Είναι ΟΚ να μας μιλάει ο Βαν Γκογκ σα να είναι ζωντανός;

Είναι ΟΚ να μας μιλάει ο Βαν Γκογκ σα να είναι ζωντανός; Facebook Twitter
Φωτό: ΕΡΑ
0

Για κάποιον που εγκατέλειψε τον μάταιο τούτο κόσμο το 1890, ο Βίνσεντ βαν Γκογκ φαινόταν εξαιρετικά εξοικειωμένος με την ορολογία του 21ου αιώνα, στην αίθουσα του Musée d'Orsay, στην οποία αποφασίστηκε να «συναντηθούν» τρία σπάνια έργα του και ο... ίδιος με την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Γιατί, ναι, οι επιμελητές του Μουσείου έκαναν εφικτό –μέσω της ΑΙ- να μπορεί ο Βαν Γκογκ να απαντά σε δύσκολες ερωτήσεις, όπως το γιατί είχε κόψει το αριστερό του αυτί ή γιατί αυτοπυροβολήθηκε, με αποτέλεσμα δύο μέρες μετά να υποκύψει στα τραύματά του;

Εδώ, η Τεχνητή Νοημοσύνη βάζει τον καλλιτέχνη να απαντά διευκρινιστικά ότι, για παράδειγμα, είχε κόψει μόνο «μέρος του λοβού του αυτιού» του ή ότι το θέμα της αυτοχειρίας του «εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο εικασιών μεταξύ ιστορικών και ειδικών. Η αλήθεια για τα κίνητρά μου παραμένει μυστήριο ακόμη και για μένα. Σας ευχαριστώ για την κατανόηση των αγώνων μου για την ψυχική υγεία». Ή τουλάχιστον αυτό ακούγεται να λέει το ΑΙ που μιλά ως Βαν Γκογκ, ασχέτως αν κάτι τέτοιο μπορεί να εγείρει ηθικά ερωτήματα.

Ωστόσο, αυτή η έξτρα... παροχή προς το κοινό του Μουσείου φαίνεται ότι προσελκύει πλήθος επισκεπτών και με αφορμή την έκθεση των τελευταίων έργων του καλλιτέχνη, λίγο πριν το τέλος του.

Είναι ΟΚ να μας μιλάει ο Βαν Γκογκ σα να είναι ζωντανός; Facebook Twitter
Τα τελευταία σωληνάρια χρώματος που χρησιμοποίησε ο Βαν Γκογκ στα έργα του και λίγο πριν βάλει τέλος στη ζωή του / Φωτό: ΕΡΑ

Υπενθυμίζεται, ότι τον Μάιο του 1890, ο Βαν Γκογκ έφτασε στο χωριό Auvers-sur-Oise, 30 χιλιόμετρα βόρεια του Παρισιού, για να βρεθεί κοντά στον αδελφό του Theo και να τον φροντίσει ο Δρ Paul Gachet, ειδικός στη «θεραπεία της μελαγχολίας».

Σε αυτό που έμελλε να είναι η τελευταία του δημιουργική φρενίτιδα, δημιούργησε 74 πίνακες και 33 σχέδια μέσα σε μόλις δύο μήνες, μεταξύ των οποίων η περίφημη εκκλησία του Auvers-sur-Oise, πορτρέτα του Gachet και της κόρης του γιατρού, Marguerite, καθώς και τον τελευταίο του καμβά, Les Racines (Ρίζες), που ολοκληρώθηκε μόλις 36 ώρες πριν βάλει τέλος στη ζωή του.

Εν προκειμένω, εδώ οι επισκέπτες και λίγο πριν μπουν στην έκθεση, μπορούν να απολαύσουν αυτή τη διαδραστική εμπειρία, η οποία, ας σημειωθεί, ότι βασίζεται στη τελευταία παλέτα χρωμάτων του καλλιτέχνη.

Για την Chloé Jarry από την εταιρεία Lucid Realities με έδρα το Παρίσι, η οποία είναι συμπαραγωγός της διαδραστικής εμπειρίας με τη Vive Arts και το Musée d'Orsay, «όλο αυτό είναι ένας νέος τρόπος για τους επισκέπτες να βιώσουν την Τέχνη. Χρησιμοποιήσαμε την τελευταία παλέτα χρωμάτων που χρησιμοποίησε ο Βαν Γκογκ για να δείξουμε τα χρώματα όπως ήταν εκείνη την εποχή και προσθέσαμε τις πινελιές που χρησιμοποίησε στους πίνακες για να δημιουργήσουμε ένα εικονικό τοπίο».

Η ίδια εξήγησε ότι αυτή ήταν η πρώτη φορά «που το Musée d'Orsay διοργάνωσε μια εμπειρία VR για μια έκθεση». Ωστόσο, το ηθικό σκέλος που αφορά το πώς μπορεί να μπαίνουν λόγια στο στόμα του καλλιτέχνη, τα οποία ποτέ δεν χρησιμοποίησε ο ίδιος –όπως ας πούμε την αιτιολόγηση της αυτοκτονίας του- δεν απαντάται εδώ.

Παρ’ όλα αυτά, η συγκεκριμένη έκθεση θα διαρκέσει έως τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους και οι επισκέπτες θα μπορούν να θέτουν ερωτήσεις στην τεχνητή ενσάρκωση του καλλιτέχνη.

Με στοιχεία από Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σταύρος Ξαρχάκος: Η δήλωσή του υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι αναφορικά με την περιοδεία αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι

Πολιτισμός / Σταύρος Ξαρχάκος: «Η συζήτηση για τις συναυλίες πρέπει να τελειώνει εδώ - Τα υπόλοιπα είναι απλώς κουτσομπολιό»

Η δήλωση του Σταύρου Ξαρχάκου υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι, ο οποίος αντιδρά νομικά στην περιοδεία-αφιέρωμα στον πατέρα του, χωρίς την άδειά του
LIFO NEWSROOM
11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Πολιτισμός / 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Με 77 ελληνικά και ξένα ντοκιμαντέρ, 32 ταινίες μικρού μήκους και μεγάλη προσέλευση κοινού ολοκληρώθηκε την Κυριακή στην Καλαμάτα το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου (21-30/11).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Πολιτισμός / Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Με τον τίτλο «Μουσεία και Ελπίδα», το πετυχημένο διεθνές συνέδριο θα διερευνήσει τον ρόλο των μουσείων στη διαμόρφωση ενός πιο συμπεριληπτικού, δημοκρατικού και με περισσότερη ενσυναίσθηση κόσμου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η Σκάρλετ Γιόχανσον δέχεται πιέσεις ώστε να αποκλείσει αναφορές στο Ολοκαύτωμα από την ταινία της

Πολιτισμός / Σκάρλετ Γιόχανσον: Δέχεται πιέσεις ώστε να αποκλείσει αναφορές στο Ολοκαύτωμα από την ταινία της

Η Γιόχανσον ανέφερε ότι κατά τη φάση της προπαραγωγής ένας από τους χρηματοδότες της ταινίας απείλησε να αποσυρθεί, εκτός αν αφαιρούνταν τα στοιχεία της πλοκής που σχετίζονταν με το Ολοκαύτωμα
LIFO NEWSROOM
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

Πολιτισμός / Μάνος Χατζιδάκις: «Η πλευρά Θεοδωράκη καλεί την οργανώτρια εταιρεία να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να λήξει η διαμάχη»

Η πλευρά Θεοδωράκη πήρε θέση για τις νομικές ενέργειες από πλευράς Γιώργου Χατζιδάκι, γιου του Μάνου Χατζιδάκι, σε βάρος της εταιρείας παραγωγής
LIFO NEWSROOM
Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο Βρετανός θεατρικός συγγραφέας σερ Τομ Στόπαρντ

Πολιτισμός / Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο Βρετανός θεατρικός συγγραφέας σερ Τομ Στόπαρντ

Ο σερ Τομ Στόπαρντ έλαβε αμέτρητες διακρίσεις και τιμές κατά τη διάρκεια της μακράς καριέρας του, συμπεριλαμβανομένου του ότι χρίστηκε ιππότης από τη βασίλισσα Ελισάβετ για την προσφορά του στη λογοτεχνία
LIFO NEWSROOM