Άγνωστες επιστολές της Σύλβια Πλαθ αποκαλύπτουν ξυλοδαρμούς και κακοποίηση από τον Τεντ Χιουζ

Άγνωστες επιστολές της Σύλβια Πλαθ αποκαλύπτουν ξυλοδαρμούς και κακοποίηση από τον Τεντ Χιουζ Facebook Twitter
0

Στις αρχές του 1956, η Σύλβια Πλαθ έγραψε μία μακροσκελή επιστολή σε έναν άντρα που νόμιζε ότι αγάπησε και μέσα από αυτή σαρκαστικά αναζητούσε τα όρια του συμβολισμού μιας σχέση, χλευάζοντας τις ίδιες της τις επιθυμίες. Μετά από λίγες εβδομάδες θα συναντούσε τον Ted Hughes και η ιστορία αγάπης των δύο τραγικών ποιητών -καθώς και τραγική κατάληξη της σχέσής τους- θα αποδείκνυε με τον πιο σκληρό τρόπο τις συμβολικές προεκτάσεις ενός δεσμού. 

Μετά από 6 χρόνια γάμου, δύο παιδιά και μία αποβολή, η Πλαθ ανακάλυψε ότι ο έρωτάς της ζωής της διατηρούσε παράλληλη σχέση. Ενώ η δική τους είχε μπει ήδη σε τροχιά τέλους, εκείνη έγραψε το ποίημα «Καίγοντας τα γράμματα», περιγράφοντας την κόπωση, τη δική της, αλλά και του δεσμού της με τον γνωστό ποιητή.  

Σήμερα, σχεδόν 55 χρόνια αργότερα, γίνεται γνωστό ότι η Πλαθ όχι μόνο δεν έκαψε όλα της τα γράμματα, αλλά ένα μεγάλο μέρος τους είχε αποδέκτη τη γιατρό και φίλη της, Ruth Barnhouse, με την οποία συνομιλούσε τακτικά λίγο πριν πεθάνει. Αυτές οι επιστολές δεν περιλαμβάνουν μόνο ιδέες που αφορούν τον φεμινισμό μετά την Πλαθ, αλλά προσφέρουν ανάγλυφα τις απόψεις και τα παθήματα της ποιήτριας: ο φεμινισμός, ο γάμος, η ενδο-οικογενειακή βία, η πνευματική ασθένεια, η αυτοκτονία, όλα έχουν τη θέση τους σ' αυτά τα γράμματα. Πέρα από όλα αυτά, όμως, έρχεται στο φως η απολύτως προβληματική σχέση της με τον Χιουζ. Κατά την Barnhouse, η Πλαθ σ' αυτές τις επιστολές αποκαλύπτει το ότι η αποβολή οφειλόταν στην εξαιρετικά βίαιη συμπεριφορά του ποιητή απέναντι της και ότι φυσικά δεν ήταν η πρώτη φορά που είχε δεχθεί τα χτυπήματα του. 

Αν και είναι γνωστό ότι όλη τους η σχέση στηριζόταν σε έναν βίαιο, κάποτε καταστροφικό εξαρτητικό δέσιμο -εκείνος την άρπαζε από τα μαλλιά, εκείνη τον δάγκωνε στο μάγουλο μέχρι να ματώσει- ποτέ άλλοτε μέχρι σήμερα οι επιστολές αυτές δεν είχαν δει το φως, προκειμένου να αποκαλύψουν το πραγματικό χάος που επικρατούσε στο σπίτι και τη ζωή αυτών των δύο ανθρώπων και τελικά -σύμφωνα και με την ψυχίατρο της ποιήτριας- ευθύνεται, σε μεγάλο ποσοστό, για τον τραγικό τρόπο με τον οποίο τερμάτισε τη ζωή της η ποιήτρια...

Ας σημειωθεί ότι ενώ ένα μέρος των επιστολών της Πλαθ όντως κάηκε, πολλές από αυτές δημοπρατήθηκαν έναντι 695.000 δολαρίων. Αυτό όμως που έχει περισσότερο ενδιαφέρον δεν είναι το αστρονομικό ποσό που άγγιξαν τα 14 αυτά γράμματα, απόδειξη της θρυλικής χροιάς που έχει κατακτήσει πλέον στο μυαλό των εραστών της λογοτεχνίας η ύπαρξη της Πλαθ, αλλά τα όσα περιγράφονται στην πραγματικά μεγάλη έκταση τους.

Με στοιχεία από Guardian, BBC  

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

προτομή της Νεφερτίτης Αίγυπτος Βερολίνο

Πολιτισμός / Βερολίνο: Η Νεφερτίτη είναι «αμετακίνητη» παρά τις εκκλήσεις της Αιγύπτου

Παρότι κατά καιρούς διατυπώνονται δημόσιες εκκλήσεις για επαναπατρισμό, το ίδρυμα που κατέχει το έργο υποστηρίζει ότι η προτομή είναι τόσο εύθραυστη ώστε να θεωρείται «αμετακίνητη»
LIFO NEWSROOM
Το ΚΠΙΣΝ «στολίζει» για τα Χριστούγεννα το Σάββατο 29 Νοεμβρίου στις 19:00 - Αναλυτικά το εορταστικό πρόγραμμα

Πολιτισμός / Το ΚΠΙΣΝ «στολίζει» για τα Χριστούγεννα στις 29 Νοεμβρίου - Αναλυτικά το εορταστικό πρόγραμμα

Συναυλίες, παραστάσεις, DJ sets, προβολές ταινιών, παγοδρόμιο - και πολλά ακόμη - θα περιλαμβάνονται στον φετινό χριστουγεννιάτικο κόσμο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
LIFO NEWSROOM
Aριάνα Γκράντε, ταχυδακτυλουργικές απάτες και η φετινή Χρυσή Άρκτος από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Aριάνα Γκράντε, ταχυδακτυλουργικές απάτες και η φετινή Χρυσή Άρκτος από αύριο στους κινηματογράφους

Το δεύτερο και τελευταίο μέρος του «Wicked», το τρίτο «Now You See Me» και η ταινία που έδωσε στον Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ το μεγάλο βραβείο της Μπερλινάλε ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μια έκθεση με τα άγνωστα και σπάνια υφάσματα που σχεδίασε ο Άντι Γουόρχολ

Πολιτισμός / Μια έκθεση με τα άγνωστα και σπάνια υφάσματα που σχεδίασε ο Άντι Γουόρχολ

Για πρώτη φορά στην Ιταλία, εκτίθενται άγνωστες μέχρι σήμερα δημιουργίες του Άντι Γουόρχολ από τη δεκαετία του ’50, αποκαλύπτοντας μια σχεδόν άγνωστη πλευρά του καλλιτέχνη: εκείνη του γραφίστα μόδας και σχεδιαστή υφασμάτων.
LIFO NEWSROOM