν να ξεπεράσουν τις κόκκινες γραμμές και των δύο πλευρών.

Στο άρθρο που υπογράφει ο Craig Simpson, σημειώνει πως η συμφωνία που προτείνεται για την επιστροφή των Γλυπτών στην Ελλάδα «θα είναι η πρώτη στο είδος της, με τους αρχαίους θησαυρούς της μεσογειακής χώρας να χρησιμοποιούνται ως "εγγύηση" για την εξασφάλιση ενός τελικού συμβιβασμού».

Το Βρετανικό Μουσείο εμποδίζεται από το νόμο να παραδώσει τις αρχαιότητες που διαθέτει, αλλά «οποιαδήποτε συμφωνία δανεισμού για τα έργα τέχνης 2.500 ετών θα απαιτούσε από την ελληνική κυβέρνηση να αποδεχθεί ότι το Βρετανικό Μουσείο τα κατέχει νόμιμα, κάτι που δεν μπορεί να κάνει, επειδή ισχυρίζεται ότι τα αντικείμενα στην πραγματικότητα “εκλάπησαν”».

Οι συνομιλίες εξελίσσονται μεταξύ του προέδρου του Βρετανικού Μουσείου Τζορτζ Όσμπορν και «της ελληνικής κυβέρνησης στο υψηλότερο επίπεδο», σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η βρετανική εφημερίδα, οι οποίες δήλωσαν ότι αμφότερες οι πλευρές είναι «εφευρετικές», προσπαθώντας να επινοήσουν μια «πρακτική» συμφωνία, ικανή να στείλει τα Γλυπτά στην Αθήνα.

Πηγή αποκάλυψε στην Telegraph ότι αυτή θα είναι «μια υβριδική μορφή συμφωνίας που δεν θα περιλαμβάνει ορισμένες απαιτήσεις», και ως εκ τούτου δεν θα εμποδίζεται από τις «κόκκινες γραμμές» των δύο πλευρών. Υποστηρίζεται ότι θα παρουσιαστεί κάτι που πλησιάζει σε μια «μόνιμη» λύση στη διπλωματική διαμάχη για τα αρχαία έργα τέχνης.

Για το Βρετανικό Μουσείο η κύρια κόκκινη γραμμή είναι η βρετανική νομοθεσία, η οποία μέσω του νόμου του 1963 εμποδίζει το ίδρυμα να παραχωρήσει αντικείμενα της συλλογής του. Υποθετικά, μόνο μια πράξη του Κοινοβουλίου θα μπορούσε να αλλάξει τη βρετανική νομοθεσία και δώσει το πράσινο φως. 

Αποστολή από Αθήνα 

Στο επίκεντρο αυτής της «υβριδικής» αυτής συμφωνίας, ενδέχεται να βρεθούν αντικείμενα που θα αποσταλούν από την Ελλάδα στο Λονδίνο. Αυτά θα μπορούσαν να «λειτουργήσουν ως ένα είδος νομικής εγγύησης». Ωστόσο πηγές ανέφεραν στην Telegraph ότι η συμφωνία δεν θα θεωρηθεί «δάνειο», μια λέξη στην οποία εναντιώνεται η ελληνική πλευρά, αλλά θα πρόκειται για μια «πολύ πιο μόνιμη συμφωνία».

Η Telegraph επισημαίνει ακόμα πως εάν τα Γλυπτά του Παρθενώνα επιστραφούν στην Αθήνα, το πιθανότερο είναι ότι θα τοποθετηθούν στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα.

Πάντως σε χθεσινή της δήλωση η πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων σημείωσε πως δεν τίθεται υπό συζήτηση τυχόν ανταλλαγή. 

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μάχη για τον «Δαβιδ» του Μιχαήλ Άγγελου: Η ελευθερία της έκφρασης ενάντια στην προστασία της αξιοπρέπειας

Πολιτισμός / Ο «Δαβίδ» του Μιχαήλ Άγγελου και η ελευθερία της έκφρασης κόντρα στην προστασία των καλλιτεχνικών θησαυρών

Στη Φλωρεντία, η Galleria dell'Accademia υπερασπίζεται τον Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου, ένα αριστούργημα του 1504, από απαξιωτικές και μη εξουσιοδοτημένες εμπορικές χρήσεις
NEWSROOM
Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Ο Ρίτσαρντ Σέρα ήταν ένας σύγχρονος μινιμαλιστής καλλιτέχνης γνωστός για τα μνημειώδη ατσάλινα γλυπτά του. Τα συχνά τρομακτικά σε κλίμακα έργα του προκαλούν ζάλη και αποπροσανατολισμό, με τις αρχιτεκτονικές τους καμπύλες να στροβιλίζονται, καθώς οι θεατές περπατούν στα περάσματά τους.
NEWSROOM