«Δεν πάω πουθενά, δεν βλέπω κανέναν» - Οι επιστολές της Γκρέτα Γκάρμπο που αποκαλύπτουν τη μοναχικότητά της

«Δεν πάω πουθενά, δεν βλέπω κανέναν» - Οι επιστολές της Γκρέτα Γκάρμπο που αποκαλύπτουν τη μοναχικότητά της Facebook Twitter
0

Σε δημοπρασία βγαίνουν 65 επιστολές της Γκρέτα Γκάρμπο, που στάλθηκαν μέσα σε τέσσερις δεκαετίες, και στις οποίες αποκαλύπτεται η μοναχικότητα της απόλυτης σταρ της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ. 

Γεννημένη στη Στοκχόλμη, καθιερώθηκε για τους πρωταγωνιστικούς της ρόλους σε κλασικές ταινίες όπως το «Βασίλισσα Χριστίνα» και το «Άννα Καρένινα» αλλά και τη διάσημη φράση «Θέλω να είμαι μόνη μου», μία ατάκα που δεν αποδόθηκε σωστά στην ταινία «Γκραντ Οτέλ» αλλά ταίριαξε ωστόσο στο προφίλ της Γκάρμπο. 


Σήμερα, 29 χρόνια από το θάνατο της Γκρέτα Γκάρμπο, 65 επιστολές της ηθοποιού αναμένεται να πωληθούν σε δημοπρασία. Σύμφωνα με τον Guardian, στις επιστολές αυτές αποκαλύπτεται το πόσο μόνη ένιωθε η σταρ. Οι επιστολές, γραμμένες με μολύβι, είχαν ως αποδέκτη την φίλη της, την Αυστριακή ηθοποιό και συγγραφέα Σάλκα Φίρτελ και στάλθηκαν από το 1932 ως το 1973. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι εξομολογητικές επιστολές της Γκάρμπο αναμένεται να πωληθούν έναντι 60.000 δολαρίων, εξαιτίας του μεγάλου ενδιαφέροντος των συλλεκτών. 

«Δεν πάω πουθενά, δεν βλέπω κανέναν» - Οι επιστολές της Γκρέτα Γκάρμπο που αποκαλύπτουν τη μοναχικότητά της Facebook Twitter

«Δεν πηγαίνω πουθενά, δεν βλέπω κανέναν», γράφει η Γκρέτα Γκάρμπο σε από της επιστολές της στη Σάλκα Φίρτελ που γράφτηκε το 1937 κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στη Σουηδία. Αναφέρει ακόμα πως τα ίδια έκανε και στο Χόλιγουντ και ζητάει από την παλιά της φίλη να τη σώσει. «Είναι σκληρό και οδυνηρό να είσαι μόνη, αλλά μερικές φορές είναι ακόμα πιο δύσκολο να είσαι με κάποιον. Για το μικρό διάστημα που είμαστε στη Γη θα ήταν πιο ευγενικό να ήμασταν για πάντα δυνατοί και νέοι. Απορώ γιατί ο θεός προτίμησε να είμαστε έτσι», αναφέρει μεταξύ άλλων. 

Οι επιστολές πωλήθηκαν για πρώτη φορά το 1993, και αγοράστηκαν από έναν οπαδό της Γκάρμπο στη Φλόριντα. Πλέον βγαίνουν στη δημοπρασία από έναν ιδιώτη και το περιεχόμενο τους αναμένεται να προσθέσει στον μύθο της Γκάρμπο. Παρότι η μελαγχολία της Γκάρμο, όπως αποτυπώθηκε στον κινηματογράφο, είναι γνήσια, η ίδια έβρισκε ενοχλητική την άποψη ότι απέφευγε τις συναναστροφές. «Δεν είπα ποτέ  'Θέλω να είμαι μόνη μου', είπα 'Θέλω να με αφήσετε μόνη μου'», είχε πει σε συνέντευξή της στο Life το 1955. 

 

Σε μερικά ακόμα γράμματα, που δημοπρατήθηκαν από τον Sotheby's πριν δύο χρόνια, και τα οποία η Γκάρμπο είχε στείλει σε μία ακόμη φίλη της, έχουν αποτυπωθεί ανάλογα συναισθήματα. Ζώντας στο Χόλιγουντ, μακριά από την πατρίδα της, τη Σουηδία, είναι ξεκάθαρο πως η Γκάρμπο απευθυνόταν στους φίλους της στην Ευρώπη για να αντιμετωπίσει την αναστάτωση που της προκαλούσε η βιομηχανία του κινηματογράφου. 

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM