Σαμ Μέντες: Η «σπουδαία εποχή» του κινηματογράφου πεθαίνει

Σαμ Μέντες: Η «μεγάλη εποχή» του κινηματογράφου πεθαίνει Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Η «σπουδαία εποχή» του κινηματογράφου πεθαίνει, δήλωσε ο σκηνοθέτης Σαμ Μέντες, προσθέτοντας ότι θεωρεί πως αν έβγαιναν σήμερα οι πιο διάσημες ταινίες του θα πήγαιναν κατευθείαν για streaming.

Ο Βρετανός σκηνοθέτης, γνωστός για τις ταινίες του με τον Τζέιμς Μποντ αλλά και τις «American Beauty» και «1917» δήλωσε πως «Ο 20ος αιώνας, η σπουδαία εποχή των ταινιών, η σπουδαία μορφή ψυχαγωγίας, που οδηγούσε στους κινηματογράφους, πεθαίνει.

»Κοιτάζω τις ταινίες μου και νομίζω ότι οι American Beauty, Revolutionary Road, Away We Go, όλες αυτές θα πήγαιναν σε streaming τώρα και αυτό με στενοχωρεί».

Μιλώντας στο πρόγραμμα Sunday With Laura Kuensberg του BBC, ο Μέντες είπε ότι πλέον «οι ταινίες μεσαίου προϋπολογισμού» δεν γίνονται για τους κινηματογράφους και καταλήγουν τις περισσότερες φορές απευθείας σε υπηρεσίες ροής, όπως το Netflix ή το Amazon Prime.

«Κοιτάξτε τις multiplex (αίθουσες). Οι άνθρωποι πηγαίνουν και «υπάρχουν έξι προβολές» και μετά πηγαίνετε σε αυτές τις έξι προβολές και λέτε «προβολή 1η Avatar, προβολή 2η Avatar, προβολή 3η Avatar», αυτό δεν είναι κινηματογράφος έξι προβολών, είναι έξι προβολές που δείχνουν την ίδια ταινία», είπε.

«Αυτή είναι μια διαφορετική κατανόηση του γιατί οι κινηματογράφοι δημιουργήθηκαν εξαρχής».

Πρόσθεσε ότι οι κινηματογραφιστές πρέπει τώρα να «αποδεχτούν και να αγκαλιάσουν τη φιλοδοξία μιας μεγάλης οθόνης» ή «να αποδεχτούν ότι θα τους δουν εκατομμύρια άνθρωποι στο streaming, κάτι που δεν είναι κακό».

Η τελευταία του ταινία, Empire of Light (H Αυτοκρατορία του Φωτός), είναι ένα ρομαντικό δράμα που διαδραματίζεται γύρω από έναν παλιό κινηματογράφο στην αγγλική παραθαλάσσια πόλη Margate το 1981.

Ο Μέντες έχει δηλώσει παλαιότερα στον Guardian ότι η ταινία ήταν ένα ερωτικό γράμμα για τον κινηματογράφο.

«Αν είναι ραγισμένη η καρδιά σου, οι ταινίες μπορούν να σε βοηθήσουν να επανέλθεις. Είμαι ρομαντικός. Το πιστεύω αυτό. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε εύκολα να γίνει: για τί αυτή είναι η μαγεία των ταινιών», είπε.

Είναι η πρώτη ταινία του σκηνοθέτη σε δικό του σενάριο και με έμπνευση από την παιδική του ηλικία, καθώς και ο ίδιος είχε άτομο που έπασχε από ψυχική ασθένεια στο κοντινό του περιβάλλον.

Στην ταινία πρωταγωνιστεί η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός Ολίβια Κόλμαν, που υποδύεται μία μάνατζερ κινηματογράφου με διπολική διαταραχή, ένας χαρακτήρας βασισμένος σε μεγάλο βαθμό στη μητέρα του Μέντες, Βάλερι.

«Το στίγμα εξακολουθεί να συνδέεται με τις ψυχικές ασθένειες. Υπάρχει ακόμα ένας μανδύας σκότους που είναι πεταμένος πάνω στην ψυχική ασθένεια», είπε.

«Αν βγεις από το νοσοκομείο και αναρρώσεις από τον καρκίνο, σου λένε αμέσως «πώς είσαι;». Εάν βγεις από ένα κέντρο ψυχικής υγείας, δεν το συζητώ, μάλλον δεν σου κάνουν καν την ερώτηση».

Ο Μέντες πρόσθεσε ότι έπρεπε να «δραματοποιήσει» την επίδραση του τι σημαίνει να ζεις μέσα από τη διπολική διαταραχή και τη μανιοκατάθλιψη, «αντί να το εξηγεί».

Η 48χρονη Κόλμαν, πρωταγωνιστεί στο πλευρό του 25χρονου Τζαμαϊκανο-Βρετανού ηθοποιού Μάικλ Γουόρντ, ο οποίος υποδύεται έναν πωλητή στα εισιτήρια του κινηματογράφου και ξεκινά μια στενή σχέση μαζί της.

Μιλώντας για τη συνεργασία με την Κόλμαν ο Μέντες είπε πως «Ντρεπόταν πολύ για τις σεξουαλικές σκηνές, όπως συμβαίνει συχνά. Βλέπεις τους ανθρώπους στις ωμές στιγμές τους, στα πιο συναισθηματικά ευάλωτά τους.

»Προσπαθείς να πιέσεις λίγο παραπέρα, σε μέρη που συνήθως δεν σου επιτρέπεται να μπεις, πηγαίνεις πίσω από την κουρτίνα. Ήθελα να δω τη σωματική τους επιθυμία».

Με πληροφορίες του Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερωτικές αναζητήσεις και περιπέτειες στη Βόρεια Ελλάδα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ερωτικές αναζητήσεις και περιπέτειες στη Βόρεια Ελλάδα από αύριο στους κινηματογράφους

Σε μια «μεταβατική» εβδομάδα για τον κινηματογραφικό προγραμματισμό ξεχωρίζουν το καλόψυχο «Big Bold Beautiful Journey» με τον Κόλιν Φάρελ και τη Μάργκο Ρόμπι, το «My Friend Eva» του πάντα αξιόπιστου Σεσκ Γκάι και το «Τin Soldier», επειδή έφερε στην Ελλάδα για γυρίσματα τον Ντε Νίρο, τον υιό Ίστγουντ και τον Τζέιμι Φοξ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Πολ Μεσκάλ στο εξώφυλλο του Rolling Stone: «Δεν είχα το ταλέντο που ένιωθα ότι είχαν οι άλλοι»

Πολιτισμός / Ο Πολ Μεσκάλ στο εξώφυλλο του Rolling Stone: «Δεν είχα το ταλέντο που ένιωθα ότι είχαν οι άλλοι»

Από την περίοδο που σκεφτόταν να τα παρατήσει, ο Μεσκάλ έφτασε στη λίστα των υποψηφιοτήτων για Όσκαρ και έγινε το «Μήλον της Έριδος» κορυφαίων σκηνοθετών και σχεδιαστών μόδας
LIFO NEWSROOM
Γκρέτα Γκάρμπο: Η μυστηριώδης ζωή της «σφίγγας της Σουηδίας» που «αποπλάνησε» το Χόλιγουντ

Πολιτισμός / Γκρέτα Γκάρμπο: Η μυστηριώδης ζωή της «σφίγγας της Σουηδίας» που «αποπλάνησε» το Χόλιγουντ

Η Σουηδέζα ηθοποιός, θα αποσυρθεί σε ηλικία μόλις 36 χρόνων από το σινεμά, όταν βρισκόταν στην κορυφή, ζώντας τα υπόλοιπα 49 χρόνια, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και τροφοδοτώντας μία ασυγκράτητη μυθολογία γύρω από την προσωπικότητά της, με φήμες, ιστορίες, πληροφορίες, για τη ζωή της, τους πολυάριθμους έρωτές της, την αθεράπευτη προσμονή μίας επιστροφής της στα πλατό
LIFO NEWSROOM
Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του με Argerich, Κουρεντζή, Nagano και Gheorghiu 

Πολιτισμός / Argerich, Κουρεντζής, Nagano, Gheorghiu: Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του

Ο οργανισμός που άλλαξε τον πολιτιστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας βρίσκεται στην πιο εξωστρεφή φάση του και υποδέχεται τη νέα σεζόν με ένα πρόγραμμα γεμάτο σημαντικές διεθνείς συμμετοχές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ