Οι πρώτες εικόνες από την "Αναφορά σε μια Ακαδημία" του Σάββα Στρούμπου και της ομάδας Σημείο Μηδέν

Οι πρώτες εικόνες από την "Αναφορά σε μια Ακαδημία" από τον Σάββα Στρούμπο και την ομάδα Σημείο Μηδέν Facebook Twitter
0

Η Ομάδα Σημείο Μηδέν συνεχίζει την ερευνητική της εργασία πάνω στο έργο του Φραντς Κάφκα με το διήγημα “Αναφορά σε μια Ακαδημία”. Η παράσταση θα πρωτοπαρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη, στις 18 και 19 Οκτωβρίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Δημήτρια» ενώ στην Αθήνα θα παρουσιάζεται από τις 12 Νοεμβρίου και κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στο «Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος».

"Στο σώμα μας υπάρχει μία κρύπτη. Βρίσκεται στον “κάτω κόσμο” του σώματος. Εκεί είναι ο Διόνυσος. Περιμένει τη λύτρωσή του. Μπροστά στην Αχερουσία Λίμνη, στην γκρίζα ζώνη της εσωτερικής εξορίας του. Αυτή είναι η περιοχή όπου γράφει ο Φραντς Κάφκα. Η Αχερουσία Λίμνη του σώματος, σε μία Νέκυϊα χωρίς τέλος.

Ο πίθηκος - άνθρωπος – ηθοποιός στην “Αναφορά” αφηγείται τη διαδικασία αυτής της εσωτερικής εξορίας. Το μουσικό του θέατρο επίσης. Ο άνθρωπος που ήταν πίθηκος γίνεται ηθοποιός για να μπορεί να εκφράζει το τραύμα του, για να μην πάψει ποτέ να μιλάει γι’ αυτό. Η θεατρική και μουσικότροπη έκφραση του τραύματος αποτελεί μια πρόσκαιρη λύτρωση. Το χιούμορ του είναι πάντα πένθιμο και αυτοσαρκαστικό γιατί γεννιέται από το τραύμα. Ένα υφέρπον ρεύμα τραγικότητας διαπερνά την Αναφορά του, χωρίς ποτέ να χάνεται η λάμψη της μουσικότητας και της θεατρικότητας.

Να κατέβουμε μαζί με τον Κάφκα ως την Αχερουσία Λίμνη του σώματος. Να αφηγηθούμε μαζί του την ιστορία του βίαιου εξανθρωπισμού της ζωικής ενέργειας του κάθε ανθρώπου, κατά βάση του ίδιου μας του εαυτού. Να κοιτάξουμε κατάματα την κρύπτη όπου βρίσκεται αποδιωγμένος ο Διόνυσος μέσα μας. Να τολμήσουμε να ανοίξουμε αυτή την πόρτα. Ας αναρωτηθούμε γιατί γίναμε ηθοποιοί κι εμείς οι ίδιοι. Ποιό τραύμα αφηγούμαστε; Ποια αγωνία είναι αυτή που εκφράζουμε; Η ψυχοσωματική αυτή διαδικασία μπορεί να μας οδηγήσει ως την εξέγερση του σώματος, κατάσταση κατά την οποία το σώμα παράγει την ίδια του την ελευθερία",  γράφει ο Σάββας Στρούμπος.

Οι πρώτες εικόνες από την "Αναφορά σε μια Ακαδημία" από τον Σάββα Στρούμπο και την ομάδα Σημείο Μηδέν Facebook Twitter
Οι πρώτες εικόνες από την "Αναφορά σε μια Ακαδημία" από τον Σάββα Στρούμπο και την ομάδα Σημείο Μηδέν Facebook Twitter
Οι πρώτες εικόνες από την "Αναφορά σε μια Ακαδημία" από τον Σάββα Στρούμπο και την ομάδα Σημείο Μηδέν Facebook Twitter
Οι πρώτες εικόνες από την "Αναφορά σε μια Ακαδημία" από τον Σάββα Στρούμπο και την ομάδα Σημείο Μηδέν Facebook Twitter
Οι πρώτες εικόνες από την "Αναφορά σε μια Ακαδημία" από τον Σάββα Στρούμπο και την ομάδα Σημείο Μηδέν Facebook Twitter
Οι πρώτες εικόνες από την "Αναφορά σε μια Ακαδημία" από τον Σάββα Στρούμπο και την ομάδα Σημείο Μηδέν Facebook Twitter

Συντελεστές παράστασης:

Μετάφραση: Ιωάννα Μεϊτάνη

Σκηνοθεσία – σκηνική εγκατάσταση – επιμέλεια κοστουμιών: Σάββας Στρούμπος

Παίζουν οι ηθοποιοί: Έβελυν Ασουάντ, Έλλη Ιγγλίζ, Γιάννης Γιαραμαζίδης, Ρόζυ Μονάκη, Άννα Μαρκά – Μπονισέλ,

Μπάμπης Αλεφάντης, Ντίνος Παπαγεωργίου

Αναφορά σε μια Ακαδημία | Κάφκα | 2021-2022 | Σημείο Μηδέν

18 - 19 Οκτωβρίου 2021

Θέατρο Άνετον

Και στην Αθήνα:

Από 12 Νοεμβρίου στο Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος (Λεωνίδου 12, Μεταξουργείο)

Παραστάσεις: Παρασκευή-Σάββατο και Κυριακή

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερωτικές αναζητήσεις και περιπέτειες στη Βόρεια Ελλάδα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ερωτικές αναζητήσεις και περιπέτειες στη Βόρεια Ελλάδα από αύριο στους κινηματογράφους

Σε μια «μεταβατική» εβδομάδα για τον κινηματογραφικό προγραμματισμό ξεχωρίζουν το καλόψυχο «Big Bold Beautiful Journey» με τον Κόλιν Φάρελ και τη Μάργκο Ρόμπι, το «My Friend Eva» του πάντα αξιόπιστου Σεσκ Γκάι και το «Τin Soldier», επειδή έφερε στην Ελλάδα για γυρίσματα τον Ντε Νίρο, τον υιό Ίστγουντ και τον Τζέιμι Φοξ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Πολ Μεσκάλ στο εξώφυλλο του Rolling Stone: «Δεν είχα το ταλέντο που ένιωθα ότι είχαν οι άλλοι»

Πολιτισμός / Ο Πολ Μεσκάλ στο εξώφυλλο του Rolling Stone: «Δεν είχα το ταλέντο που ένιωθα ότι είχαν οι άλλοι»

Από την περίοδο που σκεφτόταν να τα παρατήσει, ο Μεσκάλ έφτασε στη λίστα των υποψηφιοτήτων για Όσκαρ και έγινε το «Μήλον της Έριδος» κορυφαίων σκηνοθετών και σχεδιαστών μόδας
LIFO NEWSROOM