Η Τζολί προειδοποιεί τον Τραμπ πως «παίζει με τη φωτιά» και επιτίθεται στην πολιτική του με παρέμβασή της στους New York Times

Η Τζολί προειδοποιεί τον Τραμπ πως «παίζει με τη φωτιά» και επιτίθεται στην πολιτική του με παρέμβασή της στους New York Times Facebook Twitter
1

Η Αντζελίνα Τζολί, με άρθρο γνώμης που δημοσιεύθηκε στους New York Times, τοποθετήθηκε δημοσίως εναντίον του διατάγματος του αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, που απαγορεύει προσωρινά την είσοδο προσφύγων και πολιτών επτά κυρίως μουσουλμανικών χωρών στο αμερικανικό έδαφος. Η ηθοποιός και υπέρμαχος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων έκανε έκκληση για μια «συμπονετική Αμερική», που δίνει προτεραιότητα στα ανθρώπινα δικαιώματα και παίρνει αποφάσεις με βάση «τα γεγονότα, όχι τον φόβο».

«Είμαι περήφανη για την ιστορία της χώρας μας, που έχει δώσει καταφύγιο στους πιο ευάλωτους ανθρώπους. Αμερικανοί έχουν χύσει αίμα για να υπερασπιστούν την ιδέα ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα υπερβαίνουν την κουλτούρα, τη γεωγραφία, την εθνικότητα και τη θρησκεία», γράφει η ηθοποιός.

Χωρίς να κατονομάσει ευθέως τον Τραμπ, η Τζολί, που είναι πρέσβειρα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, υπογράμμισε ότι η διάκριση λόγω θρησκείας είναι ένα «παιχνίδι με τη φωτιά». Προειδοποίησε ότι η απαγόρευση θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες συνέπειες σε όλο τον κόσμο, προκαλώντας ένα κίνημα που θα οδηγήσει μόνο σε περισσότερη αστάθεια και μπορεί να πυροδοτήσει τον εξτρεμισμό.

Αναφερόμενη στη δική της εμπειρία, ως μητέρα έξι παιδιών που έχουν γεννηθεί σε άλλες χώρες και πλέον έχουν την αμερικανική υπηκοότητα, τονίζει ότι οι διαδικασίες ελέγχου για όσους ζητούν άσυλο στις ΗΠΑ είναι ήδη διεξοδικές, σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς της διοίκησης Τραμπ που ζητά πιο αυστηρότερο έλεγχο. «Απλώς δεν είναι αλήθεια ότι τα σύνορά μας κατακλύζονται ή ότι επιτρέπεται η είσοδος στις ΗΠΑ σε πρόσφυγες, χωρίς αυστηρό έλεγχο», επισημαίνει.

«Θέλω να ξέρω ότι προσφυγόπουλα που πληρούν τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση ασύλου, θα έχουν πάντα μια ευκαιρία να υπερασπίσουν το αίτημά τους σε μια συμπονετική Αμερική. Και ότι μπορούμε να διαχειριζόμαστε την ασφάλειά μας χωρίς να διαγράφουμε πολίτες ολόκληρων χωρών -ακόμη και βρέφη- χαρακτηρίζοντάς τους επικίνδυνους να επισκεφτούν τη χώρα μας λόγω γεωγραφίας ή θρησκείας», έγραψε. Η ηθοποιός προειδοποιεί ότι «υπονοώντας πως οι μουσουλμάνοι αξίζουν λιγότερης προστασίας, πυροδοτούμε τον εξτρεμισμό στο εξωτερικό».

«Η αλήθεια είναι ότι ακόμη και αν ο αριθμός των προσφύγων που δεχτούμε είναι μικρός, και κάνουμε το ελάχιστο, το κάνουμε για να διατηρήσουμε τις συμβάσεις των Ηνωμένων Εθνών και τα πρότυπα που παλέψαμε τόσο σκληρά για να χτίσουμε μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, για χάρη της τη δική μας ασφάλεια. Αν εμείς οι Αμερικανοί πούμε ότι οι υποχρεώσεις αυτές δεν είναι πλέον σημαντικές, διακινδυνεύουμε μια διαμάχη κατά την οποία ακόμη πιο πολλοί πρόσφυγες θα στερηθούν ένα σπίτι, εγγύηση για μεγαλύτερη αστάθεια, μίσος και βία», προσθέτει.

«Το να ενεργούμε από φόβο δεν είναι ο δικός μα τρόπος. Το να στοχοποιούμε τούς αδύναμους δεν δείχνει δύναμη», επισημαίνει, μεταξύ άλλων η Αντζελίνα Τζολί.

Σημειώνεται πως αυτό το άρθρο γνώμης είναι το πρώτο σχόλιο που κάνει δημόσια η Τζολί μετά την αίτηση διαζυγίου τον Σεπτέμβριο από τον Μπραντ Πιτ. Το άλλοτε ζευγάρι, έχει υιοθετήσει τρία παιδιά από την Καμπότζη, το Βιετνάμ και την Αιθιοπία και έχει τρία βιολογικά παιδιά που γεννήθηκαν στη Γαλλία και τη Ναμίμπια. Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός έχει λάβει τιμητικό Όσκαρ για το ανθρωπιστικό της έργο, ενώ πέρυσι επισκέφτηκε προσφυγικούς καταυλισμούς στον Λίβανο αλλά και στην Ελλάδα.

Διασημότητες του Χόλιγουντ χρησιμοποιούν την επιρροή τους για να αποδοκιμάσουν το διάταγμα που υπέγραψε το βράδυ της περασμένης Παρασκευής ο Τραμπ, το οποίο απαγορεύει την είσοδο στη χώρα για 90 ημέρες σε πολίτες από το Ιράν, το Ιράκ, τη Λιβύη, τη Σομαλία, τη Συρία, το Σουδάν και την Υεμένη, ενώ αναστέλλει για 120 ημέρες το πρόγραμμα υποδοχής προσφύγων από τη Συρία. Η απόφαση έχει προκαλέσει αντιδράσεις όχι μόνο από μουσουλμανικές χώρες, αλλά και από συμμάχους των ΗΠΑ, όπως η Γερμανία και η Βρετανία, ακόμη και από διπλωμάτες του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Πολιτισμός
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Την αντιπαθω αλλα αυτο που εγραψε προχτες στη σελιδα αποψεων των ΝΥ Ταιμς ειναι οτι καλυτερο εχω διαβασει τα τελευταια χρονια πανω στο ζητημα. Η χρησιμοποιηση των λεξεων facts not fear στον τιτλο φωτογραφιζει την Γιαννοπουλε'ι'κη meme "Facts not Feelings"... Αρθρο μετριοπαθες, ζυγισμενο, γεματο ιδεες και ευστοχους παραλληλισμους, υπενθυμιζει τον χαρακτηρα μιας χωρας που στηθηκε απο μεταναστες - και σκλαβους - αλλα εχει ξεχασει την καταγωγη της.