Βιτρό με νεαρό μαύρο του Kehinde Wiley σε καθεδρικό ναό

Βιτρό με νεαρό Μαύρο του Kehinde Wiley σε βρετανικό καθεδρικό Facebook Twitter
0

Το «Saint Adelaide», έργο του Kehinde Wiley, στο οποίο ένας σύγχρονος νεαρός Μαύρος παίρνει τη θέση ενός αγίου, κοσμεί ένα βρετανικό καθεδρικό ναό.

Το 2014, ο Kehinde Wiley ξεκίνησε μια νέα σειρά έργων εμπνεόμενος από τα βιτρό και τις σπουδές του Ογκίστ-Ντομινίκ Ενγκρ (Ingres), τα οποία ο Γάλλος νεοκλασικιστής ζωγράφος του 19ου αιώνα σχεδίασε για το Βασιλικό Παρεκκλήσιο του St. Ferdinand στο Παρίσι και κατασκευάστηκαν στη Σεβρ, το 1843 περίπου.

Το έργο είναι πρόσφατο απόκτημα του Stained Glass Museum, το οποίο στεγάζεται στον καθεδρικό Ely Cathedral στο Cambridgeshire.

Τα βιτρό του Wiley κατασκευάστηκαν από Τσέχους τεχνουργούς βιτρό και σε αυτά οι άγιοι των βιτρό του Ενγκρ - Αγία Ούρσουλα, Παρθένος Μαρία, Αγία Αδελαΐδα - αντικαταστάθηκαν από φιγούρες σύγχρονων Μαύρων. Η Αδελαΐδα ήταν αυτοκράτειρα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας τον 10o αιώνα και αγιοποιήθηκε λόγω του θρησκευτικού και φιλανθρωπικού έργου της.

Στο βιτρό του, ο Wiley μιμείται τη σύνθεση του Ενγκρ αν και εδώ το σκήπτρο της Αδελαΐδας κρατά ένας νεαρός Μαύρος που φοράει τζην και αθλητικά παπούτσια. Το μοντέλο ήταν ο κάτοικος του Μπρούκλιν Mark Shavers, τον οποίο ο καλλιτέχνης έχει χρησιμοποιήσει και στο παρελθόν (μια φορά ως τον Κάρολο τον Πρώτο).

Η Jasmine Allen, η διευθύντρια και επιμελήτρια του Stained Glass Museum ενδιαφέρθηκε να αποκτήσει ένα από τα βιτρό του Wiley όταν τα είδε για πρώτη φορά σε έκθεση στο Παρίσι, το 2017. «Με απλό αλλά όλο δύναμη τρόπο, ο Wiley θέτει επί τάπητος το θέμα της αναπαράστασης των Μαύρων στη σύγχρονη κουλτούρα και αμφισβητεί τις συμβάσεις της δυτικής τέχνης» ανέφερε.

Βιτρό με νεαρό Μαύρο του Kehinde Wiley σε βρετανικό καθεδρικό Facebook Twitter

«Καθώς πολιτιστικά ιδρύματα στο Ηνωμένο Βασίλειο ορθώς ξεκίνησαν να αντιμετωπίσουν το αποικιακό παρελθόν μας και την κληρονομιά του σήμερα, η απόκτηση αυτού του έργου μας δίνει τη δυνατότητα να εξερευνήσουμε και να αμφισβητήσουμε στάσεις, στην τέχνη του βιτρό, σε θέματα φυλής, φύλου και θρησκείας».

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όζι Όζμπορν: Όλα όσα έγιναν στο μεγάλο φινάλε των Black Sabbath

Πολιτισμός / Όζι Όζμπορν: Όλα όσα έγιναν στο μεγάλο φινάλε των Black Sabbath

Η συναυλία «Back To The Beginning» χαρακτηρίστηκε ως η "τελευταία υπόκλιση" για τον άνθρωπο που θεωρείται ο «πατέρας» του heavy metal έπειτα από αρκετά χρόνια προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένης της νόσου του Πάρκινσον
LIFO NEWSROOM
Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Πολιτισμός / Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Το συγκρότημα επανενώθηκε επί σκηνής έπειτα από 16 χρόνια - Ένα σετ γεμάτο ύμνους της βρετανικής μουσικής, πάθος, χιούμορ και η αγκαλιά που περίμεναν όλοι
LIFO NEWSROOM
Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Πολιτισμός / Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Για πρώτη φορά, επιστήμονες κατόρθωσαν να αποκωδικοποιήσουν το πλήρες DNA ενός ανθρώπου που έζησε στις απαρχές της αιγυπτιακής πολιτισμικής ιστορίας, φέρνοντας στο φως εκπλήξεις για τις γενετικές καταβολές των πρώτων κατοίκων της κοιλάδας του Νείλου
LIFO NEWSROOM
Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα προσθήκη στο franchise του Jurassic World, η επανέκδοση του «Cool Hand Luke» και μια κωμωδία με τον δημοφιλή Γάλλο κωμικό ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM