Η διευθύντρια του θεάτρου Μέγερχολντ στη Μόσχα παραιτήθηκε αποκαλώντας τον Πούτιν «δολοφόνο»

Η διευθύντρια του θεάτρου Μέγερχολντ στη Μόσχα παραιτήθηκε αποκαλώντας τον Πούτιν «δολοφόνο» Facebook Twitter
Η Έλενα Κοβάλσκαγια.
0

Η κριτικός θεάτρου, επιμελήτρια και δασκάλα Έλενα Κοβάλσκαγια παραιτήθηκε από τη θέση της ως καλλιτεχνική διευθύντρια από το Θέατρο και Πολιτιστικό Κέντρο Meyerhold (CIM)της Μόσχας σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Η διευθύντρια του κρατικού θεάτρου Μέγερχολντ, απόφοιτος του GITIS, και από το 2013 καλλιτεχνική διευθύντρια στο Meyerhold Center, έχει διατυπώσει επανειλημμένα την αντίθεσή της σε κυβερνητικές πρακτικές.

Σε ανάρτησή της στα σόσια μίντια έγραψε: «Φίλοι, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, παραιτούμαι. Δεν μπορείς να δουλεύεις για έναν δολοφόνο και να παίρνεις μισθό από αυτόν». «Θα ολοκληρώσω τα σχέδιά μου - αυτά που έχω ξεκινήσει -, σε εθελοντική βάση», συμπλήρωσε.

Οι άνθρωποι του θεάτρου στη Ρωσία, υφίστανται μεγάλο έλεγχο και κριτική στις δηλώσεις τους που θεωρούνται «προδοσία». Το Θέατρο Μαγιακόφσκι της Μόσχας απαγόρευσε στους ηθοποιούς του να κάνουν σχόλια σχετικά με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Ο επίσημος λογαριασμός του θεάτρου Μέγερχολντ γράφει: «Η αρχή μας σύμφωνα με τον Μέγερχολντ είναι ο σεβασμός για την ανθρωπότητα και την ισότητα των ανθρώπων ανεξάρτητα από φύλο, φυλή και εθνική ταυτότητα, ηλικία, θρησκεία, σεξουαλικό προσανατολισμό, σωματικά και ψυχικά χαρακτηριστικά, εμφάνιση.».

» Τα γεγονότα που συμβαίνουν τώρα βρίσκονται σε τραγική αντίφαση με την αποστολή μας, με το έργο που επιτελείται στο CIM, με την ομάδα του CIM και τους κατοίκους μας. Δεν μπορούμε να μην το πούμε. Δεν μπορούμε να πούμε «Δεν υπάρχει πόλεμος». Ο πόλεμος είναι όλο και πιο τρομακτικός από την ασέβεια προς τον άνθρωπο. Ο πόλεμος είναι ο θάνατος ενός ανθρώπου, είναι ο φόνος ανθρώπων. Δεν μπορούμε να μείνουμε σιωπηλοί. Δεν μπορούμε να μην πούμε ευχαριστώ για το κουράγιο σας στη διευθύντριά μας Έλενα Κοβάλσκαγια».

Το Μέγερχολντ ένα από τα πιο γνωστά θέατρα στη Μόσχα. Το ρεπερτόριό του είναι αρκετά πειραματικό, συνδυάζοντας με επιτυχία την τεράστια επαγγελματική εμπειρία του θεάτρου με καινοτόμες ιδέες. Περιγραφόμενο ως «ένα εργαστήριο όπου επιτρέπεται η ανάληψη κινδύνων», το Κέντρο ανεβάζει τα κλασικά έργα καθώς και τα ελάχιστα γνωστά έργα νεοσύστατων δραματουργών, δίνοντάς τους την πρώτη ευκαιρία να προσεγγίσουν το κοινό.

Το Μέγερχολντ ιδρύθηκε το 1991 στη Μόσχα, με τη συμμετοχή του Συνδέσμου Πανρωσικών Εργαστηρίων Τέχνης. Ο τότε πρόεδρος της επισκέφτηκε τον διάσημο θεατρικό σκηνοθέτη Τζόρτζιο Στρέλερ στην Ιταλία για να δει το παράδειγμα του του θεάτρου του, Piccolo di Milano και να προσπαθήσει να κατανοήσει το οικονομικό μοντέλο σε μια εποχή που τα θέατρα έπρεπε να διασφαλίσουν ότι θα παραμείνουν κερδοφόρα για να επιβιώσουν, οπότε και δημιουργήθηκε με μια μεγάλη ποικιλία χώρων που καταλαμβάνουν τον χώρο. Βρίσκεται στο κέντρο της Μόσχας, στη λεωφόρο Novoslobodskaya.

Εν τω μεταξύ, διανοούμενοι και καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο δηλώνουν κατά του πολέμου και της στάσης της Ρωσίας. Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς σε δήλωσή της υπενθύμισε ότι είναι παιδί της Γιουγκοσλαβίας, ότι δούλεψε στην Ουκρανία και ότι είναι αλληλέγγυα με τον ουκρανικό λαό. «Αυτή η επίθεση στην Ουκρανία είναι επίθεση κατά της ανθρωπότητας. Πρέπει να σταματήσει αμέσως» λέει.

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Σον Πεν βρίσκεται στην Ουκρανία, παρακολουθώντας συνεντεύξεις Τύπου και συναντήθηκε με τον Πρόεδρο Ζελένσκι, λίγο πριν η Ρωσία αρχίσει την εισβολή της στη χώρα της Ανατολικής Ευρώπης. Το Variety ανέφερε ότι ο Πεν πέταξε στη Ουκρανία για να ολοκληρώσει ένα ντοκιμαντέρ για τη ρωσική εισβολή με τα Vice Studios. Ο Πεν πέρασε χρόνο στην Ουκρανία τον Νοέμβριο, όταν συναντήθηκε με τις ουκρανικές δυνάμεις καθώς αυξανόταν η ένταση μεταξύ της χώρας και της γειτονικής Ρωσίας.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πούλιτζερ Λογοτεχνίας: Ο Πέρσιβαλ Έβερετ κέρδισε το βραβείο για το μυθιστόρημα «James» – Η ανατρεπτική ματιά στον Χάκλμπερι Φιν

Πολιτισμός / Πούλιτζερ Λογοτεχνίας: Ο Πέρσιβαλ Έβερετ κέρδισε το βραβείο για το μυθιστόρημα «James»

Ο Percival Everett τιμήθηκε με το βραβείο Πούλιτζερ για το «James», μια ανατρεπτική επαναφήγηση του «Χακλμπερι Φιν» από την οπτική του Τζιμ - Το μυθιστόρημα έχει ήδη σαρώσει τα λογοτεχνικά βραβεία των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
«Φωνές Δικαίωσης»: Το ντοκιμαντέρ για τη χρόνια κακοποίηση ανήλικων αθλητριών παρουσιάζεται απόψε στο κοινό

Πολιτισμός / «Φωνές Δικαίωσης»: Το ντοκιμαντέρ για τη χρόνια κακοποίηση ανήλικων αθλητριών παρουσιάζεται απόψε στο κοινό

Το ηχητικό ντοκιμαντέρ που διακρίθηκε στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης καταγράφει το τραύμα, τον αγώνα και τη δικαίωση των θυμάτων κακοποίησης του προπονητή Τάε Κβο Ντο στην Ηλιούπολη
LIFO NEWSROOM
Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Πολιτισμός / Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Ο κορυφαίος Γαλλο-Λιβανέζος καλλιτεχνικός διευθυντής, επιμελητής και σκηνοθέτης υπήρξε απόλυτα αφοσιωμένος στην τέχνη του και άφησε ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στον κόσμο της όπερας, της μουσικής και του θεάτρου.
LIFO NEWSROOM
Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Πολιτισμός / Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Στη δραματουργική και σκηνοθετική προσέγγιση της «Ανδρομάχης» από τη Μαρία Πρωτόπαππα, η Ερμιόνη και η Ανδρομάχη αντιπροσωπεύουν τα ιδεώδη των χωρών τους, ενώ ο Μενέλαος και ο Πηλέας την πολιτική και την εξουσία
LIFO NEWSROOM