Χάρις Αλεξίου και Όλια Λαζαρίδου μαζί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Χάρις Αλεξίου – Όλια Λαζαρίδου στο θέατρο Πειραιά Facebook Twitter
0

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, παρουσιάζει το κείμενο του Φώτη Κόντογλου «Το Αϊβαλί η Πατρίδα μου», σε μια θεατροποιημένη σκηνική παρουσίαση.

Η Χάρις Αλεξίου και η Όλια Λαζαρίδου θα βρεθούν στη Κεντρική Σκηνή του Δ.Θ.Π., από την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου και για λίγες παραστάσεις.

Με την παράσταση Το Αϊβαλί η Πατρίδα μου ξεκινά το «Πειραιάς Artport II», μια διοργάνωση του Δ.Θ.Π. η οποία θα διαρκέσει από τις 9 Σεπτεμβρίου έως τις 4 Οκτωβρίου.

Ο ζωγράφος και ποιητής Φώτης Κόντογλου (1895-1965), αντιπροσωπευτικός της Γενιάς του ’30, αναπολεί και καταγράφει μαρτυρίες ανθρώπων και ιστορίες από την ιδιαίτερη πατρίδα του, το Αϊβαλί. Εκεί όπου γεννήθηκε και έζησε μέχρι και τα 17 του χρόνια. Μέσα από την προσωπική του γλώσσα αναζητά την αυθεντική ελληνικότητα κι αφήνει να ξεφύγει μέσα από τις λέξεις και το ύφος του ένας βαθύς αναστεναγμός για εκείνα τα σκοτεινά χρόνια του Διωγμού και της Καταστροφής.

«Στης Ανατολής τα μέρη βρίσκεται ένα μπουγάζι κλεισμένο ολοτρόγυρα
σαν να ‘ναι ένας κόσμος χωρισμένος από τον άλλο κόσμο… 

εκεί πέρα βρίσκεται μια πλάση της φαντασίας γεμάτη ειρήνη και αγαλλίαση...

όλα είναι μικρά και καθαρογραμμένα σα να’ναι ζωγραφισμένα με το πινέλο…

Με ένα λόγο όλα είναι σα ψεύτικα παιχνίδια της φαντασίας γιατί είναι τόσο όμορφα
και τέτοια ευφροσύνη αισθάνεται ο άνθρωπος όπου μπαίνει σε τούτο το μέρος
ώστε αν πει πως ο παράδεισος δε θα’ναι ομορφότερος δε λέγει κανένα ψέμα»

— Φώτης Κόντογλου

Η παράσταση βασίστηκε σε αποσπάσματα από το «Αϊβαλί η Πατρίδα μου» του Φώτη Κόντογλου και ένα απόσπασμα από το διήγημα της Έλλης Παπαδημητρίου «Κοινός Τόπος».

Το έργο –υπό μορφή θεατρικού αναλογίου– σχεδιάστηκε από τις Όλια Λαζαρίδου, Αμαλία Μουτούση και Δάφνη Ρόκου και πρωτοπαρουσιάστηκε το 2018, με σκοπό την οικονομική ενίσχυση της Μονάδας ανακουφιστικής φροντίδας Γαλιλαία.

«Το Αϊβαλί η Πατρίδα μου»
Μια θεατρική αφήγηση βασισμένη στο βιβλίο του Φώτη Κόντογλου

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά - Κεντρική Σκηνή Δημήτρης Ροντήρης

Πρεμιέρα: Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου
Για 14 παραστάσεις

Παίζουν: Χάρις Αλεξίου και Όλια Λαζαρίδου
Σκηνοθεσία: Όλια Λαζαρίδου
Μουσική: Τραγούδια από τη Μικρά Ασία
Σκηνικά: Δάφνη Ρόκου - Μαγδαληνή Αυγερινού
Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Συμμετέχουν μέλη της ορχήστρας Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας
Διεύθυνση Ορχήστρας: Ανδρέας Κατσιγιάννης.
Βιολί: Σωτήρης Μαργώνης - Δημήτρης Στεφόπουλος / Ούτι: Γεώργιος Παππάς - Χάρης Τριανταφυλλίδης / Σαντούρι: Σταυρούλα Σπανού / Κιθάρα: Θεοδόσης Συκιώτης

Ώρες και ημέρες παραστάσεων: 9/9-24/9 (εκτός 11 & 19/9)
Ώρα έναρξης: 20:30
Διάρκεια: 70 λεπτά

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χαρούλα Αλεξίου

PORTRAITS 2022 / Χάρις Αλεξίου: «Δεν θέλω τίποτε άλλο από το να υπάρχω απλώς»

Από φέτος μια από τις μεγαλύτερες Ελληνίδες τραγουδίστριες δηλώνει «χωρίς ιδιότητα», σταματώντας να τραγουδάει. Για μια γυναίκα που έφτασε στην κορυφή της τέχνης της, ωστόσο -ήταν πάντα η Χαρούλα για τους Έλληνες, ένα οικείο, καταδικό τους πρόσωπο-, αυτή ήταν μια απόφαση πρωτοφανής. Και γενναία. Πόσο μάλλον όταν γίνεται για ένα νέο ξεκίνημα ως ηθοποιός. Για έναν σωρό λόγους, που καταλήγουν όλοι στο μοναδικό χαρμάνι του χαρακτήρα της, η Χάρις Αλεξίου ήταν, είναι και θα είναι μια κορυφαία μορφή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε στα επόμενα δυο χρόνια στο εκθεσιακό πρόγραμμα του ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Εικαστικά / Τι θα δούμε στα επόμενα δυο χρόνια στο εκθεσιακό πρόγραμμα του ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Από τις 3 Ιουλίου έως τις 2 Οκτωβρίου, στο μουσείο της Άνδρου, θα παρουσιαστεί η αναδρομική έκθεση της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη, που καλύπτει σχεδόν πέντε δεκαετίες δημιουργίας και τις πολλαπλές πτυχές της πορείας της, από τα πρώιμα παιδικά έργα της έως σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM