Παρίσι: Εργάτες καλύπτουν την Αψίδα του Θριάμβου με ύφασμα, για το μεταθανάτιο έργο του Κρίστο (Φωτογραφίες)

Παρίσι: Εργάτες καλύπτουν την Αψίδα του Θριάμβου με ύφασμα, για το μεταθανάτιο έργο του Κρίστο (Φωτογραφίες) Facebook Twitter
Πηγή φωτό EPA
0

Πολίτες του Παρισιού και επισκέπτες της γαλλικής πρωτεύουσας ίσως εξεπλάγησαν σήμερα όταν είδαν δεκάδες εργάτες να καλύπτουν την Αψίδα του Θριάμβου με γυαλιστερό ύφασμα, για το μεταθανάτιο έργο του Κρίστο

Οι εργάτες ανέβηκαν στην ύψους 50 μέτρων Αψίδα του Θριάμβου και άρχισαν να ξεδιπλώνουν το 25.000 τετραγωνικών μέτρων ασημί- μπλε ύφασμα. Το «L’Arc de Triomphe, Wrapped» είναι έργο που οραματίστηκε ο Κρίστο και η σύζυγός του Ζαν- Κλοντ το 1962, όταν νοίκιαζαν ένα μικρό δωμάτιο κοντά στη Champs-Elysees. 

Wrapping of Arc de Triomphe begins in Paris art installation Facebook Twitter
Πηγή φωτό ΑP
Παρίσι: Εργάτες καλύπτουν την Αψίδα του Θριάμβου με ύφασμα, για το μεταθανάτιο έργο του Κρίστο (Φωτογραφίες) Facebook Twitter
Πηγή φωτό EPA

Κανένας από τους δύο τους δεν ήταν εκεί για να το δουν να υλοποιείται. Ο Κρίστο Βλαντιμίροφ Γιαβάτσεφ έφυγε από τη ζωή τον Μάιο του 2020, ενώ η σύζυγός του και επίσης καλλιτέχνης Ζαν- Κλοντ πέθανε το 2009. 

Ο Κρίστο είχε αφήσει λεπτομερή σκίτσα και οδηγίες για το έργο, την υλοποίηση του οποίου επιβλέπει ο ανιψιός του, Βλαντιμίρ Γιαβάτσεφ. Το κόστος ανέρχεται σε περίπου 14 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από την πώληση των προπαρασκευαστικών μελετών του Κρίστο, των σχεδίων και των κολάζ του πρότζεκτ, μεταξύ άλλων.  

Wrapping of Arc de Triomphe begins in Paris art installation Facebook Twitter
Πηγή φωτό ΑP
Παρίσι: Εργάτες καλύπτουν την Αψίδα του Θριάμβου με ύφασμα, για το μεταθανάτιο έργο του Κρίστο (Φωτογραφίες) Facebook Twitter
Πηγή φωτό AP

«Αυτό είναι το όραμα του Κρίστο και της Ζαν-Κλοντ. Είναι πολύ σημαντικό να προσέξουμε κάθε λεπτομέρεια που ήθελε ο Κρίστο», δήλωσε ο ανιψιός του καλλιτέχνη. «Ήταν σχεδιασμένο από εκείνον μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και πρέπει να το τηρήσουμε αυτό. Αν ο κόσμος έρθει και πει ότι είναι όπως στα σκίτσα, αυτό σημαίνει ότι κάναμε καλή δουλειά», συμπλήρωσε μιλώντας στον Guardian. 

«Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμένα είναι πως ο Κρίστο δεν είναι εδώ. Μου λείπει ο ενθουσιασμός, η κριτική, η ενέργειά του», δήλωσε στο Reuters ο Γιαβάτσεφ. 

Παρίσι: Εργάτες καλύπτουν την Αψίδα του Θριάμβου με ύφασμα, για το μεταθανάτιο έργο του Κρίστο (Φωτογραφίες) Facebook Twitter
Πηγή φωτό ΑP
Παρίσι: Εργάτες καλύπτουν την Αψίδα του Θριάμβου με ύφασμα, για το μεταθανάτιο έργο του Κρίστο (Φωτογραφίες) Facebook Twitter
Πηγή φωτό EPA
Παρίσι: Εργάτες καλύπτουν την Αψίδα του Θριάμβου με ύφασμα, για το μεταθανάτιο έργο του Κρίστο (Φωτογραφίες) Facebook Twitter
Πηγή φωτό ΑP

Οι προετοιμασίες ξεκίνησαν τον Ιούλιο, όταν εργάτες άρχισαν να στήνουν σκαλωσιές που θα κρατούν το ύφασμα μακριά από το μνημείο. Άρχισαν να ξετυλίγουν το ύφασμα λίγο μετά το ξημέρωμα την Κυριακή και η διαδικασία αναμένεται να κρατήσει τουλάχιστον 24 ώρες. Το πρότζεκτ στην Αψίδα του Θριάμβου θα παραμείνει έως τις 3 Οκτωβρίου και σε αυτό το διάστημα οι τουρίστες θα μπορούν να επισκέπτονται το μνημείο. 

Με πληροφορίες από Guardian, Reuters
 

 
Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Η δεξιά βρετανική ομάδα εκφράζει μάλιστα «ανησυχία» πως μπορεί πράγματι, η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, να πραγματοποιηθεί στο προσεχές μέλλον και απειλεί με νομικές προσφυγές
LIFO NEWSROOM
Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Πολιτισμός / Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Την Τρίτη 8 Ιουλίου, στο Ρωμαϊκό Θέατρο της Αρλ, η Αμερικανίδα φωτογράφος Nan Goldin καταδίκασε τον πόλεμο στη Γάζα, προκαλώντας έντονη αντιπαράθεση με τους φιλοϊσραηλινούς θεατές.
LIFO NEWSROOM
Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Πολιτισμός / Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Η Ρέινορ Γουιν υπερασπίζεται τα απομνημονεύματά της, δημοσιεύει ιατρικά έγγραφα και καταγγέλλει «παραπλανητική και άδικη» δημοσίευση από την Observer – Η φιλανθρωπική οργάνωση PSPA τερμάτισε τη συνεργασία της
LIFO NEWSROOM
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μάικλ Ντάγκλας: «Δεν έχω καμία πρόθεση να ξαναπαίξω – Έπρεπε να σταματήσω»

Πολιτισμός / Μάικλ Ντάγκλας: «Δεν έχω καμία πρόθεση να ξαναπαίξω – Έπρεπε να σταματήσω»

Ο 80χρονος ηθοποιός και παραγωγός δηλώνει ότι είναι ευτυχισμένος μακριά από το κινηματογραφικό πλατό, μετά από σχεδόν 60 χρόνια αδιάκοπης δουλειάς – «Μου αρκεί να βλέπω τη σύζυγό μου να παίζει»
LIFO NEWSROOM
Ανακαλύφθηκε αρχαία πόλη 3.500 ετών στο Περού: Το Peñico και ο μυστηριώδης πολιτισμός Caral

Πολιτισμός / Ανακαλύφθηκε αρχαία πόλη 3.500 ετών στο Περού: Το Peñico και ο μυστηριώδης πολιτισμός Caral

Αρχαιολόγοι εντόπισαν την αρχαία πόλη Peñico στη βόρεια επαρχία Barranca του Περού - Η ανακάλυψη αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία για τον πολιτισμό Caral, τον αρχαιότερο της Αμερικής, και τη σύνδεσή του με τις πρώιμες κοινωνίες των Άνδεων και του Αμαζονίου
LIFO NEWSROOM