«Φαίδρα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά: Νέες φωτογραφίες και αλλαγή στη διανομή

«Φαίδρα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά: Νέες φωτογραφίες και αλλαγή στη διανομή Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
0

Η «Φαίδρα» της Μαρίνας Τσβετάγιεβα, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, η παράσταση που έχει λάβει πλήθος διθυραμβικών σχολίων από κοινό και κριτικούς, συνεχίζει τον επιτυχημένο κύκλο των παραστάσεών της στο Θέατρο Προσκήνιο.

Το ρόλο του Ιππόλυτου, από τις 20 Ιανουαρίου, αναλαμβάνει ο  Γιώργος Ζυγούρης.

Ο Γιώργος Ζυγούρης γεννήθηκε το 1993 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε από την δραματική σχολή του Δημ. Περιφ. Θεάτρου Πάτρας το 2016, επέστρεψε στην Αθήνα όπου και έλαβε μέρος, κατά κύριο λόγο, σε θεατρικές παραστάσεις. Έχει δουλέψει με διάφορους σκηνοθέτες –ενδεικτικά, με τους Κ. Ευαγγελάτου, Ε. Ευθυμίου, Α. Αντύπα, Τζ. Αργυρίου, Σ. Γ. Ζερβουλάκο κ.ά.– σε οργανισμούς όπως το Εθνικό Θέατρο, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου και το Αμφι-Θέατρο. Είναι τελειόφοιτος της σχολής Χημικών Μηχανικών του Παν. Πατρών.

Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα, μια από τις σημαντικότερες ποιητικές φωνές του 20ού αιώνα, ποιήτρια που γεφύρωσε με μοναδικό τρόπο τον μοντερνισμό με τη λυρική συγκίνηση, ολοκλήρωσε τη «Φαίδρα» το 1927 παραδίδοντάς μας μια από τις ψυχολογικά βαθύτερες εκδοχές του μύθου. Η Τσβετάγιεβα τοποθετεί όλη την ιστορία στο παλάτι του Θησέα στην Τροιζήνα εγκαθιδρύοντας δυο δραματουργικά δίπολα βασισμένα στη διαλεκτική του έρωτα ανάμεσα σε άντρα και γυναίκα.

Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα μεταγράφει το μύθο της Φαίδρας και του Ιππόλυτου σε μια ποιητική αλληγορία που μας καλεί να αφυπνίσουμε τη σχέση μας με τη φύση και το ένστικτο.

Μια σκηνική σύλληψη για πέντε πρόσωπα που επιχειρούν σ' έναν νεκρό τόπο να ανασυνθέσουν την χαμένη μας σχέση με την ελευθερία, την ερωτική επιθυμία και την ανάγκη για ένωση μέχρι θανάτου. Δύο ισχυρά δίπολα (Τροφός-Φαίδρα / Σύντροφος Ιππόλυτου-Ιππόλυτος) διαπραγματεύονται την ανάγκη για παρέκκλιση και για μια βουτιά στο χάος της επιθυμίας και του φυσικού σώματος, μπροστά στον Θησέα, που ενώπιόν του εκπληρώνεται μια προδιαγεγραμμένη μοίρα.

ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος

Η Ρωσίδα ποιήτρια Μαρίνα Τσβετάγιεβα (1892-1941) γεννήθηκε στη Μόσχα. Εξέδωσε την πρώτη της ποιητική συλλογή το 1910 και λίγο αργότερα εγκατέλειψε τις εγκύκλιες σπουδές της και παντρεύτηκε τον Σεργκέι Έφρον. Το 1922, δηλώνοντας την αντίθεσή της στην Οκτωβριανή Επανάσταση, εγκατέλειψε την πατρίδα της και έως το 1939 έζησε στο εξωτερικό. Όταν επέστρεψε στη Σοβιετική Ένωση, η κόρη της φυλακίστηκε, ο άντρας της εκτελέστηκε και η ίδια τελικά αυτοκτόνησε. Είναι μια από τις σημαντικότερες ποιήτριες του 20ού αιώνα.

Γραμμένη από την ίδια την ποιήτρια πρωτίστως για να διαβάζεται –και όχι για να παίζεται επί σκηνής– η «Φαίδρα» έχει πλέον καθιερωθεί στο διεθνές δραματολόγιο. Οι ιδιαιτερότητες που αναγνωρίστηκαν στο έργο το 1927 (ασυνήθιστος χειρισμός του μύθου, ιδιοσυγκρασιακή ποιητική γλώσσα και στίξη) αποτελούν σήμερα αποδείξεις του καινοτόμου ποιητικού οράματος της Τσβετάγιεβα, το οποίο επηρέασε ανεξίτηλα τη ρωσική και την παγκόσμια ποίηση.

ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Facebook Twitter
Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος

«Φαίδρα» της Μαρίνας Τσβετάγιεβα

Μετάφραση: Χρήστος Χρυσόπουλος

Σύμβουλος μετάφρασης: Έλενα Ριζίκοβα

Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς

Βοηθοί σκηνοθέτη: Γκέλυ Καλαμπάκα, Παναγιώτης Γκιζώτης

Σκηνικό: Μαρία Πανουργιά

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Μουσική: Γιώργος Πούλιος

Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Στεφανία Γουλιώτη, Γιώργος Ζυγούρης, Αλεξία Καλτσίκη, Νίκος Μάνεσης

Θέατρο Προσκήνιο

Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00

theatroproskinio.gr

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Πολιτισμός / Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Η τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση έγινε το 2012 στην ταινία Mud του Τζεφ Νίκολς, πλάι στον Μάθιου Μακόναχι, για την οποία τιμήθηκε με το Robert Altman Award.
LIFO NEWSROOM
Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM