Το πορτραίτο της Μαρί Τερέζ Βαλτέρ του Πικάσο θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά τέχνης;

Το πορτραίτο της Μαρί Τερέζ Βαλτέρ του Πικάσο θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά τέχνης; Facebook Twitter
Πάμπλο Πικάσο, Femme assise près d'une fenêtre (Marie-Thérèse), 30 Οκτωβρίου 1932.
0

Ένα συναρπαστικό πορτρέτο του Πικάσο που απεικονίζει τη μούσα και μεγάλο του έρωτα Μαρί Τερέζ Βαλτέρ ξεκινά με εκτίμηση τα 55 εκατομμύρια δολάρια στον οίκο Christie’s στη Νέα Υόρκη στις 11 Μαΐου.

Ο πίνακας, που τιτλοφορείται «Femme assise près d'une fenêtre (Marie-Thérèse), 30 Οκτωβρίου 1932», δείχνει τη νεαρή γυναίκα που κάθεται δίπλα σε ένα παράθυρο με προφίλ, από τα πιο χαρακτηριστικά των παραμορφώσεων του ζωγράφου, να φορά ρούχα με έντονα χρώματα.

Το έργο έχει ζωγραφιστεί στο Château de Boisgeloup του Πικάσο στη Νορμανδία τον Οκτώβριο του 1932, είναι ένα από μια σειρά πορτρέτων της Marie-Thérèse που προβλήθηκε τελευταία στο κοινό στην έκθεση 2017–18 “Picasso, 1932: Αγάπη, φήμη, τραγωδία" στο Tate Modern και το Musée Picasso στο Παρίσι.

Eίναι ένα από τα τελευταία μεγάλα πορτρέτα που στέφουν τη ευφορική σχέση τους, ένα από τα πιο εντυπωσιακά μεγαλοπρεπή έργα που έχει ζωγραφίσει ποτέ ο Πικάσο, με τη φιγούρα της Μαρί Τερέζ ως θεάς να κυριαρχεί στην εικόνα, σαν μια φτερωτή θεά, μια σύγχρονη Νίκη, που ζωντανεύει με το φως.

Είναι πέντε χρόνια αφότου, μια μέρα του Ιανουαρίου του 1927, έξω από το παρισινό πολυκατάστημα Galeries Lafayette, η 17χρονη Μαρί Τερέζ γνώρισε τον Πικάσο. Ο Πικάσο ήταν τότε 46 ετών, διάσημος και παντρεμένος εννέα χρόνια με την Όλγκα Χοχλόβα. Την απατούσε συνεχώς και η σχέση τους ήταν διαλυμένη.

Η Μαρί Τερέζ αγνοούσε πλήρως τη φήμη που ήδη περιέβαλε τον ξένο που την πλησίασε, την ώρα που έβγαινε από το μετρό. «Ήμουν ένα αθώο κορίτσι», θυμόταν αργότερα. «Δεν ήξερα τίποτα – ούτε για τη ζωή, ούτε για τον Πικάσο… Είχα πάει για ψώνια στην Γκαλερί Λαφαγιέτ και ο Πικάσο με είδε την ώρα που έφευγα από το μετρό. Με άρπαξε απλά από το μπράτσο και μου είπε: “Είμαι ο Πικάσο! Εσύ και εγώ θα κάνουμε σπουδαία πράγματα μαζί”».

Κατά τη διάρκεια του 1932 - το λεγόμενο «έτος των θαυμάτων» του Πικάσο - ο καλλιτέχνης δημιούργησε περισσότερα από 100 έργα, πολλά από τα οποία απεικονίζουν τη Μαρί Τερέζ, σχεδόν πάντα γυμνή ή ντυμένη με λίγα ρούχα, κοιμισμένη ή ξαπλωμένη.

Τελικά αυτός ο μεγάλος έρωτας έσβησε όταν γνώρισε το 1935 μία 29χρονη καλλονή με γιουγκοσλαβική καταγωγή, την Ντόρα Μάαρ.

Η τιμή του πίνακα αναμένεται να ξεπεράσει κάθε άλλη έργο του Πικάσο που πουλήθηκε το 2020 και θα είναι ένα σημάδι ανάκαμψης της αγοράς από την πανδημία που προκάλεσε μεγάλη αναταραχή. Το συνολικό εμπόριο έργων τέχνης μειώθηκε κατά περίπου 25 τοις εκατό πέρυσι, με τα ιμπρεσιονιστικά έργα να κάνουν βουτιά με τζίρους κάτω από τα μισά του 2019.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Νταϊάνα Ρος κάνει ντεμπούτο σε νέο Billboard Chart για πρώτη φορά στην καριέρα της

Πολιτισμός / Η Νταϊάνα Ρος κάνει ντεμπούτο σε Billboard Chart για πρώτη φορά στην καριέρα της χάρη στο «Stranger Things»

Παρά τις δεκαετίες επιτυχίας στα charts σε πολλαπλές μορφές, η Ρος δεν είχε εμφανιστεί ποτέ προηγουμένως σε αυτήν τη λίστα, κυρίως επειδή μεγάλο μέρος του μουσικού καταλόγου της προηγείται της εποχής των ψηφιακών πωλήσεων
THE LIFO TEAM
Αλέξης Ακριθάκης, Χωρίς τίτλο, 1970, 45 Χ 71 εκ., λάδι σε καμβά © The Estate of Alexis Akrithakis

Πολιτισμός / Μεγάλη αναδρομική έκθεση του Αλέξη Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη

Μετά από 30 χρόνια θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στο κοινό σημαντικά έργα από ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, αναδεικνύοντας το εύρος μιας από τις πιο αναγνωρίσιμες και ιδιοσυγκρασιακές μορφές της νεοελληνικής τέχνης.
THE LIFO TEAM
Τζέιμς Κάμερον, Σίντνεϊ Σουίνι και Αμάντα Σέιφριντ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τζέιμς Κάμερον, Σίντνεϊ Σουίνι και Αμάντα Σέιφριντ από αύριο στους κινηματογράφους

Η επιστροφή του Αμερικανού σκηνοθέτη στον πλανήτη της Πανδώρας και το ερμηνευτικό μπρα ντε φερ των δυο πρωταγωνιστριών σε ένα απολαυστικό throwback στα ‘90s ξεχωρίζουν από τις ταινίες της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ