Το πρωτοφανές με το φόρεμα Zara των 45 ευρώ - Ξεπούλησε, έγινε θέμα διεθνώς και απέκτησε λογαριασμό στο Instagram

Το πρωτοφανές με το φόρεμα Zara των 45 ευρώ - Ξεπούλησε, έγινε θέμα διεθνώς και απέκτησε λογαριασμό στο Instagram Facebook Twitter
6

Πώς ένα φόρεμα Zara με τιμή 39.99 λίρες κατάφερε να συζητηθεί από το BBC μέχρι τους New York Times, στην Βρετανία μόνο ξεπουλάει εδώ και μήνες και έφτασε να έχει μέχρι δικό του λογαριασμό στο Instagram; 

Η απάντηση κρύβεται σε διάφορους λόγους αλλά δεν διαφέρει πολύ από οποιοδήποτε άλλο ρούχο της συγκεκριμένης αλυσίδας καταστημάτων, που χωρίς να διαφημιστεί ιδιαιτέρως, καταλήγει στην ντουλάπα εκατομμυρίων γυναικών παγκοσμίως. Ακόμη και στην Ελλάδα, που το αγοραστικό κοινό είναι σαφώς μικρότερο από το βρετανικό, κατά καιρούς διάφορα κομμάτια Zara κατακλύζουν τους δρόμους και κυρίως τα social media. 

Όλα ξεκίνησαν όταν η εταιρία Zara κυκλοφόρησε το λευκό φόρεμα με το μαύρο πουά, που για απροσδιόριστο μέχρι στιγμής λόγο, εκατοντάδες γυναίκες θεώρησαν must για την γκαρνταρόμπα τους. Το ρούχο άρχισε αστραπιαία να φοριέται ευρέως, να φωτογραφίζεται ακατάπαυστα και να γίνεται έτσι viral της μόδας και άρθρο σε ξένα μέσα ενημέρωσης, με τους  New York Times να το ανακηρύσσουν «ως το φόρεμα που κατέκτησε την Βρετανία».

Το πρωτοφανές με το φόρεμα Zara των 45 ευρώ - Ξεπούλησε, έγινε θέμα διεθνώς και απέκτησε λογαριασμό στο Instagram Facebook Twitter

To πώς όμως έφτασε ένα ρούχο κόστους μόλις 40 λιρών -περίπου 45 ευρώ- να γίνει από αντικείμενο (καταναλωτικού) πόθου, θέμα ανάλυσης από μελετητές είναι κάτι σχετικά πρωτόγνωρο. Το αξιοσημείωτο δε, είναι πως παρόλο που ήδη κυκλοφορεί σε αμέτρητα ίδια αντίγραφα, οι γυναίκες δεν σταματούν να το αγοράζουν. Και παρόλο που πολλές δηλώνουν άκρως εκνευρισμένες που έγινε τόσο δημοφιλές, επίσης αρνούνται να το αποχωριστούν, δοκιμάζοντας πλέον «εναλλακτικές» για να συνεχίσουν να το φορούν- κάποιες το συνδυάζουν με εξεζητημένα αξεσουάρ, άλλες κάνουν μεταποιήσεις στο σχέδιο και μερικές αποφάσισαν να του αλλάξουν μέχρι χρώμα, για να μην αναγνωρίζεται. 


Βλέποντας το φόρεμα παντού γύρω της, πριν από λίγο καιρό η στιλίστρια Faye Oakenfull δημιούργησε τον λογαριασμό @Hot4theSpot, που είναι αφιερωμένος στο περίφημο «The Dress», όπως είναι πλέον διάσημο. Την σελίδα ακολουθούν ήδη περισσότερα από 13.000 άτομα, με τις φωτογραφίες να δείχνουν το φόρεμα σε πολλές και διαφορετικές εκδοχές. Η 28χρονη θεωρεί πως ο λόγος που έγινε τόσο δημοφιλές και δεκάδες γυναίκες μπαίνουν πλέον στη διαδικασία μεταποίησης είναι «για να το κάνουν πιο δικό τους».


Την άποψή της συμμερίζεται και η καθηγήτρια Carolyn Mair, συγγραφέας του «The Psychology of Fashion». «Το φόρεμα ταιριάζει σε κάθε σωματότυπο. Αν σου αρέσει να παίζεις συντηρητικά, το φοράς φαρδύ αλλά είναι ευέλικτο, οπότε μπορείς να προσθέσεις ζώνη και να αλλάζεις τα παπούτσια ή τα κοσμήματα για να τροποποιείς την εικόνα του», εξηγεί. «Ο κόσμος μεταποιεί το φόρεμα γιατί θέλουν να ακολουθούν την μόδα αλλά ταυτόχρονα να διατηρούν μια μοναδικότητα. Η μόδα έχει ένα δίλημμα, από την μία θέλουμε να ταιριάζουμε, γι' αυτό την ακολουθούμε, αλλά από την άλλη θέλουμε και να ξεχωρίζουμε», προσθέτει η ίδια. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

META - A story ?‍♀️ @jessikaeve

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hot 4 The Spot (@hot4thespot) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Just the classic ‘how many of you turned up to work in the same dress?’ to start your hump day @moo

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hot 4 The Spot (@hot4thespot) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

“There’s too many” @lauraannedawes

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hot 4 The Spot (@hot4thespot) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

So Taste of London essentially just turned into a Dress flash mob. Thanks for these @giloscope @imbeingerica (pretty sure there’s still more to come) ??

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hot 4 The Spot (@hot4thespot) στις

Πολιτισμός
6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

προτομή της Νεφερτίτης Αίγυπτος Βερολίνο

Πολιτισμός / Βερολίνο: Η Νεφερτίτη είναι «αμετακίνητη» παρά τις εκκλήσεις της Αιγύπτου

Παρότι κατά καιρούς διατυπώνονται δημόσιες εκκλήσεις για επαναπατρισμό, το ίδρυμα που κατέχει το έργο υποστηρίζει ότι η προτομή είναι τόσο εύθραυστη ώστε να θεωρείται «αμετακίνητη»
LIFO NEWSROOM
Το ΚΠΙΣΝ «στολίζει» για τα Χριστούγεννα το Σάββατο 29 Νοεμβρίου στις 19:00 - Αναλυτικά το εορταστικό πρόγραμμα

Πολιτισμός / Το ΚΠΙΣΝ «στολίζει» για τα Χριστούγεννα στις 29 Νοεμβρίου - Αναλυτικά το εορταστικό πρόγραμμα

Συναυλίες, παραστάσεις, DJ sets, προβολές ταινιών, παγοδρόμιο - και πολλά ακόμη - θα περιλαμβάνονται στον φετινό χριστουγεννιάτικο κόσμο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
LIFO NEWSROOM
Aριάνα Γκράντε, ταχυδακτυλουργικές απάτες και η φετινή Χρυσή Άρκτος από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Aριάνα Γκράντε, ταχυδακτυλουργικές απάτες και η φετινή Χρυσή Άρκτος από αύριο στους κινηματογράφους

Το δεύτερο και τελευταίο μέρος του «Wicked», το τρίτο «Now You See Me» και η ταινία που έδωσε στον Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ το μεγάλο βραβείο της Μπερλινάλε ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μια έκθεση με τα άγνωστα και σπάνια υφάσματα που σχεδίασε ο Άντι Γουόρχολ

Πολιτισμός / Μια έκθεση με τα άγνωστα και σπάνια υφάσματα που σχεδίασε ο Άντι Γουόρχολ

Για πρώτη φορά στην Ιταλία, εκτίθενται άγνωστες μέχρι σήμερα δημιουργίες του Άντι Γουόρχολ από τη δεκαετία του ’50, αποκαλύπτοντας μια σχεδόν άγνωστη πλευρά του καλλιτέχνη: εκείνη του γραφίστα μόδας και σχεδιαστή υφασμάτων.
LIFO NEWSROOM
Ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν τιμάται μετά θάνατον με αστέρι στη Λεωφόρο της Δόξας του Χόλιγουντ

Πολιτισμός / Ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν τιμάται μετά θάνατον με αστέρι στη Λεωφόρο της Δόξας του Χόλιγουντ

Η προσθήκη του ονόματος του Τσάντγουικ Μπόουζμαν στη Λεωφόρο της Δόξας θεωρείται μία από τις πιο συγκινητικές και δίκαιες αναγνωρίσεις της κινηματογραφικής βιομηχανίας
LIFO NEWSROOM
Η ισλανδική γλώσσα «σβήνει» από την τεχνητή νοημοσύνη και τα αγγλικά media

Πολιτισμός / Η ισλανδική γλώσσα «σβήνει» από την τεχνητή νοημοσύνη και τα αγγλικά media

Πρώην πρωθυπουργός της Ισλανδίας προειδοποιεί ότι η νεολαία εκτίθεται σχεδόν αποκλειστικά σε αγγλόφωνο περιεχόμενο μέσω TikTok και YouTube, απειλώντας με «ουσιαστική εξαφάνιση» της γλώσσας μέσα σε μία γενιά
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Σιγά το φόρεμα! Προς τι αυτος ο πανικος;!; Να πω ότι είναι και κανένα φοβερό ντιζάιν, πάει στο καλό.. Ή εγώ είμαι τελειως κακόγουστη, ή οι γυναίκες έχουμε χάσει κάθε μέτρο πλέον και ακολουθούμε τυφλά τις απανταχού «influencers» που πριν απ το Instagram δε τις ήξερε κανένας και τώρα θησαυρίζουν αβέρτα από τη βλακεία,την ανασφάλεια και τη ματαιοδοξία μας..
Η άλλη θέλει και να ψωνίζει από τα ZARA, και να είναι φτηνό, αλλά και μοναδικό για να μη νιώθει ότι φοράει τα ίδια με τη μάζα. Δυο λέξεις για σένα, κοπελιά : υψηλή ραπτική, αν κι εκεί ακόμα χρυσοπληρώνουν για μοναδικά ρούχα και πολλές φορές πέφτουν θύματα αντιγραφών.