Ένα σπάνιο γλυπτό του Χένρι Μουρ ήταν για δεκαετίες παρατημένο πάνω στο τζάκι μια αγροικίας

Ένα σπάνιο γλυπτό του Χένρι Μουρ ήταν για δεκαετίες παρατημένο πάνω στο τζάκι μια αγροικίας Facebook Twitter
Το σπάνιο γλυπτό του Χένρι Μουρ. Φωτο: Dreweatts
0

Ένα σπάνιο γλυπτό του Χένρι Μουρ με δυο ανθρωπόμορφες φιγούρες που αγκαλιάζονται ήταν για δεκαετίες αφημένο στο παραπέτο ενός τζακιού σε μια αγροικία και κανένας δεν έδινε σημασία μέχρι που οι ειδικοί επικύρωσαν ότι πρόκειται για έργο του διάσημου Βρετανού καλλιτέχνη.

Το έργο του κορυφαίου μοντερνιστή γλύπτη θα βγει σε δημοπρασία τον Μάρτιο. Οι ειδικοί στο Ίδρυμα Henry Moore και τον οίκο δημοπρασιών Dreweatts επικύρωσαν την αυθεντικότητα του έργου, το οποίο χρονολογείται γύρω στο 1939 ή το 1940 και φέρει τον τίτλο «Μητέρα και παιδί». Το ίδρυμα συνέδεσε το άγαλμα με το «Eighteen Ideas for Sculpture», ένα σκίτσο του Μουρ του 1939 που βρίσκεται στα αρχεία του.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν την σπανιότητα του γλυπτού εξαιτίας του υλικού κατασκευής του, αποκαλώντας το «μοναδικό και σπάνιο» επειδή ο καλλιτέχνης δούλεψε για πολύ λίγο με μόλυβδο τη δεκαετία του 1930. Ο Μουρ πειραματίστηκε με το υλικό, μαζί με σχοινί και σύρμα.

Το 1937 ο Roland Penrose αγόρασε το αφηρημένο γλυπτό «Mother and Child» σε πέτρα από τον Μουρ, που το παρουσίασε στον μπροστινό κήπο του σπιτιού του στο Hampstead. Το έργο αποδείχθηκε αμφιλεγόμενο με τους κατοίκους και τον τοπικό Τύπο να ζητούν να απομακρυνθεί το «ακατανόητο» κομμάτι. Εκείνη την εποχή ο Μουρ σταδιακά πέρασε στη χύτευση σε μπρούντζο, διαμορφώνοντας προκαταρκτικές μακέτες σε πηλό ή γύψο αντί να κάνει προπαρασκευαστικά σχέδια.

Το ίδρυμα Μουρ δε γνώριζε το γλυπτό, παρά το γεγονός ότι ο γλύπτης κρατούσε σχολαστικά αρχεία.

Ένα σπάνιο γλυπτό του Χένρι Μουρ ήταν για δεκαετίες παρατημένο πάνω στο τζάκι μια αγροικίας Facebook Twitter
Ο γλύπτης Χένρι Μουρ. Φωτο: Henry Moore Foundation

Γεννημένος το 1898, ο Μουρ ήταν πρωτοπόρος του μεταπολεμικού μοντερνισμού και γνωστός για τα αφηρημένα χάλκινα γλυπτά του. Ο καλλιτέχνης έγινε δημοφιλής τη δεκαετία του 1950 και παρήγαγε γλυπτά, σχέδια, εκτυπώσεις και υφάσματα μέχρι το θάνατό του το 1986.

Το άγαλμα ύψους επτά ιντσών ήταν για δεκαετίες απαρατήρητο στο τζάκι του Τζον Χάστινγκς, ενός αγρότη στο Wiltshire, περίπου 90 μίλια δυτικά του Λονδίνου. Μετά τον θάνατό του το 2019, τα μέλη της οικογένειας ζήτησαν από έναν ανεξάρτητο εκτιμητή να εκτιμήσει τα λίγα υπάρχοντα του Χέιστινγκς. Σύμφωνα με τους Times, ο εκτιμητής κατέγραψε τη φιγούρα ως «μολυβένια, με τον τρόπο του Χένρι Μουρ», μια εκτίμηση που οδήγησε την οικογένεια να επικοινωνήσει με το ίδρυμα.

Ο πατέρας του αγρότη ήταν συντάκτης στο Architectural Review για σχεδόν 50 χρόνια. Το έργο του Μουρ παρουσιάστηκε στο περιοδικό τη δεκαετία του 1930 και αυτό μπορεί να ήταν ένα δώρο του γλύπτη προς τον συντάκτη.

Ο Χέιστινγκς μπορεί να μην είχε συνειδητοποιήσει την αξία του γλυπτού. Το τοποθέτησε στο τζάκι μαζί με άλλα οικογενειακά μπιχλιμπίδια γιατί ήταν ένας χωρικός που ενδιαφερόταν περισσότερο για τα ζώα του παρά για τις καλές τέχνες. Δεν τον απασχολούσε ποιος είχε φιλοτεχνήσει το γλυπτό και δεν φαντάστηκε ποτέ την αξία του. Απλώς, με τα χρόνια, έγινε ένα συναισθηματικό οικογενειακό αντικείμενο.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tι να δείτε στα σινεμά το τριήμερο του Δεκαπενταύγουστου

Πολιτισμός / Tι να δείτε στα σινεμά το τριήμερο του Δεκαπενταύγουστου

Από την πρώτη κινηματογραφική εξόρμηση του πράκτορα 007 στη θριλερική διαδικασία εκλογής νέου Πάπα στο «Κονκλάβιο» κι από τη δοκιμασμένη χιτσκοκική συνταγή του «Man who knew too Much» στην συναρπαστική αγωνιστική δράση του «F1: The Movie», μερικές επιλογές για όσους αποφάσισαν να περάσουν την αργία στο Κλεινόν Άστυ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χίος: Μικρές φθορές από τη φωτιά στον ναό Αγίου Γεωργίου και στο Κάστρο της Βολισσού

Πολιτισμός / Χίος: Μικρές φθορές από τη φωτιά στον ναό Αγίου Γεωργίου και στο Κάστρο της Βολισσού

Στον Ναό Αγίου Γεωργίου Πραστειάς καταστράφηκε μεγάλο μέρος του εργοταξιακού εξοπλισμού στον προαύλιο χώρο, ενώ στο Κάστρο Βολισσού, ζημιές σημειώθηκαν στις υποδομές ανάδειξης 
LIFO NEWSROOM
Τι μάθαμε από την πολυαναμενόμενη συνέντευξη podcast της Τέιλορ Σουίφτ στον Τράβις Κέλσι

Πολιτισμός / Τι μάθαμε από την πολυαναμενόμενη συνέντευξη podcast της Τέιλορ Σουίφτ στον Τράβις Κέλσι

Περισσότεροι από 1,3 εκατομμύρια θεατές συντονίστηκαν ζωντανά για την εκπομπή, καθώς η Τέιλορ Σουίφτ μίλησε για τη σχέση της με τον Τράβις, τα «κρυμμένα στοιχεία» που ενσωματώνει στα τραγούδια της, αλλά και για την ενασχόλησή της με το... ψωμί
LIFO NEWSROOM
Kοσμοπολιτισμός, τρόμος και σκοτεινές αλληγορίες από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Kοσμοπολιτισμός, τρόμος και σκοτεινές αλληγορίες από αύριο στους κινηματογράφους

Οι επανεκδόσεις της πρώτης περιπέτειας του Τζέιμς Μποντ, του «Dr. No», και του εξαιρετικού ψυχολογικού θρίλερ του Ρόμαν Πολάνσκι «The Tenant» ξεχωρίζουν εύκολα από το πρόγραμμα της εβδομάδας του Δεκαπενταύγουστου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Έντεκα χρόνια από την ημέρα που ο Ρόμπιν Γουίλιαμς έβαλε τέλος στη ζωή του

Πολιτισμός / Ρόμπιν Γουίλιαμς: 11 χρόνια από την ημέρα που έβαλε τέλος στη ζωή του

Το «θαλάσσιο τέρας με τα 50 πλοκάμια», όπως χαρακτήρισε η σύζυγός του τη σπάνια μορφή άνοιας που τον βασάνιζε, και το τελευταίο τους βράδυ, λίγο πριν ο ηθοποιός βάλει τέλος στη ζωή του
LIFO NEWSROOM