Πίνακας του Μοντριάν είναι κρεμασμένος ανάποδα εδώ και 77 χρόνια

Πίνακας Μοντριάν Facebook Twitter
0

Πίνακας του Πιετ Μοντριάν είναι κρεμασμένος ανάποδα εδώ και 77 χρόνια- από την πρώτη στιγμή που εκτέθηκε- διαπίστωσε μια ιστορικός τέχνης, που όμως προειδοποίησε ότι το έργο θα μπορούσε να διαλυθεί, εάν τοποθετηθεί σωστά τώρα. 

Ο πίνακας του 1941, ένα περίπλοκο πλέγμα από κόκκινες, κίτρινες, μαύρες και μπλε ταινίες, με τίτλο «New York City I» εκτέθηκε για πρώτη φορά το 1945, στο MoMA, στη Νέα Υόρκη. Όμως, από το 1980 βρίσκεται στη συλλογή τέχνης του γερμανικού ομοσπονδιακού κρατιδίου της Βόρειας- Ρηνανίας Βεστφαλίας, στο Ντίσελντορφ. 

Με τον τρόπο που κρέμεται ο πίνακας όλα αυτά τα χρόνια, οι γραμμές πυκνώνουν στο κάτω μέρος. Ωστόσο, όταν η Σουζάνε Μάγερ- Μπούσερ- η έφορος της συλλογής του γερμανικού κρατιδίου- άρχισε να κάνει έρευνα ενόψει μιας νέας έκθεσης για τον Ολλανδό καλλιτέχνη, διαπίστωσε ότι ο πίνακας θα έπρεπε να είναι τοποθετημένος ανάποδα. 

«Η πύκνωση του πλέγματος θα έπρεπε να είναι στην κορυφή, όπως ένας σκοτεινός ουρανός. Μόλις το επεσήμανα στους άλλους εφόρους, συνειδητοποιήσαμε ότι ήταν πολύ προφανές. Είμαι 100% σίγουρη πως ο πίνακας είναι ανάποδα», δήλωσε. 

Οι ενδείξεις είναι πολλές. Μία ελαιογραφία με παρόμοιο όνομα- «New York City»- και το ίδιο μέγεθος New York City, που εκτίθεται στο κέντρο Ζορζ Πομπιντού στο Παρίσι, έχει τις πυκνές γραμμές στην κορυφή. 

Μια φωτογραφία από το στούντιο του Μοντριάν, που τραβήχτηκε λίγες ημέρες μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη και δημοσιεύθηκε στο αμερικανικό περιοδικό «Town and Country» τον Ιούνιο του 1944, επίσης δείχνει τον πίνακα, που ήταν πάνω σε καβαλέτο, ανάποδα. 

«Ήταν ένα λάθος που έγινε όταν κάποιος έβγαλε τον πίνακα από το κουτί του στο MoMA; Ήταν κάποιος απρόσεκτος κατά τη μεταφορά του έργου; Είναι αδύνατο να το ξέρουμε», σημείωσε η Μάγερ- Μπούσερ. 

Μέρος του προβλήματος είναι ότι- αντίθετα με τα περισσότερα από τα πρώτα έργα του Μοντριάν- ο πίνακας αυτός δεν φέρει την υπογραφή του καλλιτέχνη, ίσως γιατί δεν τον θεωρούσε ολοκληρωμένο. 

Παρά τα στοιχεία που δείχνουν πως ο πίνακας κρέμεται ανάποδα εδώ και 75 χρόνια, ο κόσμος θα συνεχίσει να το βλέπει έτσι, στην νέα έκθεση για τον Μοντριάν που ανοίγει τις πύλες της αύριο, Σάββατο, στο Ντίσελντορφ. 

«Οι ταινίες είναι ήδη εξαιρετικά χαλαρές και κρέμονται από μια κλωστή», εξήγησε η Μέγερ- Μπούσερ. «Εάν το γυρίζατε ανάποδα τώρα, η βαρύτητα θα το τραβούσε προς την άλλη κατεύθυνση. Και πλέον είναι κομμάτι της ιστορίας του έργου», συμπλήρωσε. 

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To μοναδικό Λιοντάρι που αναπαύεται του Ρέμπραντ σε δημοπρασία

Πολιτισμός / To μοναδικό Λιοντάρι που αναπαύεται του Ρέμπραντ σε δημοπρασία

Το μοναδικό σχέδιο ζώου του Ρέμπραντ που βρίσκεται σε χέρια ιδιωτών βγαίνει σε δημοπρασία την άνοιξη προερχόμενο από μια από τις σημαντικότερες συλλογές στον κόσμο ολλανδικής ζωγραφικής
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΥΠΠΟ: Το ταφικό μνημείο του Τύμβου Καστά στην Αμφίπολη φωτίζεται με νέα χρώματα

Πολιτισμός / ΥΠΠΟ: Το ταφικό μνημείο του Τύμβου Καστά στην Αμφίπολη φωτίζεται με νέα χρώματα

Το Υπουργείο αναθέτει σε δύο ερευνητικά κέντρα την υλοποίηση του έργου «AmphiPoly», που στοχεύει στην επιστημονικά τεκμηριωμένη ανασύσταση της αρχικής όψης του διακόσμου του μνημείου, συμπεριλαμβανομένων της πολυχρωμίας και της εικονογραφίας, σε όλες τις χρονολογικές τους φάσεις
LIFO NEWSROOM
Το ρεσιτάλ της Ρόουζ Μπερν, το τρυφερό «Renoir» κι ένας αιμοβόρος Αι-Βασίλης από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Το ρεσιτάλ της Ρόουζ Μπερν, το τρυφερό «Renoir» κι ένας αιμοβόρος Άι-Βασίλης από αύριο στους κινηματογράφους

Η tour de force ερμηνεία της Ρόουζ Μπερν στο «If I Had Legs I’d Kick you» αποτελεί τη βασική κινηματογραφική ατραξιόν της εβδομάδας, αν και υπάρχουν κι άλλες ενδιαφέρουσες επιλογές, όπως το «Renoir», που θυμίζει το σινεμά του Κόρε Έντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ