Eurovision 2024: Η EBU απαντά στις κατηγορίες των τραγουδιστών για την «κακή διοργάνωση»

Eurovision 2024: Η EBU απαντά στις κατηγορίες των τραγουδιστών για την «κακή διοργάνωση» Facebook Twitter
Το Bambie Thug από την Ιρλανδία εξαπέλυσε πυρά κατά της EBU μετά τον διαγωνισμό / Φωτογραφία: EPA
0

Με επίσημη ανακοίνωση για τη Eurovision, η EBU επίλεξε να απαντήσει στις κατηγορίες των τραγουδιστών που μετείχαν στον 68ο διαγωνισμό και κατηγορούν τη διοργανώτρια αρχή για «κακό κλίμα».

Η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση (European Broadcasting Union‎‎, EBU) αποφάσισε να αναγνωρίσει επισήμως όσα της καταλόγισαν για τη διοργάνωση στο Μάλμε, διάφοροι διαγωνιζόμενοι. Μεταξύ αυτών, το Bambie Thug από την Ιρλανδία που δήλωσε μεταξύ άλλων «εμείς είμαστε η Eurovision και όχι η EBU», σε πολύ υψηλούς τόνους  και ήταν μεταξύ των διαγωνιζόμενων που υπέβαλαν καταγγελία στην EBU για τη διοργάνωση. Ανάλογη στάση και από την Angelina Mango από την Ιταλία που μίλησε για πολύ κακό κλίμα εκ μέρους των διοργανωτών στο Μάλμε.

Οι διοργανωτές του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision δήλωσαν ότι «λυπούνται» που ορισμένες αντιπροσωπείες «δεν σεβάστηκαν το πνεύμα των κανόνων» στη Σουηδία και αναγνώρισε ότι αρκετοί διαγωνιζόμενοι είχαν υποβάλει καταγγελίες. «Μιλήσαμε με μια σειρά αντιπροσωπειών κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης σχετικά με διάφορα θέματα που τέθηκαν υπόψη μας», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

«Τα διοικητικά όργανα της EBU, μαζί με τους επικεφαλής των αντιπροσωπειών, θα επανεξετάσουν τα γεγονότα γύρω από τη Eurovision στο Μάλμε για να προχωρήσουν με θετικό τρόπο και να διασφαλίσουν ότι οι αξίες της εκδήλωσης γίνονται σεβαστές από όλους», αναφέρεται επίσης και τονίζεται ότι οι μεμονωμένες περιπτώσεις των θεμάτων που ανέκυψαν θα συζητηθούν σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

Η φετινή Eurovision επισκιάστηκε από την πρωτοφανή αποβολή διαγωνιζόμενου στο «παρά πέντε» του τελικού – του Joost Klein από την Ολλανδία, καθώς έγινε καταγγελία εναντίον του για εκφοβιστική συμπεριφορά από μέλος του συνεργείου παραγωγής, αλλά και από τις διαμαρτυρίες για τη συμμετοχή του Ισραήλ. Πλήθος κόσμου θεώρησε ότι το Ισραήλ, λόγω του πολέμου στη Γάζα, δεν έπρεπε να είχε φέτος δικαίωμα να συμμετάσχει στον διαγωνισμό. Χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωσαν στους δρόμους του Μάλμε και η εκπρόσωπος στου Ισραήλ, Έντεν Γκολάν, έγινε αποδέκτης μείγματος αποδοκιμασιών και επευφημιών από το κοινό.

Μετά τον μεγάλο τελικό, το Bambie Thug, που έχει εκφράσει τις φιλοπαλαιστινιακές τους απόψεις επισήμως, κατηγόρησε επίσης τον εθνικό ραδιοτηλεοπτικό σταθμό του Ισραήλ, KAN, ότι «υποκινούσε τη βία» εναντίον του κατά τη διάρκεια της κάλυψής του. Κατά τη διάρκεια του πρώτου ημιτελικού, ένας από τους σχολιαστές του σταθμού σημείωσε ότι το Bambie Thug είχε «μιλήσει αρνητικά για το Ισραήλ». «Αλλά μπορούμε να μιλήσουμε για αυτό αργότερα. Ετοιμάστε τις κατάρες σας», πρόσθεσε ο ίδιος. Το σχόλιο μπορεί να ήταν αναφορά σε στίχο στο τραγούδι του Bambie Thug, που περιλαμβάνει την τοποθέτηση ενός εξάγωνου σε έναν πρώην σύντροφο, αλλά το non-binary Bambie Thug ένιωσε ότι ξεπερνούσε τα όρια. «Ο ραδιοτηλεοπτικός φορέας [Kan] δεν υπάκουσε τους κανόνες και ελπίζω την επόμενη χρονιά να μην είναι σε θέση να διαγωνιστεί εξαιτίας αυτού», είπε στους δημοσιογράφους μετά τον διαγωνισμό.

Άλλοι συμμετέχοντες κατηγόρησαν την ισραηλινή αντιπροσωπεία ότι τους μαγνητοσκοπούσε και δημοσίευσε κλιπ στο διαδίκτυο χωρίς την άδειά τους.

Η Έντεν Γκολάν από το Ισραήλ ήρθε πέμπτη τελικά στον διαγωνισμό, καθώς συγκέντρωσε τη δεύτερη υψηλότερη βαθμοκλογία από το κοινό, με περισσότερους από 320 βαθμούς. Η ίδια η τραγουδίστρια αναγνώρισε ότι η διαμάχη σχετικά με την εμφάνισή της ήταν θέμα συζήτησης. «Το να πω ότι ήταν εύκολο, θα ήταν ψέμα», έγραψε στο προφίλ της στο Instagram. «Αλλά με η υποστήριξη και η αγάπη σας, μου έδωσαν τη δύναμη να συνεχίσω και να έχω την καλύτερη απόδοση που ήξερα ότι μπορώ να κάνω».

«Αρκετοί συμμετέχοντες, συμπεριλαμβανομένου του Όλι Αλεξάντερ του Ηνωμένου Βασιλείου, υπέγραψαν κοινή δήλωση, ζητώντας κατάπαυση του πυρός στη Γάζα ενόψει του διαγωνισμού. Η Γκολάν φάνηκε να αντιμετωπίζει επικρίσεις από συυνδιαγωνιζόμενους κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου το βράδυ της Πέμπτης. Η Ελληνίδα τραγουδίστρια Μαρίνα Σάττι εθεάθη να χασμουριέται και να προσποιείται ότι αποκοιμήθηκε την ώρα που μιλούσε η Γκολάν. Και όταν στην Ισραηλινή τραγουδίστρια είπαν ότι δεν χρειαζόταν να απαντήσει σε ερώτηση για το αν η παρουσία της ‘ενείχε κίνδυνο για τους άλλους’, ο Joost Klein διέκοψε για να ρωτήσει: ‘Γιατί όχι;’», καταλήγει το BBC επισημαίνοντας και τη στάση της Μαρίνας Σάττι, για την οποία προκλήθηκε μεγάλο θέμα και στην Ελλάδα.

Mε πληροφορίες από BBC

 
 
 
 
 
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM