Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες διά χειρός Ai Weiwei

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
0

Μια από τις πιο διάσημες όπερες του Πουτσίνι, η Τουραντό, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Σκάλα του Μιλάνου το 1926. Πρόκειται για μια επική ιστορία αγάπης και βίας που διαδραματίζεται σε μια φανταστική εκδοχή της Κίνας. Σε αυτή την τελευταία θεατρική σκηνοθεσία της διάσημης όπερας, ο Κινέζος καλλιτέχνης Ai Weiwei προσφέρει μια σύγχρονη ερμηνεία, εμποτίζοντας την αρχική αφήγηση με τις σκέψεις του για τις μεγάλες τραγωδίες του σημερινού κόσμου.

«Η Τουραντό μου εξακολουθεί να σχετίζεται με την κλασική κατανόηση της αγάπης, του μίσους, της εκδίκησης και των ανθρώπων που προσπαθούν να πετύχουν κάτι που είναι αδύνατο», λέει ο Weiwei. Για τα κοστούμια, τη σκηνογραφία και τις προβολές βίντεο δημιούργησε μια συνολική σκηνική εμπειρία με δυνατές εικόνες και γλυπτικές φόρμες.

Ο καλλιτέχνης αποφάσισε να αναλάβει αυτή την όπερα ιδιαίτερα επειδή, σε πολύ νεαρή ηλικία, ήταν κομπάρσος στην παραγωγή της Τουραντό του Τζεφιρέλι στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης. «Η ίδια η Νέα Υόρκη είναι σαν την όπερα», σχολιάζει ο Weiwei. «Αλλά ποτέ δεν μπορούσα να φανταστώ, 35 χρόνια αργότερα, ότι θα γινόμουν σκηνοθέτης της ίδιας παράστασης όπερας. Είμαι πολύ τυχερός που έχω την ευκαιρία να το κάνω».

Στην Τουραντό βρίσκουμε συγκεντρωμένα όλα τα συστατικά της ιδιοφυΐας του Πουτσίνι: το ασυγκράτητο πάθος που αντισταθμίζεται από τις κωμικές πινελιές, την παραφορά ενός δράματος που χρωματίζεται από τη σαγήνη της Άπω Ανατολής, τη στοιχειωμένη ατμόσφαιρα φανταστικών θρύλων. 

Την ορχήστρα διευθύνει ο Ουκρανός μαέστρος Οksana Lyniv που σημειώνει ότι η Τουραντό είναι έργο μεγάλης αξίας για αυτόν.

Η τελευταία όπερα του Πουτσίνι, του μεγαλύτερου συνθέτη του εικοστού αιώνα, αντί να δίνει απαντήσεις, θέτει ερωτήσεις, είναι μια ανασταλτική αμφιβολία, όπως η πραγματικότητα που βιώνουμε. «Μέσα από την Τουραντό θέλω να γίνω ο ερμηνευτής του μηνύματος που ο Πουτσίνι ήθελε να αφήσει στους απογόνους τις τελευταίες στιγμές της ζωής του, δηλαδή ότι η αγάπη στο τέλος είναι αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία από οτιδήποτε άλλο».

Η παράσταση ανεβαίνει στην όπερα της Ρώμης, στο Τεάτρο Κοστάντζι.

Η τελευταία όπερα που συνέθεσε ο Τζιάκομο Πουτσίνι, το αριστούργημα του, ολοκληρώθηκε και παρουσιάστηκε μετά το θάνατό του, με διευθυντή ορχήστρας τον Αρτούρο Τοσκανίνι.

Η ξακουστή για την ομορφιά της πριγκίπισσα Τουραντό στο Πεκίνο έχει από καιρό ανακοινώσει ότι θα παντρευτεί εκείνον που θα απαντήσει σε τρία αινίγματα που θα του θέσει. Εάν αποτύχει θα πληρώσει με τη ζωή του.

Εντελώς απρόσμενα ένας άγνωστος πρίγκιπας δίνει τις σωστές απαντήσεις. Η Τουραντό σαστισμένη αρνιέται να τον παντρευτεί. Τότε εκείνος δέχεται να απαλλάξει την τρομοκρατημένη πριγκίπισσα από την υποχρέωσή της, εάν εκείνη ανακαλύψει το όνομά του μέχρι την αυγή. Την απάντηση γνωρίζει η σκλάβα Λιού. Η Λιού είναι ερωτευμένη με τον άγνωστο. Δεν υποκύπτει στα βασανιστήρια, στα οποία την υποβάλλει η Τουραντό, ομολογεί τον έρωτα της και αυτοκτονεί για να μην τον προδώσει. Ο ερωτευμένος πρίγκιπας προσπαθεί να σαγηνεύσει την Κινέζα πριγκίπισσα και της αποκαλύπτει ο ίδιος το όνομά του.

Στην Τουραντό βρίσκουμε συγκεντρωμένα όλα τα συστατικά της ιδιοφυΐας του Πουτσίνι: το ασυγκράτητο πάθος που αντισταθμίζεται από τις κωμικές πινελιές, την παραφορά ενός δράματος που χρωματίζεται από τη σαγήνη της Άπω Ανατολής, τη στοιχειωμένη ατμόσφαιρα φανταστικών θρύλων. 

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Opera di Roma

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Opera di Roma

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Opera di Roma

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Opera di Roma

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Opera di Roma

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Opera di Roma

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Opera di Roma

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Opera di Roma

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Opera di Roma

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Opera di Roma

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Opera di Roma

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Opera di Roma

Μια Τουραντό του Πουτσίνι αλλιώτικη από τις άλλες δια χειρός Άι Γουέι-Γουέι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy of Opera di Roma

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO

Εικαστικά / Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO

Τα πρόσωπα που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση έχουν τεθεί υπό κράτηση ή εξορία ή έχουν ζητήσει πολιτικό άσυλο λόγω των πράξεων, των πεποιθήσεων ή των σχέσεών τους.
THE LIFO TEAM
 «Οθέλλος» του Ρόμπερτ Ουίλσον: Αξιομνημόνευτη παράσταση ή μια από τα ίδια;

The Review / «Οθέλλος» του Ρόμπερτ Ουίλσον: Αξιομνημόνευτη παράσταση ή μια από τα ίδια;

Ο Χρήστος Παρίδης και η κριτικός θεάτρου Ματίνα Καλτάκη συζητούν για τον «Οθέλλο» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στην Εθνική Λυρική Σκηνή και σχολιάζουν αν και κατά πόσο οι αισθητικοί κώδικες του Αμερικανού σκηνοθέτη είναι συμβατοί με τη διάσημη όπερα του Βέρντι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέχνη και Ίαση: Ένα σεμινάριο από τη Γεωργία Σαγρή και τον Γιώργο Ίκαρο Μπαμπασάκη

Πολιτισμός / Τέχνη και Ίαση: Ένα σεμινάριο από τη Γεωργία Σαγρή και τον Γιώργο Ίκαρο Μπαμπασάκη

Αναλύοντας έργα τέχνης, κυριευόμαστε από την θετική τάση να δημιουργήσουμε και εμείς. Περισσότερο από ποτέ, χρειαζόμαστε την άλλη ματιά της Τέχνης για μια νοηματοδότηση της ζωής.
NEWSROOM
Άννα Κοκκίνου, Λένα Κιτσοπούλου και Χάρης Φραγκούλης στο θέατρο Σφενδόνη

Πολιτισμός / Άννα Κοκκίνου, Λένα Κιτσοπούλου και Χάρης Φραγκούλης στο θέατρο Σφενδόνη

Το νέο έργο της Λένας Κιτσοπούλου, ο «Αφανισμός» του Μπέρχαρντ σε σκηνοθεσία Άννας Κοκκίνου, η «Αντιγόνη» και η «Αφιέρωση» σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της Σφενδόνης για τη νέα σεζόν.
NEWSROOM

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ