Το πορτραίτο της Μαρί Τερέζ Βαλτέρ του Πικάσο θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά τέχνης;

Το πορτραίτο της Μαρί Τερέζ Βαλτέρ του Πικάσο θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά τέχνης; Facebook Twitter
Πάμπλο Πικάσο, Femme assise près d'une fenêtre (Marie-Thérèse), 30 Οκτωβρίου 1932.
0

Ένα συναρπαστικό πορτρέτο του Πικάσο που απεικονίζει τη μούσα και μεγάλο του έρωτα Μαρί Τερέζ Βαλτέρ ξεκινά με εκτίμηση τα 55 εκατομμύρια δολάρια στον οίκο Christie’s στη Νέα Υόρκη στις 11 Μαΐου.

Ο πίνακας, που τιτλοφορείται «Femme assise près d'une fenêtre (Marie-Thérèse), 30 Οκτωβρίου 1932», δείχνει τη νεαρή γυναίκα που κάθεται δίπλα σε ένα παράθυρο με προφίλ, από τα πιο χαρακτηριστικά των παραμορφώσεων του ζωγράφου, να φορά ρούχα με έντονα χρώματα.

Το έργο έχει ζωγραφιστεί στο Château de Boisgeloup του Πικάσο στη Νορμανδία τον Οκτώβριο του 1932, είναι ένα από μια σειρά πορτρέτων της Marie-Thérèse που προβλήθηκε τελευταία στο κοινό στην έκθεση 2017–18 “Picasso, 1932: Αγάπη, φήμη, τραγωδία" στο Tate Modern και το Musée Picasso στο Παρίσι.

Eίναι ένα από τα τελευταία μεγάλα πορτρέτα που στέφουν τη ευφορική σχέση τους, ένα από τα πιο εντυπωσιακά μεγαλοπρεπή έργα που έχει ζωγραφίσει ποτέ ο Πικάσο, με τη φιγούρα της Μαρί Τερέζ ως θεάς να κυριαρχεί στην εικόνα, σαν μια φτερωτή θεά, μια σύγχρονη Νίκη, που ζωντανεύει με το φως.

Είναι πέντε χρόνια αφότου, μια μέρα του Ιανουαρίου του 1927, έξω από το παρισινό πολυκατάστημα Galeries Lafayette, η 17χρονη Μαρί Τερέζ γνώρισε τον Πικάσο. Ο Πικάσο ήταν τότε 46 ετών, διάσημος και παντρεμένος εννέα χρόνια με την Όλγκα Χοχλόβα. Την απατούσε συνεχώς και η σχέση τους ήταν διαλυμένη.

Η Μαρί Τερέζ αγνοούσε πλήρως τη φήμη που ήδη περιέβαλε τον ξένο που την πλησίασε, την ώρα που έβγαινε από το μετρό. «Ήμουν ένα αθώο κορίτσι», θυμόταν αργότερα. «Δεν ήξερα τίποτα – ούτε για τη ζωή, ούτε για τον Πικάσο… Είχα πάει για ψώνια στην Γκαλερί Λαφαγιέτ και ο Πικάσο με είδε την ώρα που έφευγα από το μετρό. Με άρπαξε απλά από το μπράτσο και μου είπε: “Είμαι ο Πικάσο! Εσύ και εγώ θα κάνουμε σπουδαία πράγματα μαζί”».

Κατά τη διάρκεια του 1932 - το λεγόμενο «έτος των θαυμάτων» του Πικάσο - ο καλλιτέχνης δημιούργησε περισσότερα από 100 έργα, πολλά από τα οποία απεικονίζουν τη Μαρί Τερέζ, σχεδόν πάντα γυμνή ή ντυμένη με λίγα ρούχα, κοιμισμένη ή ξαπλωμένη.

Τελικά αυτός ο μεγάλος έρωτας έσβησε όταν γνώρισε το 1935 μία 29χρονη καλλονή με γιουγκοσλαβική καταγωγή, την Ντόρα Μάαρ.

Η τιμή του πίνακα αναμένεται να ξεπεράσει κάθε άλλη έργο του Πικάσο που πουλήθηκε το 2020 και θα είναι ένα σημάδι ανάκαμψης της αγοράς από την πανδημία που προκάλεσε μεγάλη αναταραχή. Το συνολικό εμπόριο έργων τέχνης μειώθηκε κατά περίπου 25 τοις εκατό πέρυσι, με τα ιμπρεσιονιστικά έργα να κάνουν βουτιά με τζίρους κάτω από τα μισά του 2019.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

UNESCO: Τα Μινωικά Ανάκτορα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Πολιτισμός / UNESCO: Τα Μινωικά Ανάκτορα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Η εξέλιξη συνιστά τη διεθνή αναγνώριση της εξέχουσας οικουμενικής αξίας των έξι εξαιρετικά σημαντικών αρχαιολογικών χώρων της Κρήτης: της Κνωσού, της Φαιστού, των Μαλίων, της Ζάκρου, της Ζωμίνθου και της Κυδωνίας
LIFO NEWSROOM
Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Η δεξιά βρετανική ομάδα εκφράζει μάλιστα «ανησυχία» πως μπορεί πράγματι, η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, να πραγματοποιηθεί στο προσεχές μέλλον και απειλεί με νομικές προσφυγές
LIFO NEWSROOM
Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Πολιτισμός / Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Την Τρίτη 8 Ιουλίου, στο Ρωμαϊκό Θέατρο της Αρλ, η Αμερικανίδα φωτογράφος Nan Goldin καταδίκασε τον πόλεμο στη Γάζα, προκαλώντας έντονη αντιπαράθεση με τους φιλοϊσραηλινούς θεατές.
LIFO NEWSROOM
Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Πολιτισμός / Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Η Ρέινορ Γουιν υπερασπίζεται τα απομνημονεύματά της, δημοσιεύει ιατρικά έγγραφα και καταγγέλλει «παραπλανητική και άδικη» δημοσίευση από την Observer – Η φιλανθρωπική οργάνωση PSPA τερμάτισε τη συνεργασία της
LIFO NEWSROOM