Το πορτραίτο της Μαρί Τερέζ Βαλτέρ του Πικάσο θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά τέχνης;

Το πορτραίτο της Μαρί Τερέζ Βαλτέρ του Πικάσο θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά τέχνης; Facebook Twitter
Πάμπλο Πικάσο, Femme assise près d'une fenêtre (Marie-Thérèse), 30 Οκτωβρίου 1932.
0

Ένα συναρπαστικό πορτρέτο του Πικάσο που απεικονίζει τη μούσα και μεγάλο του έρωτα Μαρί Τερέζ Βαλτέρ ξεκινά με εκτίμηση τα 55 εκατομμύρια δολάρια στον οίκο Christie’s στη Νέα Υόρκη στις 11 Μαΐου.

Ο πίνακας, που τιτλοφορείται «Femme assise près d'une fenêtre (Marie-Thérèse), 30 Οκτωβρίου 1932», δείχνει τη νεαρή γυναίκα που κάθεται δίπλα σε ένα παράθυρο με προφίλ, από τα πιο χαρακτηριστικά των παραμορφώσεων του ζωγράφου, να φορά ρούχα με έντονα χρώματα.

Το έργο έχει ζωγραφιστεί στο Château de Boisgeloup του Πικάσο στη Νορμανδία τον Οκτώβριο του 1932, είναι ένα από μια σειρά πορτρέτων της Marie-Thérèse που προβλήθηκε τελευταία στο κοινό στην έκθεση 2017–18 “Picasso, 1932: Αγάπη, φήμη, τραγωδία" στο Tate Modern και το Musée Picasso στο Παρίσι.

Eίναι ένα από τα τελευταία μεγάλα πορτρέτα που στέφουν τη ευφορική σχέση τους, ένα από τα πιο εντυπωσιακά μεγαλοπρεπή έργα που έχει ζωγραφίσει ποτέ ο Πικάσο, με τη φιγούρα της Μαρί Τερέζ ως θεάς να κυριαρχεί στην εικόνα, σαν μια φτερωτή θεά, μια σύγχρονη Νίκη, που ζωντανεύει με το φως.

Είναι πέντε χρόνια αφότου, μια μέρα του Ιανουαρίου του 1927, έξω από το παρισινό πολυκατάστημα Galeries Lafayette, η 17χρονη Μαρί Τερέζ γνώρισε τον Πικάσο. Ο Πικάσο ήταν τότε 46 ετών, διάσημος και παντρεμένος εννέα χρόνια με την Όλγκα Χοχλόβα. Την απατούσε συνεχώς και η σχέση τους ήταν διαλυμένη.

Η Μαρί Τερέζ αγνοούσε πλήρως τη φήμη που ήδη περιέβαλε τον ξένο που την πλησίασε, την ώρα που έβγαινε από το μετρό. «Ήμουν ένα αθώο κορίτσι», θυμόταν αργότερα. «Δεν ήξερα τίποτα – ούτε για τη ζωή, ούτε για τον Πικάσο… Είχα πάει για ψώνια στην Γκαλερί Λαφαγιέτ και ο Πικάσο με είδε την ώρα που έφευγα από το μετρό. Με άρπαξε απλά από το μπράτσο και μου είπε: “Είμαι ο Πικάσο! Εσύ και εγώ θα κάνουμε σπουδαία πράγματα μαζί”».

Κατά τη διάρκεια του 1932 - το λεγόμενο «έτος των θαυμάτων» του Πικάσο - ο καλλιτέχνης δημιούργησε περισσότερα από 100 έργα, πολλά από τα οποία απεικονίζουν τη Μαρί Τερέζ, σχεδόν πάντα γυμνή ή ντυμένη με λίγα ρούχα, κοιμισμένη ή ξαπλωμένη.

Τελικά αυτός ο μεγάλος έρωτας έσβησε όταν γνώρισε το 1935 μία 29χρονη καλλονή με γιουγκοσλαβική καταγωγή, την Ντόρα Μάαρ.

Η τιμή του πίνακα αναμένεται να ξεπεράσει κάθε άλλη έργο του Πικάσο που πουλήθηκε το 2020 και θα είναι ένα σημάδι ανάκαμψης της αγοράς από την πανδημία που προκάλεσε μεγάλη αναταραχή. Το συνολικό εμπόριο έργων τέχνης μειώθηκε κατά περίπου 25 τοις εκατό πέρυσι, με τα ιμπρεσιονιστικά έργα να κάνουν βουτιά με τζίρους κάτω από τα μισά του 2019.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια τελετή αλλιώτικη: Η Ολυμπιακή Φλόγα άναψε μέσα στο μουσείο της Ολυμπίας

Πολιτισμός / Μια τελετή αλλιώτικη: Η Ολυμπιακή Φλόγα άναψε μέσα στο μουσείο της Ολυμπίας

Παρά την αναγκαστική μεταφορά στο μουσείο, η τελετή διατήρησε τα καθιερωμένα τελετουργικά, δηλαδή τις χορογραφημένες κινήσεις των «ιερειών» και των κουρών, καθώς και απαγγελίες στην ελληνική γλώσσα
LIFO NEWSROOM
Το Moυσείο Κυκλαδικής Τέχνης παρουσιάζει για πρώτη φορά στο κοινό το Balloon Venus Lespugue του Jeff Koons

Πολιτισμός / Το Moυσείο Κυκλαδικής Τέχνης παρουσιάζει για πρώτη φορά στο κοινό το Balloon Venus Lespugue του Jeff Koons

Εξερευνώντας τη σημασία της μορφής της Αφροδίτης από την Παλαιολιθική περίοδο μέχρι σήμερα, το έργο θα φιλοξενηθεί από τις 19 Μαρτίου ως τις 31 Αυγούστου 2026 στο Μέγαρο Σταθάτου μαζί με δέκα αντίγραφα ειδωλίων «Αφροδίτης» της Ανώτερης παλαιολιθικής περιόδου
LIFO NEWSROOM
Τζένιφερ Λόρενς, Οικονομίδης και μεταφυσικό ρομάντζο από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τζένιφερ Λόρενς, Οικονομίδης και μεταφυσικό ρομάντζο από αύριο στους κινηματογράφους

Η tour de force ερμηνεία της Τζένιφερ Λόρενς στη νέα ταινία της Λιν Ράμσεϊ, η «Σπασμένη Φλέβα» του Γιάννη Οικονομίδη, και μια ιδιαίτερη ρομαντική κομεντί ξεχωρίζουν από την κινηματογραφική σοδειά αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μάνος Χατζιδάκις: Ο γιος του προσφεύγει στη Δικαιοσύνη για την παγκόσμια περιοδεία – Τι απαντά η εταιρεία παραγωγής

Πολιτισμός / Μάνος Χατζιδάκις: Ο γιος του προσφεύγει στη Δικαιοσύνη για την παγκόσμια περιοδεία – Τι απαντά η εταιρεία παραγωγής

Ο Γιώργος Χατζιδάκις αναφέρει ότι το αίτημα για την περιοδεία είχε απορριφθεί «ρητά», καθώς «δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές και στο καλλιτεχνικό ήθος» του Μάνου Χατζιδάκι
LIFO NEWSROOM
Θεολογική Σχολή Χάλκης: Η παπική επίσκεψη φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της επαναλειτουργίας

Πολιτισμός / Θεολογική Σχολή Χάλκης: Η παπική επίσκεψη φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της επαναλειτουργίας

Στο πρώτο του ταξίδι στο εξωτερικό, ο Πάπας Λέων επισκέπτεται την Τουρκία για να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις για τα 1.700 χρόνια από τη Σύνοδο της Νίκαιας, σε μια επίσκεψη που αναζωπυρώνει τις ελπίδες για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης
LIFO NEWSROOM