Η Google αποκατέστησε με τεχνητή νοημοσύνη πίνακες του Γκούσταφ Κλιμτ που είχε καταστρέψει η φωτιά

Η Google αποκατέστησε με τεχνητή νοημοσύνη πίνακες του Γκούσταβ Κλιμτ που είχε καταστρέψει η φωτιά Facebook Twitter
0

Μεγάλη ψηφιακή αναδρομική έκθεση έργων του Γκούσταφ Κλιμτ είναι πλέον διαθέσιμη στο φιλότεχνο κοινό.

Η έκθεση, με τίτλο «Klimt vs. Klimt – The Man of Contradictions», είναι προϊόν συνεργασίας του μουσείου Belvedere της Βιέννης και της Google Arts & Culture, με την υποστήριξη τριάντα και πλέον βιεννέζικων και διεθνών μουσείων. Στο πλαίσιο της έκθεσης, η Google ψηφιακά αποκατέστησε τρία από τα χαμένα έργα του Αυστριακού ζωγράφου, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για να βάλει χρώμα στις μαυρόασπρες φωτογραφίες αυτών των έργων.

Οι τρεις πίνακες – «Ιατρική», «Φιλοσοφία» και «Νομική» – συναπαρτίζουν τους «Πίνακες της Σχολής» και ήταν παραγγελία του Πανεπιστημίου της Βιέννης. Με την παράδοσή τους το 1899, αξιωματούχοι του πανεπιστημίου τα θεώρησαν «πορνογραφικά» και «διεστραμμένα» και τελικώς πουλήθηκαν σε ιδιώτη.

Η Google αποκατέστησε με τεχνητή νοημοσύνη πίνακες του Γκούσταβ Κλιμτ που είχε καταστρέψει η φωτιά Facebook Twitter

Το 1945, τις τελευταίες μέρες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, οι τρεις πίνακες χάθηκαν σε φωτιά και σήμερα επιβιώνουν μόνο σε μαυρόασπρες φωτογραφίες. Ο δόκτωρ Franz Smola, επιμελητής στο μουσείο Belvedere και ο Emil Wallner, εργαζόμενος αυτή την περίοδο στο Google Arts & Culture Lab, συνεργάστηκαν για να εξελίξουν έναν αλγόριθμο που θα μπορούσε με ακρίβεια να δώσει χρώμα στους «Πίνακες της Σχολής». «Το αποτέλεσμα ήταν για μένα έκπληξη επειδή μπορέσαμε να δώσουμε χρώμα ακόμη και σε σημεία για τα οποία δεν είχαμε καμία γνώση, με μηχανομάθηση είχαμε καλές υποθέσεις για το ότι ο Κλιμτ χρησιμοποιούσε κάποια χρώματα» ανέφερε, σε ανακοίνωση, ο Smola .

Σε επιμέλεια του Franz Smola, ο διαδικτυακός κόμβος παρουσιάζει 700 αντικείμενα, περιλαμβανομένων πινάκων, σχεδίων, επιστολών και εικονογραφήσεων, πολλά εκ των οποίων ψηφιοποιήθηκαν για πρώτη φορά. Η «Klimt vs Klimt – The Man of Contradictions» αποτελεί μια «έκθεση τσέπης διευρυμένης πραγματικότητας», όπου 63 αριστουργήματα του Γκούσταφ Κλιμτ είναι ψηφιακά διατεταγμένα σε μία και μόνη ψηφιακή αίθουσα.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο υπουργός Πολιτισμού της Ουκρανίας ζητά «μποϊκοτάζ στον Τσαϊκόφσκι» μέχρι να τελειώσει ο πόλεμος

Πολιτισμός / Ο υπουργός Πολιτισμού της Ουκρανίας ζητά «μποϊκοτάζ στον Τσαϊκόφσκι» μέχρι να τελειώσει ο πόλεμος

«Το μποϊκοτάζ του ρωσικού πολιτισμού είναι σημαντικό βήμα. Δεν μιλάμε για ακύρωση του Τσαϊκόφσκι, αλλά για παύση των παραστάσεων των έργων του μέχρι η Ρωσία να σταματήσει την αιματηρή εισβολή της».
NEWSROOM
Γλυπτά του Παρθενώνα: Αρνητική η Βρετανίδα υπ. Πολιτισμού - «Όταν αρχίσεις να δίνεις πίσω, πού τελειώνει αυτό;»

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Αρνητική η Βρετανίδα υπ. Πολιτισμού - «Όταν αρχίσεις να δίνεις πίσω, πού τελειώνει αυτό;»

«Είναι πολύ δύσκολο να ξέρει κανείς σε ποιον να επιστρέψει αυτά τα πράγματα. Μιλάμε για πολύ αρχαία αντικείμενα υπό πολλές έννοιες και υπάρχουν ορισμένα παραδείγματα στα οποία δεν είναι ξεκάθαρο ποιοι ακριβώς είναι οι ιδιοκτήτες», τόνισε
NEWSROOM

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ