Χάρις Αλεξίου και Όλια Λαζαρίδου μαζί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Χάρις Αλεξίου – Όλια Λαζαρίδου στο θέατρο Πειραιά Facebook Twitter
0

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, παρουσιάζει το κείμενο του Φώτη Κόντογλου «Το Αϊβαλί η Πατρίδα μου», σε μια θεατροποιημένη σκηνική παρουσίαση.

Η Χάρις Αλεξίου και η Όλια Λαζαρίδου θα βρεθούν στη Κεντρική Σκηνή του Δ.Θ.Π., από την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου και για λίγες παραστάσεις.

Με την παράσταση Το Αϊβαλί η Πατρίδα μου ξεκινά το «Πειραιάς Artport II», μια διοργάνωση του Δ.Θ.Π. η οποία θα διαρκέσει από τις 9 Σεπτεμβρίου έως τις 4 Οκτωβρίου.

Ο ζωγράφος και ποιητής Φώτης Κόντογλου (1895-1965), αντιπροσωπευτικός της Γενιάς του ’30, αναπολεί και καταγράφει μαρτυρίες ανθρώπων και ιστορίες από την ιδιαίτερη πατρίδα του, το Αϊβαλί. Εκεί όπου γεννήθηκε και έζησε μέχρι και τα 17 του χρόνια. Μέσα από την προσωπική του γλώσσα αναζητά την αυθεντική ελληνικότητα κι αφήνει να ξεφύγει μέσα από τις λέξεις και το ύφος του ένας βαθύς αναστεναγμός για εκείνα τα σκοτεινά χρόνια του Διωγμού και της Καταστροφής.

«Στης Ανατολής τα μέρη βρίσκεται ένα μπουγάζι κλεισμένο ολοτρόγυρα
σαν να ‘ναι ένας κόσμος χωρισμένος από τον άλλο κόσμο… 

εκεί πέρα βρίσκεται μια πλάση της φαντασίας γεμάτη ειρήνη και αγαλλίαση...

όλα είναι μικρά και καθαρογραμμένα σα να’ναι ζωγραφισμένα με το πινέλο…

Με ένα λόγο όλα είναι σα ψεύτικα παιχνίδια της φαντασίας γιατί είναι τόσο όμορφα
και τέτοια ευφροσύνη αισθάνεται ο άνθρωπος όπου μπαίνει σε τούτο το μέρος
ώστε αν πει πως ο παράδεισος δε θα’ναι ομορφότερος δε λέγει κανένα ψέμα»

— Φώτης Κόντογλου

Η παράσταση βασίστηκε σε αποσπάσματα από το «Αϊβαλί η Πατρίδα μου» του Φώτη Κόντογλου και ένα απόσπασμα από το διήγημα της Έλλης Παπαδημητρίου «Κοινός Τόπος».

Το έργο –υπό μορφή θεατρικού αναλογίου– σχεδιάστηκε από τις Όλια Λαζαρίδου, Αμαλία Μουτούση και Δάφνη Ρόκου και πρωτοπαρουσιάστηκε το 2018, με σκοπό την οικονομική ενίσχυση της Μονάδας ανακουφιστικής φροντίδας Γαλιλαία.

«Το Αϊβαλί η Πατρίδα μου»
Μια θεατρική αφήγηση βασισμένη στο βιβλίο του Φώτη Κόντογλου

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά - Κεντρική Σκηνή Δημήτρης Ροντήρης

Πρεμιέρα: Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου
Για 14 παραστάσεις

Παίζουν: Χάρις Αλεξίου και Όλια Λαζαρίδου
Σκηνοθεσία: Όλια Λαζαρίδου
Μουσική: Τραγούδια από τη Μικρά Ασία
Σκηνικά: Δάφνη Ρόκου - Μαγδαληνή Αυγερινού
Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Συμμετέχουν μέλη της ορχήστρας Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας
Διεύθυνση Ορχήστρας: Ανδρέας Κατσιγιάννης.
Βιολί: Σωτήρης Μαργώνης - Δημήτρης Στεφόπουλος / Ούτι: Γεώργιος Παππάς - Χάρης Τριανταφυλλίδης / Σαντούρι: Σταυρούλα Σπανού / Κιθάρα: Θεοδόσης Συκιώτης

Ώρες και ημέρες παραστάσεων: 9/9-24/9 (εκτός 11 & 19/9)
Ώρα έναρξης: 20:30
Διάρκεια: 70 λεπτά

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χαρούλα Αλεξίου

PORTRAITS 2022 / Χάρις Αλεξίου: «Δεν θέλω τίποτε άλλο από το να υπάρχω απλώς»

Από φέτος μια από τις μεγαλύτερες Ελληνίδες τραγουδίστριες δηλώνει «χωρίς ιδιότητα», σταματώντας να τραγουδάει. Για μια γυναίκα που έφτασε στην κορυφή της τέχνης της, ωστόσο -ήταν πάντα η Χαρούλα για τους Έλληνες, ένα οικείο, καταδικό τους πρόσωπο-, αυτή ήταν μια απόφαση πρωτοφανής. Και γενναία. Πόσο μάλλον όταν γίνεται για ένα νέο ξεκίνημα ως ηθοποιός. Για έναν σωρό λόγους, που καταλήγουν όλοι στο μοναδικό χαρμάνι του χαρακτήρα της, η Χάρις Αλεξίου ήταν, είναι και θα είναι μια κορυφαία μορφή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε στα επόμενα δυο χρόνια στο εκθεσιακό πρόγραμμα του ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Εικαστικά / Τι θα δούμε στα επόμενα δυο χρόνια στο εκθεσιακό πρόγραμμα του ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Από τις 3 Ιουλίου έως τις 2 Οκτωβρίου, στο μουσείο της Άνδρου, θα παρουσιαστεί η αναδρομική έκθεση της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη, που καλύπτει σχεδόν πέντε δεκαετίες δημιουργίας και τις πολλαπλές πτυχές της πορείας της, από τα πρώιμα παιδικά έργα της έως σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM
Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Πολιτισμός / Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Στο Εθνικό Θέατρο, όπου υπήρξε μέλος για πάνω από 20 χρόνια, πρωταγωνίστησε σε 34 έργα, από την Ηλέκτρα και τον Πειρασμό του Ξενόπουλου, έως τον Οθέλλο και τη Λυσιστράτη
LIFO NEWSROOM
Μία Φάροου: Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Πολιτισμός / Μία Φάροου: «Ήταν ένα σπάνιο άτομο» - Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Το μήνυμα της έρχεται μετά την απόφαση της Νταϊάν Κίτον να υπερασπιστεί δημόσια τον Γούντι Άλεν, εν μέσω κατηγοριών για σεξουαλική κακοποίηση της κόρης τους
LIFO NEWSROOM
Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Πολιτισμός / Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Γνωστό ως «Διάδρομος του Κόμμοδου», το τούνελ μήκους 55 μέτρων κατασκευάστηκε κάτω από το αμφιθέατρο, ώστε οι αυτοκράτορες και οι εκλεκτοί τους καλεσμένοι να φτάνουν στις αυτοκρατορικές θέσεις χωρίς να αναμειγνύονται με το πλήθος
LIFO NEWSROOM
Από τη Γερμανία στην Αρχαία Ολυμπία: Επαναπατρίστηκε μέρος κιονόκρανου που είχε απομακρυνθεί παράνομα

Πολιτισμός / Από τη Γερμανία στην Αρχαία Ολυμπία: Επαναπατρίστηκε κιονόκρανο που είχε απομακρυνθεί παράνομα

Όπως αναφέρει το Υπουργείο Πολιτισμού, ο επαναπατρισμός του κιονόκρανου κατέστη δυνατός χάρη στην ευαισθησία και το θάρρος μιας Γερμανίδας, η οποία το κατείχε από τη δεκαετία του 1960, μετά από περισυλλογή του από την περιοχή του Λεωνιδαίου
LIFO NEWSROOM
Οι No Doubt επανενώνονται για μια σειρά εμφανίσεων στο Sphere του Λας Βέγκας

Πολιτισμός / Οι No Doubt επανενώνονται για μια σειρά εμφανίσεων στο Sphere του Λας Βέγκας

«Το να το κάνω αυτό με τους No Doubt μοιάζει σαν να επιστρέφω στο παρελθόν για να ξαναζήσω την ιστορία μας, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούμε κάτι εντελώς καινούργιο με τρόπους που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε.», δήλωσε η Gwen Stefani
LIFO NEWSROOM