ΑΠΟΨΕΙΣ

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Δημήτρη Καραντζά

Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Ένα σκηνικό πείραμα παράλληλων αφηγήσεων σ' έναν τόπο που ξεκινάει ως χώρος δεξιώσεων και ακραίας διασκέδασης και που σταδιακά καταλήγει να γίνει ο τάφος αυτής της κοινωνίας αλλά και το μνημείο ενός έρωτα που μπόρεσε να ανθίσει και να ανατρέψει ένα παγιωμένο καθεστώς. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
0

Δεν χρειάζονται συστάσεις για το ζευγάρι που γεννήθηκε από τη σαιξπηρική πένα στην εκπνοή του 16ου αιώνα και μέχρι σήμερα δεν έχει πάψει να ταυτίζεται με τον απόλυτο έρωτα.

Ο Δημήτρης Καραντζάς φέρνει στην κεντρική σκηνή του θεάτρου Τσίλερ το πιο εμβληματικό, ίσως, έργο του Σαίξπηρ«Ρωμαίος και Ιουλιέτα», μια ιστορία πασίγνωστη, με πολλαπλές πραγματεύσεις που ανιχνεύονται πίσω στον 2ο αιώνα μ.Χ. Με την απαράμιλλη μαεστρία του στη γλώσσα και την ανάπτυξη χαρακτήρων πλάθει έναν συνταρακτικό κόσμο, από τον οποίο δεν είναι εύκολο να εξέλθουμε ακόμη και μετά την αποχώρησή μας από το θέατρο.

Οι δύο ισχυρότερες οικογένειες της Βερόνας βρίσκονται σε μοιραία αντιπαλότητα μεταξύ τους και στην πόλη επικρατούν συνθήκες κοινωνικής αναταραχής. Σε μια δυστοπική κοινωνία, όπου οι άνδρες εκπαιδεύονται να σκοτώνουν και οι γυναίκες να «ξαπλώνουν ανάσκελα», τα δύο κεντρικά πρόσωπα του έργου, ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτααντιστέκονται σθεναρά, εξαιρούνται από τον κανόνα και κατασκευάζουν τον δικό τους τόπο –έναν τόπο ποίησης και φαντασίας– και προτάσσουν την αγάπη ως διαφυγή από ένα σύμπαν μίσους που ζει ανά τους αιώνες (και μέχρι σήμερα).

Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Η λυρική τους συνάντηση φτιάχνει ένα καταφύγιο, το οποίο συντηρούν μέχρι τέλους. Ο έρωτας και η πνευματικότητά τους λειτουργούν ως διαφυγή, ως άρνηση να ενταχθούν σε μια σαπισμένη πατριαρχική κοινωνία που διοργανώνει με την ίδια ευκολία γιορτές, όργια και θανάτους. Ο θάνατος του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας είναι η ύστατη πράξη αντίστασης και ένωσής τους σε μια κοινωνία που έχει πεθάνει και δεν μπορεί να αποδεχθεί το τέλος της. 

Το Εθνικό Θέατρο υποδέχεται ένα σκηνικό πείραμα παράλληλων αφηγήσεων σ' έναν τόπο που ξεκινάει ως χώρος δεξιώσεων και ακραίας διασκέδασης και που σταδιακά καταλήγει να γίνει ο τάφος αυτής της κοινωνίας αλλά και το μνημείο ενός έρωτα που μπόρεσε να ανθίσει και να ανατρέψει ένα παγιωμένο καθεστώς.

Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Σκηνικά: Μαρία Πανουργιά
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης
Δραματολόγος παράστασης: Έρι Κύργια
Διανομή αλφαβητικά: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Γιώργος Γιαννακάκος, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννης Κλίνης, Αντώνης Κολοβός, Θάνος Κόνιαρης, Γιάννης Κόραβος, Έκτορας Λιάτσος, Ρίτα Λυτού, Άρης Μπαλής, Ηρώ Μπέζου, Άρης Νινίκας, Γιάννης Νταλιάνης, Μάνος Πετράκης, Ρένη Πιττακή, Χάρης Χαραλάμπους- Καζέπης, Γιάννης Χαρκοφτάκης

Έναρξη παραστάσεων: 20 Απριλίου

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» εδώ.

Πολιτισμός
0

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από αύριο στο Πράδο της Μαδρίτης ο χαμένος πίνακας του Καραβάτζιο που παραλίγο να πουληθεί για 1.500 ευρώ

Πολιτισμός / Από αύριο στο Πράδο της Μαδρίτης ο χαμένος πίνακας του Καραβάτζιο που παραλίγο να πουληθεί για 1.500 ευρώ

Ο εν λόγω πίνακας. ζωγραφισμένος γύρω στα 1607-1610, προσφέρει μια συμπληρωματική εικόνα του ύστερου έργου του Καραβάτζιο και συμπυκνώνει τα καλύτερα στοιχεία από το στιλ του στα τελευταία του χρόνια
NEWSROOM
Ο Άντριου Σκοτ δεν θέλει να τον αποκαλούν «ανοιχτά γκέι»

Πολιτισμός / Ο Άντριου Σκοτ δεν θέλει να τον αποκαλούν «ανοιχτά γκέι»

Η φράση «ανοιχτά γκέι» χρησιμοποιείται πολύ πιο συχνά την τελευταία δεκαετία, συνήθως σε αναφορές των μέσων ενημέρωσης για να χαρακτηρίσει ένα άτομο που έχει δηλώσει δημόσια ότι ανήκει στην ομπρέλα της LGBTQ+ κοινότητας
NEWSROOM