Μια νέα καλλιτεχνική εγκατάσταση δίνει το χρώμα της γαλλικής σημαίας στο Ελιζέ

Μια νέα καλλιτεχνική εγκατάσταση δίνει το χρώμα της γαλλικής σημαίας στο Ελιζέ Facebook Twitter
Η εγκατάσταση του Μπουρέν στο προεδρικό μέγαρο της Γαλλίας. Φωτο: Sterhane Aboudaram/We Are Content(s)/Courtesy of the Elysee Palace
0

Όταν ο βραβευμένος με το Χρυσό Λιοντάρι της Μπιενάλε της Βενετίας Ντανιέλ Μπουρέν τοποθέτησε 260 ριγέ κολώνες στην αυλή του του Palais-Royal το 1986 σκανδάλισε τη Γαλλία αλλά ο χρόνος δικαίωσε τον καλλιτέχνη και την επιλογή της τότε κυβέρνησης Μιτεράν που εγκατέστησε έργα σε όλο το Παρίσι που δεν ήταν ακριβώς «αποδεκτά».

Το νέο έργο του Μπουρέν είναι η εγκατάσταση που καλύπτει τη γυάλινη οροφή των δωματίων υποδοχής στο προεδρικό μέγαρο της Γαλλίας, σε πάνελ στα χρώματα της γαλλικής σημαίας, με μπλε, λευκό και κόκκινο.

Οι μαικήνες της τέχνης στη Γαλλία ήταν παρόντες στα αποκαλυπτήρια του έργου που έκανε ο Εμανουέλ Μακρόν που είπε ότι το έργο είναι μια φανταστική πτήση που συμβολίζει το νέο πνεύμα ελευθερίας που κατέκλυσε τη χώρα, περισσότερο από τρεις μήνες μετά την επαναλειτουργία των μουσείων, των θεάτρων και των κινηματογράφων μετά το εκτεταμένο κλείσιμο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

«Σε μια εποχή που η ζωή επιστρέφει, αυτό το έργο τέχνης αντανακλά την προθυμία όχι μόνο να καταστήσει τα Ηλύσια ένα μέρος για τη σύγχρονη δημιουργικότητα, αλλά να σας ζητήσει να συμμετάσχετε όλοι στο πνεύμα της τόλμης, της ελευθερίας και της επανεφεύρεσης της χώρας μας, γιατί πιστεύω ότι αυτός είναι βασικά ο ρόλος των καλλιτεχνών », είπε ο Μακρόν.

Μια νέα καλλιτεχνική εγκατάσταση δίνει το χρώμα της γαλλικής σημαίας στο Ελιζέ Facebook Twitter
Τα αποκαλυπτήρια του έργου έκανε ο Εμανουέλ Μακρόν. Φωτο: Sterhane Aboudaram/We Are Content(s)/Courtesy of the Elysee Palace

Η εγκατάσταση του Μπουρέν έρχεται τις ίδιες μέρες που η Αψίδα του Θριάμβου έχει τυλιχτεί με το πρώτο δημόσιο μεταθανάτιο έργο του Κρίστο, με μεταξωτά πανιά, σαν μήνυμα ότι η τέχνη επιστρέφει στην πόλη μετά την πανδημία, ενώ η μεγάλη εικαστική φουάρ στην επέκταση του Γκραν Παλέ θα σημάνει την επανεκκίνηση της εικαστικής κίνησης.

Με τίτλο «Pavoisé», το έργο του Μπουρέν αναμένεται να αποκαλυφθεί στο κοινό κατά τη διάρκεια των Ευρωπαϊκών Ημερών Κληρονομιάς στις 18 και 19 Σεπτεμβρίου και θα παραμείνει τουλάχιστον μέχρι τον Φεβρουάριο του 2022.

Ο καλλιτέχνης πρόσθεσε έναν τοίχο καθρεφτών στο πίσω μέρος του χειμερινού κήπου, ο οποίος μαζί με τη διπλανή αίθουσα χορού και το δωμάτιο Napoleon III ανακαινίστηκε το 2019 από την αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων Isabelle Stanislas, υπό την επίβλεψη της Μπριζίτ Μακρόν, για να δώσει μια πιο ευάερη, σύγχρονη αίσθηση. Τα πολύχρωμα πάνελ, εμπνευσμένα από τη γαλλική εθνική σημαία, δημιουργούν ένα καλειδοσκόπιο από πολύχρωμες δέσμες φωτός στο χώρο υποδοχής. Ο Μπουρέν έχει αφήσει κενό χώρο ανάμεσα σε κάθε τμήμα που έχει τρία χρώματα της γαλλικής σημαίας για να δώσει μια γεύση από τον ουρανό πέρα ​​από τη γυάλινη οροφή. Ο ίδιος δήλωσε ότι «είναι η πρώτη και η τελευταία φορά που θα χρησιμοποιήσω τα χρώματα της γαλλικής σημαίας, ήμουν διστακτικός γιατί δεν μου αρέσει πολύ να παίζω με αναγνωρίσιμα σύμβολα, αλλά σκέφτηκα, αν δεν το κάνω εδώ, δεν θα το κάνω ποτέ.… Αυτή είναι η καρδιά της Γαλλικής Δημοκρατίας».

Μια νέα καλλιτεχνική εγκατάσταση δίνει το χρώμα της γαλλικής σημαίας στο Ελιζέ Facebook Twitter
Φωτο: Sterhane Aboudaram/We Are Content(s)/Courtesy of the Elysee Palace

Για τον 83χρονο Μπουρέν κάθε εγκατάσταση έχει την ίδια σημασία είτε πρόκειται για έναν ιδιωτικό χώρο είτε για ένα δημόσιο κτίριο, μάλιστα τόνισε ότι αυτό το μέρος είναι ίδιο με κάθε άλλο στο οποίο έχει κληθεί να εργασθεί.

Ωστόσο, μην υπολογίζετε σε αυτόν για να αισθάνεται πολύ ευλαβής για τη διακοπή των διαδρόμων της εξουσίας. «Δεν με νοιάζει αν εργάζομαι σε μπάνιο ή σε ιστορικό μνημείο», είπε. «Δεν είμαι κυνικός, αλλά για μένα, αυτό το μέρος είναι το ίδιο με οποιοδήποτε άλλο μέρος στο οποίο έχω κληθεί να εργαστώ».

Στους δημοσιογράφους ο Μπουρέν είπε ότι δεν απολαμβάνει τη διαμάχη που προκαλείται από τα έργα του. «Δεν θέλω να προκαλέσω αυτού του είδους την αντίδραση, ειδικά όταν είναι πολύ αρνητική», είπε. Ελπίζει ότι τα έργα του ενσωματώνονται στον περιβάλλοντα χώρο όπως έγινε στο Παλέ Ρουαγιάλ.

Ο Μπουρέν είπε ότι ελπίζει το "Pavoisé" να παραμείνει στη θέση του επ 'αόριστον και εύχεται ο επόμενος πρόεδρος της χώρας να μη θελήσει να «απαλλαγεί» από την εγκατάσταση.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM