Η «Αγία Τράπεζα» του Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα επανενώνεται μετά από 450 χρόνια

Η «Αγία Τράπεζα» του Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα επανενώνεται μετά από 450 χρόνια Facebook Twitter
Ο Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα, ξεκινησε το  πολύπτυχο για τον βωμό της εκκλησίας των Αυγουστινιανών το 1454 και το ολοκλήρωσε το 1469
0

Για πρώτη φορά στην ιστορία, οκτώ πίνακες που έχουν διασωθεί από το πολύπτυχο αριστούργημα του Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα «Αγία Τράπεζα», επανενώνονται στο Μιλάνο.

Το περίφημο πολύπτυχο δημιουργήθηκε από τον Ιταλό δάσκαλο της πρώιμης Αναγέννησης ειδικά για την εκκλησία των Αυγουστινιανών στο Σανσεπόλκρο, παλαιότερα γνωστό ως Μπούργκους Σάνκτι Σεπούλκρι -στην πατρίδα του, κοντά στο Αρέτσο της Τοσκάνης- και περιελάμβανε 30 πίνακες, η πλειονότητα των οποίων έχει χαθεί. Ο Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα, ξεκινησε το  πολύπτυχο για τον βωμό της εκκλησίας των Αυγουστινιανών το 1454 και το ολοκλήρωσε το 1469. 

Οι οκτώ γνωστοί πίνακες που αποτελούν τμήματα του έργου τέχνης, είχαν διασκορπιστεί σε διάφορες τοποθεσίες στα τέλη του 16ου αιώνα. Καθ' όλη τη διάρκεια της ιστορίας τους, αρκετές ήταν οι προσπάθειες μουσείων να επανενώσουν τους διασκορπισμένα πίνακες από το αρχικό πολύπτυχο στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, που ωστόσο απέβησαν άκαρπες. Την Τρίτη (19/3), το Μουσείο Πόλντι Πετσόλι στο Μιλάνο, χάρη σε δανεισμό του Ηνωμένου Βασιλείου, των ΗΠΑ και της Πορτογαλίας, κατάφερε να επανενώσει τους οκτώ γνωστούς πίνακες -συνδυάζοντας τον δικό του Άγιο Νικόλαο με τους τέσσερις πίνακες από τη συλλογή Frick της Νέας Υόρκης και εκείνους από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον και το Μουσείο Αρχαίας Τέχνης της Λισαβόνας- για να τα εκθέσει στην έκθεση Piero della Francesca and the Augustinian Polyptych Reunited. 

Η διευθύντρια του Μουσείου Πόλντι Πετσόλι, Αλεσάντρα Κουάρτο, χαρακτήρισε την κίνηση ως «την επανένωση του αιώνα», σημειώνοντας την επιτυχία της αυτή τη φορά αφού έμαθε ότι η συλλογή Frick θα παραμείνει κλειστή για έξι μήνες. Με τα έργα να οδεύουν προσωρινά προς αποθήκευση, το μουσείο της Νέας Υόρκης συμφώνησε στον δανεισμό, διευκολύνοντας τις συμφωνίες με μουσεία στο Λονδίνο, την Ουάσινγκτον και τη Λισαβόνα. 

Στην έκθεση παρουσιάζονται τέσσερις ευμεγέθεις πίνακες αγίων σε εντυπωσιακό μπλε φόντο, με ένα κενό που σηματοδοτεί την απουσία του κεντρικού πίνακα που λείπει, ο οποίος χάθηκε για αιώνες χωρίς να υπάρχουν γνωστά σκίτσα ή αρχεία που να περιγράφουν λεπτομερώς το θέμα του. 

Η Machtelt Brüggen Israëls, επιμελήτρια της έκθεσης, δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Adnkronos πως πρόκειται για μια θαυματουργή έκθεση, «διότι συγκεντρώνει τα μοναδικά σωζόμενα θραύσματα ενός μεγάλου πολυπτύχου του Piero della Francesca, για πρώτη φορά μετά από περισσότερα από 450 χρόνια». «Πρόκειται πραγματικά για μια μοναδική ευκαιρία» είπε χαρακτηριστικά. 

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μάνος Χατζιδάκις: Ο γιος του προσφεύγει στη Δικαιοσύνη για την παγκόσμια περιοδεία – Τι απαντά η εταιρεία παραγωγής

Πολιτισμός / Μάνος Χατζιδάκις: Ο γιος του προσφεύγει στη Δικαιοσύνη για την παγκόσμια περιοδεία – Τι απαντά η εταιρεία παραγωγής

Ο Γιώργος Χατζιδάκις αναφέρει ότι το αίτημα για την περιοδεία είχε απορριφθεί «ρητά», καθώς «δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές και στο καλλιτεχνικό ήθος» του Μάνου Χατζιδάκι
LIFO NEWSROOM
Θεολογική Σχολή Χάλκης: Η παπική επίσκεψη φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της επαναλειτουργίας

Πολιτισμός / Θεολογική Σχολή Χάλκης: Η παπική επίσκεψη φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της επαναλειτουργίας

Στο πρώτο του ταξίδι στο εξωτερικό, ο Πάπας Λέων επισκέπτεται την Τουρκία για να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις για τα 1.700 χρόνια από τη Σύνοδο της Νίκαιας, σε μια επίσκεψη που αναζωπυρώνει τις ελπίδες για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης
LIFO NEWSROOM
Η Ιστορία την αδίκησε: Το μυστήριο 400 χρόνων γύρω από τη γυναίκα και τον γιο του Σαίξπηρ

Πολιτισμός / Η Ιστορία την αδίκησε: Το μυστήριο 400 χρόνων γύρω από τη γυναίκα και τον γιο του Σαίξπηρ

Η ταινία «Hamnet» ρίχνει φως στην οικογενειακή ζωή του Σαίξπηρ και της Άγκνες και στην τραγική απώλεια του γιου τους, βάζοντας τη φαντασία να καλύψει τα ιστορικά κενά για να αναδείξει το πένθος, την αγάπη και τη δύναμη ενός υποτιμημένου και σε πολλούς άγνωστου χαρακτήρα
LIFO NEWSROOM