Η «Αγία Τράπεζα» του Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα επανενώνεται μετά από 450 χρόνια

Η «Αγία Τράπεζα» του Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα επανενώνεται μετά από 450 χρόνια Facebook Twitter
Ο Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα, ξεκινησε το  πολύπτυχο για τον βωμό της εκκλησίας των Αυγουστινιανών το 1454 και το ολοκλήρωσε το 1469
0

Για πρώτη φορά στην ιστορία, οκτώ πίνακες που έχουν διασωθεί από το πολύπτυχο αριστούργημα του Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα «Αγία Τράπεζα», επανενώνονται στο Μιλάνο.

Το περίφημο πολύπτυχο δημιουργήθηκε από τον Ιταλό δάσκαλο της πρώιμης Αναγέννησης ειδικά για την εκκλησία των Αυγουστινιανών στο Σανσεπόλκρο, παλαιότερα γνωστό ως Μπούργκους Σάνκτι Σεπούλκρι -στην πατρίδα του, κοντά στο Αρέτσο της Τοσκάνης- και περιελάμβανε 30 πίνακες, η πλειονότητα των οποίων έχει χαθεί. Ο Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα, ξεκινησε το  πολύπτυχο για τον βωμό της εκκλησίας των Αυγουστινιανών το 1454 και το ολοκλήρωσε το 1469. 

Οι οκτώ γνωστοί πίνακες που αποτελούν τμήματα του έργου τέχνης, είχαν διασκορπιστεί σε διάφορες τοποθεσίες στα τέλη του 16ου αιώνα. Καθ' όλη τη διάρκεια της ιστορίας τους, αρκετές ήταν οι προσπάθειες μουσείων να επανενώσουν τους διασκορπισμένα πίνακες από το αρχικό πολύπτυχο στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, που ωστόσο απέβησαν άκαρπες. Την Τρίτη (19/3), το Μουσείο Πόλντι Πετσόλι στο Μιλάνο, χάρη σε δανεισμό του Ηνωμένου Βασιλείου, των ΗΠΑ και της Πορτογαλίας, κατάφερε να επανενώσει τους οκτώ γνωστούς πίνακες -συνδυάζοντας τον δικό του Άγιο Νικόλαο με τους τέσσερις πίνακες από τη συλλογή Frick της Νέας Υόρκης και εκείνους από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον και το Μουσείο Αρχαίας Τέχνης της Λισαβόνας- για να τα εκθέσει στην έκθεση Piero della Francesca and the Augustinian Polyptych Reunited. 

Η διευθύντρια του Μουσείου Πόλντι Πετσόλι, Αλεσάντρα Κουάρτο, χαρακτήρισε την κίνηση ως «την επανένωση του αιώνα», σημειώνοντας την επιτυχία της αυτή τη φορά αφού έμαθε ότι η συλλογή Frick θα παραμείνει κλειστή για έξι μήνες. Με τα έργα να οδεύουν προσωρινά προς αποθήκευση, το μουσείο της Νέας Υόρκης συμφώνησε στον δανεισμό, διευκολύνοντας τις συμφωνίες με μουσεία στο Λονδίνο, την Ουάσινγκτον και τη Λισαβόνα. 

Στην έκθεση παρουσιάζονται τέσσερις ευμεγέθεις πίνακες αγίων σε εντυπωσιακό μπλε φόντο, με ένα κενό που σηματοδοτεί την απουσία του κεντρικού πίνακα που λείπει, ο οποίος χάθηκε για αιώνες χωρίς να υπάρχουν γνωστά σκίτσα ή αρχεία που να περιγράφουν λεπτομερώς το θέμα του. 

Η Machtelt Brüggen Israëls, επιμελήτρια της έκθεσης, δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Adnkronos πως πρόκειται για μια θαυματουργή έκθεση, «διότι συγκεντρώνει τα μοναδικά σωζόμενα θραύσματα ενός μεγάλου πολυπτύχου του Piero della Francesca, για πρώτη φορά μετά από περισσότερα από 450 χρόνια». «Πρόκειται πραγματικά για μια μοναδική ευκαιρία» είπε χαρακτηριστικά. 

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Νταϊάνα Ρος κάνει ντεμπούτο σε νέο Billboard Chart για πρώτη φορά στην καριέρα της

Πολιτισμός / Η Νταϊάνα Ρος κάνει ντεμπούτο σε Billboard Chart για πρώτη φορά στην καριέρα της χάρη στο «Stranger Things»

Παρά τις δεκαετίες επιτυχίας στα charts σε πολλαπλές μορφές, η Ρος δεν είχε εμφανιστεί ποτέ προηγουμένως σε αυτήν τη λίστα, κυρίως επειδή μεγάλο μέρος του μουσικού καταλόγου της προηγείται της εποχής των ψηφιακών πωλήσεων
THE LIFO TEAM
Αλέξης Ακριθάκης, Χωρίς τίτλο, 1970, 45 Χ 71 εκ., λάδι σε καμβά © The Estate of Alexis Akrithakis

Πολιτισμός / Μεγάλη αναδρομική έκθεση του Αλέξη Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη

Μετά από 30 χρόνια θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στο κοινό σημαντικά έργα από ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, αναδεικνύοντας το εύρος μιας από τις πιο αναγνωρίσιμες και ιδιοσυγκρασιακές μορφές της νεοελληνικής τέχνης.
THE LIFO TEAM