Δωροθέα Μερκούρη: Έχω δεχθεί σεξουαλική παρενόχληση από τον Χάρβεϊ Γουάινστιν

Δωροθέα Μερκούρη: Έχω δεχθεί σεξουαλική παρενόχληση από τον Χάρβεϊ Γουάινστιν Facebook Twitter
0

Η Δωροθέα Μερκούρη αποκάλυψε ότι έχει δεχθεί τρεις φορές σεξουαλική παρενόχληση, η μία από αυτές από τον Χάρβεϊ Γουάινστιν.

Το πρώην μοντέλο και νυν ηθοποιός περιέγραψε στο Marie Claire τι συνέβη όταν βρέθηκε μόνη της σε ένα δωμάτιο με τον πρώην πανίσχυρο παραγωγό του Χόλιγουντ, ο οποίος πλέον εκτίει ποινή φυλάκισης, έχοντας καταδικαστεί για βιασμό και σεξουαλική επίθεση.

Η Δωροθέα Μερκούρη αναφέρει πως αποφάσισε να μιλήσει τώρα, με αφορμή το κύμα αποκαλύψεων και καταγγελιών στη χώρα μας. «Τώρα είμαστε έτοιμοι στην Ελλάδα. Τώρα νιώθω ότι είμαι σε πιο ασφαλές περιβάλλον, αλλιώς δεν θα μιλούσα ποτέ», αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Έχω δεχθεί σεξουαλική παρενόχληση τρεις φορές. Τη μία φορά έχασα τελείως τον ρόλο, την άλλη κόπηκαν οκτώ από τις δέκα σκηνές μου γιατί δεν κοιμήθηκα με τον σκηνοθέτη στη διάρκεια των γυρισμάτων. Την τρίτη φορά ήμουν μόνη σε ένα δωμάτιο με τον Χάρβεϊ Γουάινστιν», αναφέρει στο περιοδικό.

Η συνάντηση με τον Γουάινστιν

Στη συνέχεια, περιέγραψε αναλυτικά τη συνάντησή της με τον Χάρβεϊ Γουάινστιν και το πώς εκείνος της πρότεινε πρωταγωνιστικό ρόλο, αρκεί να του έκανε μασάζ.

«Ήταν το 2008 στο Φεστιβάλ Βενετίας. Μου τον γνώρισαν σε ένα πάρτι και μου έδωσε ραντεβού την επομένη το πρωί στις 9:30. Η γραμματέας του με συνάντησε στο λόμπι του Excelsior στο Λίντο, και με συνόδευσε επάνω, στην προεδρική σουίτα του ξενοδοχείου, ένα ολόκληρο διαμέρισμα, που χρησιμοποιούσε και ως γραφείο του. Ήξερα ότι πήγαινα να συναντήσω τον μεγαλυτερο παραγωγό ταινιών στον κόσμο, αλλά τίποτα πέρα από αυτό», αναφέρει και σημειώνει ότι είχε τις καλύτερες εντυπώσεις από την γνωριμία της με τον αδελφό του, Μπομπ Γουάινστιν, όταν είχε κάνει την πρώτη της ταινία στις ΗΠΑ.

«Δεν μου πέρασε από το μυαλό ότι μπορεί να μου τύχει κάτι άσχημο, δεν είχα ακούσει τις ιστορίες, δεν έμενα στο Χόλιγουντ», σημειώνει.

«Ο Γουάινστιν με υποδέχθηκε στο σαλόνι της σουίτας και ζήτησε να μάθει περισσότερα. Έδειξε να του αρέσει η ελληνο-ιταλική καταγωγή μου, ότι μιλούσα πολλές γλώσσες, και ήξερε και πολλά πράγματα για τον ελληνικό κινηματογράφο. Μου ανέφερε όλες τις ταινίες της Μελίνας Μερκούρη και είχαμε μια ωραία συζήτηση γύρω στα 15 λεπτά. Ήξερε πραγματικά να σε βάζει σε έναν κόσμο που αγαπάς, να σε δελεάζει. Και τότε μου πρότεινε τον κεντρικό ρόλο σε πολύ μεγάλη παραγωγή που θα γυρνούσε στην Ιταλία σε μερικούς μήνες. Μου είπε: "Θα σου δώσω τον πρωταγωνιστικό ρόλο κι εσύ θα μου δώσεις ένα μασάζ"», αναφέρει η Δωροθέα Μερκούρη.

«"Θα πάρω τηλεφωνο τον σκηνοθέτη τώρα, εδώ, μπροστά σου, αρκεί να περάσουμε μέσα να μου κάνεις ενα μασάζ". Προσπάθησα να το γυρίσω στην πλάκα: "Αστειεύεστε έτσι; Η γυναίκα σας είναι τόσο όμορφη. Τι το θέλετε τώρα αυτό από μένα;". Πάντα όταν έχω τρακ ή ντρέπομαι το πρώτο που κάνω ως αντεπίθεση είναι να γίνω σαρκαστική ή να πω ένα αστείο. Εκείνος δεν το πίστευε ότι άκουγε "όχι". Είπε "Μην είσαι χαζή, θα το κάνεις αυτό για την καριέρα σου. Έλα τώρα". ("Χαζή" Αυτό ήταν κατι που είχα συνηθισει να ακούω, από τον δάσκαλο του δημοτικού μέχρι τον χώρο της δουλειάς: "είναι μοντέλο άρα είναι χαζή"). Συνέχισε για να μου δείξει ότι δεν φέρομαι λογικά: "Έχω φτιάξει τις καριέρες όλων στο Χόλιγουντ κι εσύ δεν θέλεις να μου κάνεις ένα μασάζ;"», περιγράφει.

«Ύστερα μου είπε ότι χάνω την μοναδική ευκαιρία που θα μου δοθεί στη ζωή μου απλώς επειδή δεν δέχομαι να μπω στην κρεβατοκάμαρα μαζί του. Ξαφνικά, με ένα βήμα, το σώμα του βρέθηκε δίπλα στο δικό μου, το πρόσωπό του σε απόσταση αναπνοής. Ήθελα να φύγω, διασθάνθηκα κίνδυνο. Το θυμάμαι σαν τώρα αυτό, τον έσπρωξα βάζοντας και τα δύο χέρια μου στο στέρνο του, σταθερά για να απομακρυνθεί, και άρχισα να κάνω βηματα προς τα πίσω λέγοντας με ψυχραιμία ότι θα είμαι για μια εβδομάδα στην πόλη, ότι θέλω χρόνο να το σκεφτώ, και "απλά άφησέ με να φύγω τώρα". Έκλεισα την πόρτα πίσω μου και έφυγα σχεδόν τρέχοντας», λέει η ηθοποιός.

Η Δωροθέα Μερκούρη αναφέρει ότι δεν είπε τίποτα στους φίλους της, αλλά το είπε στον τότε σύζυγό της. «Το φθινόπωρο 2017, όταν έγιναν γνωστές οι πρώτες καταγγελίες γυναικών εναντίον του Γουάινστιν, αν και είχαμε πάρει πια διαζύγιο, ο Γουόρντ μου τηλεφώνησε την ίδια μέρα από την Αμερική όπου ζει μόνιμα, οργισμένος, και μου είπε να κάνω κι εγώ μήνυση στον παραγωγό. Δεν έκανα τίποτα φυσικά, αποφάσισα ότι δεν μπορώ να μιλήσω ούτε εκεί γιατί δεν ανήκω στο αμερικανικό star system, ούτε εδώ γιατί ποιος θα με άκουγε. Όμως, στις ιστορίες των άλλων γυναικών αναγνώριζα ακριβώς αυτά που ο Χάρβεϊ έλεγε και έκανε και σε εμένα», λέει.

«Σε φώναζαν για να δουν μέχρι πού είσαι διατεθειμένη να φτάσεις»

Η Δωροθέα Μερκούρη σημειώνει ότι από τότε που ξεκίνησε το #metoo, το σύστημα έγινε πιο αξιοκρατικό. «Για πρωτη φορά γίνονται αληθινές οντιτσιόν», σημειώνει και προσθέτει «Αν η κόρη μου θελήσει να γίνει ηθοποιός τώρα θα της πω ναι, άλλοτε θα έλεγα ξέχασέ το, μετά από όσα έχω ζήσει εγώ».

«Την πρώτη εβδομάδα που μετακόμισα στη Ρώμη με ρωτούσαν αν πηγαίνω για δείπνο στο παλάτσο Γκρατσιόλι. Δεν καταλάβαινα. Μετά άκουσα ότι εκεί γίνονταν τα μπούγκα-μπούγκα πάρτυ του Μπερλουσκόνι.

Πηγαίναμε σε ραντεβού για δουλειά και δεν ξέραμε καν εάν υπάρχει επαγγελματική πρόταση. Ειδικά στην Ελλάδα όπου δεν υπήρχαν γραφεία και ατζέντηδες, ήταν ένα σύνηθες φαινόμενο να σε φωνάζει ο άλλος απλώς για να δει μέχρι πού είσαι διατεθειμένη να φτάσεις», αναφέρει.

«Επίσης πολύ σύνηθες φαινόμενο ήταν να πηγαίνεις για να δουλέψεις σε μια παραγωγή που γινόταν εκτός έδρας, σε κάποιο νησί, και εκεί να διαπίστωνες ότι ο σκηνοθέτης περιμένει από εσένα να είσαι και η ευκαιριακή σεξουαλική σχέση του για την διάρκεια των γυρισμάτων. Πάντα αναρωτιόμασταν "για να δούμε, θα είναι σκέτη δουλειά ή θέλει και φιλενάδα;"», λέει χαρακτηριστικά.

«Άκουγα τι γινόταν στο θέατρο στην Ελλάδα. Τα ήξερα όλα αυτά. Και γι αυτό είχα αποφασίσει να απέχω. Είχα και τις κόρες μου τότε μικρές και έλεγα δεν αξίζει να αφήσω τα παιδιά μου μονα τους όλη μέρα και όλη νύχτα, για να πάω να κακοποιηθώ εκεί, και για χρήματα που είναι ψίχουλα. Και τις ελάχιστες φορές που το έκανα έφυγα τρέχοντας. Είμαι τυχερή που προέρχομαι από τον χώρο της μόδας και έτσι είχα πάντα ένα σταθερό εισόδημα και ελευθερία επιλογών», αναφέρει ακόμη η Δωροθέα Μερκούρη.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ΜΕΤ ανακοίνωσε τη μεγάλη έκθεση του 2026 αφιερωμένη στον Ραφαήλ

Πολιτισμός / Το ΜΕΤ ανακοίνωσε τη μεγάλη έκθεση του 2026 αφιερωμένη στον Ραφαήλ

Το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη ετοιμάζεται για την έκθεση «Ραφαήλ: Υψηλή Ποίηση», τη μεγαλύτερη που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ για τον δάσκαλο της Αναγέννησης στις Ηνωμένες Πολιτείες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αρονόφσκι, Στίβεν Κινγκ και Κουρόσαβα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Αρονόφσκι, Στίβεν Κινγκ και Κουρόσαβα από αύριο στους κινηματογράφους

Η αναδρομή στην crime κωμωδία των ‘90s του «Caught Stealing», το φιλμικό ανάλογο μιας ζεστής αγκαλιάς που λέγεται «Life of Chuck», το γουντιαλενικής ιδιοσυγκρασίας «Trois Amies» και το αξεπέραστο «Ran» ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ρώμη: Το διάσημο Caffè Greco κινδυνεύει να κλείσει

Πολιτισμός / Ρώμη: Το διάσημο Caffè Greco κινδυνεύει να κλείσει

Ένα από τα πιο θρυλικά στέκια της Ευρώπης, με 250 χρόνια ιστορίας και θαμώνες από τον Γκαίτε και τον Σοπενχάουερ μέχρι τον Σταντάλ και τον Ίψεν, κινδυνεύει με λουκέτο καθώς οι ιδιοκτήτες απαιτούν ενοίκιο πολλαπλάσιο από το προηγούμενο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Πολιτισμός / Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Η «Χαμένη Πόλη» εξακολουθεί να γοητεύει τους ερευνητές και έχει πολλά ακόμη να δώσει μέσα από τη μεγαλύτερη ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ, τα τελευταία 70 χρόνια
LIFO NEWSROOM
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Πολιτισμός / Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γουόρεν Ζέινς που κυκλοφόρησε το 2023 και εστιάζει στη δημιουργία του άλμπουμ «Nebraska» (1982) το οποίο ηχογράφησε ο Σπρίνγκστιν στο δωμάτιο του στο Κολτς Νεκ του Νιου Τζέρσεϊ σε ένα τετρακάναλο κασετόφωνο
LIFO NEWSROOM
Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Πολιτισμός / Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Ο Ντάριο Αρτζέντο που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει τα 85 του χρόνια έχει πλέον αποσυρθεί από τα κινηματογραφικά πλατό εδώ και τρία χρόνια, καθώς πέρα από το εμπόδιο της ηλικίας του απογοητεύτηκε και από την αποδοχή που είχε η τελευταία του ταινία «Μαύρα Γυαλιά»
LIFO NEWSROOM