Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO

Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
0

Ένας από τους πιο προκλητικούς εν ζωή καλλιτέχνες της Κίνας, ο Άι Γουέι Γουέι, έχει περάσει σχεδόν τέσσερις δεκαετίες εξερευνώντας τις σχέσεις μεταξύ τέχνης, κοινωνίας και ατομικής εμπειρίας. Από τους πιο παραγωγικούς καλλιτέχνες, με ένα έργο που περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα μέσων, όπως γλυπτική, εγκατάσταση, φωτογραφία, ταινία, ζωγραφική και αρχιτεκτονική, δεν σταματά να αναφέρεται στα ζητήματα που αποτελούν και ένα από τα κεντρικά του έργου του, ήδη από τη δεκαετία του 70: στην προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ελευθερίας της έκφρασης για όλους.

Η μνημειακή του εγκατάσταση Trace στην γκαλερί Hirshhorn, που είναι και το ντεμπούτο του στην Ουάσιγκτον, απεικονίζει άτομα από όλο τον κόσμο με ακτιβιστική πολιτική και υπέρ των δικαιωμάτων δράση.

Κάθε ένα από τα 176 πορτρέτα της έκθεσης έχει κατασκευαστεί από χιλιάδες πλαστικά τούβλα LEGO, συναρμολογημένα στο χέρι και τοποθετημένα στο πάτωμα. Το έργο παρουσιάζει τις εμπειρίες της φυλάκισης, της ανάκρισης και της επιτήρησης του καλλιτέχνη στην Κίνα όταν το 2011, τέθηκε υπό κράτηση από την κινεζική κυβέρνηση για ογδόντα μία ημέρες και στη συνέχεια του απαγορεύτηκε η έξοδος από τη χώρα έως το 2015.

Τα πρόσωπα που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση έχουν τεθεί υπό κράτηση ή εξορία ή έχουν ζητήσει πολιτικό άσυλο λόγω των πράξεων, των πεποιθήσεων ή των σχέσεών τους.

Η δουλειά του «Trace» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2014 ως μέρος της έκθεσής του στο Αλκατράζ στο Σαν Φρανσίσκο, μια συνεργασία με το Golden Gate Park Conservancy που έχει μετατρέψει τις παλιές φυλακές σε χώρο ιστορικής μνήμης και πάρκο.

Τα πρόσωπα που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση έχουν τεθεί υπό κράτηση ή εξορία ή έχουν ζητήσει πολιτικό άσυλο λόγω των πράξεων, των πεποιθήσεων ή των σχέσεών τους. Επιλέχθηκαν από τον ίδιο τον καλλιτέχνη και αντικατοπτρίζουν την απάντησή του στις πληροφορίες που παρέχονται από τη Διεθνή Αμνηστία και άλλους οργανισμούς για τα ανθρώπινα δικαιώματα, καθώς και τη δική του ανεξάρτητη έρευνα. Η πλειονότητα των προσώπων που παρουσιάζονται προέρχονται από περισσότερες από τριάντα χώρες, κυρίως από την Ασία και τη Μέση Ανατολή.

Εκτός από τα πρόσωπα που είναι στο πάτωμα ο Άι Γουέι Γουέι δημιούργησε μια ταπετσαρία που με μια πρώτη ματιά μοιάζει με ένα επαναλαμβανόμενο διακοσμητικό μοτίβο γραφικών. Πλησιάζοντας και κοιτάζοντας πιο προσεκτικά, αποκαλύπτονται κάμερες παρακολούθησης, χειροπέδες και λογότυπα πουλιών του Twitter, τα οποία υπαινίσσονται τα tweets του Άι Γουέι Γουέι που αμφισβητούν τις αρχές.

Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Πορτρέτο του καλλιτέχνη. Φωτο: courtesy of Ai Weiwei Studio.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Ai Weiwei, Trace, 2014. Άποψη της εγκατάστασης στο Αλκατράζ, Σαν Φρανσίσκο. Φωτο: courtesy of Ai Weiwei Studio.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Η ταπετσαρία με τις κάμερες παρακολούθησης. Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης Ai Weiwei: Trace at Hirshhorn στο Hirshhorn Museum and Sculpture Garden, 2017. Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.

Ο Άι Γουέι Γουέι μιλάει για τον ακτιβισμό και την κράτησή του στην Κίνα - Μουσείο Hirshhorn

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ