ΤΩΡΑ

Το πρωτοφανές με το φόρεμα Zara των 45 ευρώ - Ξεπούλησε, έγινε θέμα διεθνώς και απέκτησε λογαριασμό στο Instagram

Το πρωτοφανές με το φόρεμα Zara των 45 ευρώ - Ξεπούλησε, έγινε θέμα διεθνώς και απέκτησε λογαριασμό στο Instagram Facebook Twitter
6

Πώς ένα φόρεμα Zara με τιμή 39.99 λίρες κατάφερε να συζητηθεί από το BBC μέχρι τους New York Times, στην Βρετανία μόνο ξεπουλάει εδώ και μήνες και έφτασε να έχει μέχρι δικό του λογαριασμό στο Instagram; 

Η απάντηση κρύβεται σε διάφορους λόγους αλλά δεν διαφέρει πολύ από οποιοδήποτε άλλο ρούχο της συγκεκριμένης αλυσίδας καταστημάτων, που χωρίς να διαφημιστεί ιδιαιτέρως, καταλήγει στην ντουλάπα εκατομμυρίων γυναικών παγκοσμίως. Ακόμη και στην Ελλάδα, που το αγοραστικό κοινό είναι σαφώς μικρότερο από το βρετανικό, κατά καιρούς διάφορα κομμάτια Zara κατακλύζουν τους δρόμους και κυρίως τα social media. 

Όλα ξεκίνησαν όταν η εταιρία Zara κυκλοφόρησε το λευκό φόρεμα με το μαύρο πουά, που για απροσδιόριστο μέχρι στιγμής λόγο, εκατοντάδες γυναίκες θεώρησαν must για την γκαρνταρόμπα τους. Το ρούχο άρχισε αστραπιαία να φοριέται ευρέως, να φωτογραφίζεται ακατάπαυστα και να γίνεται έτσι viral της μόδας και άρθρο σε ξένα μέσα ενημέρωσης, με τους  New York Times να το ανακηρύσσουν «ως το φόρεμα που κατέκτησε την Βρετανία».

Το πρωτοφανές με το φόρεμα Zara των 45 ευρώ - Ξεπούλησε, έγινε θέμα διεθνώς και απέκτησε λογαριασμό στο Instagram Facebook Twitter

To πώς όμως έφτασε ένα ρούχο κόστους μόλις 40 λιρών -περίπου 45 ευρώ- να γίνει από αντικείμενο (καταναλωτικού) πόθου, θέμα ανάλυσης από μελετητές είναι κάτι σχετικά πρωτόγνωρο. Το αξιοσημείωτο δε, είναι πως παρόλο που ήδη κυκλοφορεί σε αμέτρητα ίδια αντίγραφα, οι γυναίκες δεν σταματούν να το αγοράζουν. Και παρόλο που πολλές δηλώνουν άκρως εκνευρισμένες που έγινε τόσο δημοφιλές, επίσης αρνούνται να το αποχωριστούν, δοκιμάζοντας πλέον «εναλλακτικές» για να συνεχίσουν να το φορούν- κάποιες το συνδυάζουν με εξεζητημένα αξεσουάρ, άλλες κάνουν μεταποιήσεις στο σχέδιο και μερικές αποφάσισαν να του αλλάξουν μέχρι χρώμα, για να μην αναγνωρίζεται. 


Βλέποντας το φόρεμα παντού γύρω της, πριν από λίγο καιρό η στιλίστρια Faye Oakenfull δημιούργησε τον λογαριασμό @Hot4theSpot, που είναι αφιερωμένος στο περίφημο «The Dress», όπως είναι πλέον διάσημο. Την σελίδα ακολουθούν ήδη περισσότερα από 13.000 άτομα, με τις φωτογραφίες να δείχνουν το φόρεμα σε πολλές και διαφορετικές εκδοχές. Η 28χρονη θεωρεί πως ο λόγος που έγινε τόσο δημοφιλές και δεκάδες γυναίκες μπαίνουν πλέον στη διαδικασία μεταποίησης είναι «για να το κάνουν πιο δικό τους».


Την άποψή της συμμερίζεται και η καθηγήτρια Carolyn Mair, συγγραφέας του «The Psychology of Fashion». «Το φόρεμα ταιριάζει σε κάθε σωματότυπο. Αν σου αρέσει να παίζεις συντηρητικά, το φοράς φαρδύ αλλά είναι ευέλικτο, οπότε μπορείς να προσθέσεις ζώνη και να αλλάζεις τα παπούτσια ή τα κοσμήματα για να τροποποιείς την εικόνα του», εξηγεί. «Ο κόσμος μεταποιεί το φόρεμα γιατί θέλουν να ακολουθούν την μόδα αλλά ταυτόχρονα να διατηρούν μια μοναδικότητα. Η μόδα έχει ένα δίλημμα, από την μία θέλουμε να ταιριάζουμε, γι' αυτό την ακολουθούμε, αλλά από την άλλη θέλουμε και να ξεχωρίζουμε», προσθέτει η ίδια. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

META - A story ?‍♀️ @jessikaeve

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hot 4 The Spot (@hot4thespot) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Just the classic ‘how many of you turned up to work in the same dress?’ to start your hump day @moo

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hot 4 The Spot (@hot4thespot) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

“There’s too many” @lauraannedawes

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hot 4 The Spot (@hot4thespot) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

So Taste of London essentially just turned into a Dress flash mob. Thanks for these @giloscope @imbeingerica (pretty sure there’s still more to come) ??

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hot 4 The Spot (@hot4thespot) στις

Πολιτισμός
6

ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Κηφισός, το φαγητό της Λαϊνά, ο Πορτοκάλογλου και

Πολιτισμός / Το «Φαγητό» της Λαϊνά, μια έκθεση για τον Κηφισό, Πορτοκάλογλου στο Μέγαρο και ένας «Άτλας» της μοναξιάς

Ένας ανοιχτός διάλογος για το τι ορίζουμε ως φαγητό, ένα πρότζεκτ για τον πολύπαθο Κηφισό ποταμό, μια εορταστική συναυλία του Νίκου Πορτοκάλογλου και ένας άτλας που ερευνά τις ψυχές τριών πλασμάτων.
NEWSROOM
Συνέντευξη με έναν βρυκόλακα: Αποκλειστική προβολή

Πολιτισμός / «Συνέντευξη με έναν βρυκόλακα»: Τριάντα χρόνια μετά την πρεμιέρα, απόψε σε μια αποκλειστική προβολή

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας προβάλλει την ταινία του Νιλ Τζόρνταν σε ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια που δημιουργήθηκε πολύ πρόσφατα προκειμένου να γιορτάσει την 30ή επέτειό της.
NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Σιγά το φόρεμα! Προς τι αυτος ο πανικος;!; Να πω ότι είναι και κανένα φοβερό ντιζάιν, πάει στο καλό.. Ή εγώ είμαι τελειως κακόγουστη, ή οι γυναίκες έχουμε χάσει κάθε μέτρο πλέον και ακολουθούμε τυφλά τις απανταχού «influencers» που πριν απ το Instagram δε τις ήξερε κανένας και τώρα θησαυρίζουν αβέρτα από τη βλακεία,την ανασφάλεια και τη ματαιοδοξία μας..
Η άλλη θέλει και να ψωνίζει από τα ZARA, και να είναι φτηνό, αλλά και μοναδικό για να μη νιώθει ότι φοράει τα ίδια με τη μάζα. Δυο λέξεις για σένα, κοπελιά : υψηλή ραπτική, αν κι εκεί ακόμα χρυσοπληρώνουν για μοναδικά ρούχα και πολλές φορές πέφτουν θύματα αντιγραφών.