Διέσχιζαν τον Ατλαντικό, έπαθαν σοκ όταν έμαθαν για την πανδημία του κορωνοϊού

Διέσχιζαν τον Ατλαντικό, έπαθαν σοκ όταν έμαθαν για την πανδημία του κορωνοϊού Facebook Twitter
0

Όταν η Ελένα και ο Ράιαν σάλπαραν για να διασχίσουν τον Ατλαντικό Ωκεανό με το ιστιοφόρο τους, είχαν ζητήσει από τους δικούς τους να μην τους στέλνουν άσχημα νέα. Δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι 25 ημέρες αργότερα θα μάθαιναν πως ο πλανήτης μαστίζεται από την πανδημία του κορωνοϊού.

Η Έλενα Μανιγκέτι και ο Ράιαν Όσμπορν σάλπαραν στις 28 Φεβρουαρίου από το Λανθαρότε, στα Κανάρια Νησιά, με το 11 μέτρων ιστιοφόρο τους. Εκείνη την εποχή, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας δεν μιλούσε ακόμη για πανδημία, ενώ σε μεγάλο βαθμό ο κορωνοϊός ήταν ζήτημα που αφορούσε την Κίνα.

Στις 25 Μαρτίου, το δίδυμο έφτασε στο νησί Μπέκια, στην Καραϊβική, έπειτα από 25 ημέρες χωρίς ίντερνετ. Άνοιξαν τα τηλέφωνά τους και έπαθαν σοκ. «Θυμάμαι ότι ο Ράιαν διάβαζε τις ειδήσεις και απλά μας έπεσαν τα σαγόνια», λέει η Έλενα. «Ήταν δύσκολο στην αρχή να αντιληφθούμε την έκτασή του», παραδέχθηκε ο Ράιαν.

Η Έλενα Μανιγκέτι είναι από τη Λομβαρδία, μια από τις περιοχές που επλήγησαν σφοδρότερα από τον κορωνοϊό. «Αν δεν έχεις διαβάσει τις ειδήσεις για έναν μήνα και ανοίγεις το τηλέφωνό σου, δεν μπορείς να δεις τι είχε συμβεί κάθε ημέρα. Είχα πρόσβαση μόνο στα νέα της εβδομάδας. Ήταν περίπου έπειτα από 3 μέρες όταν ο Ράιαν βρήκε ένα άρθρο που είχαν δημοσιεύσει 10 ημέρες νωρίτερα οι New York Times, το οποίο ανέφερε ότι η πόλη μου, το Μπέργκαμο, είχε πληγεί πιο σφοδρά. Δεν είχα ιδέα. Τηλεφώνησα στον πατέρα μου και μου είπε "Α, το έμαθες. Μην πανικοβάλλεσαι. Όλα είναι εντάξει"», περιγράφει.

«Εμπεδώσαμε τα νέα μόνο όταν είδαμε φωτογραφίες με τα στρατιωτικά φορτηγά μπροστά από το νεκροταφείο της πόλης μου. Αυτή ήταν η πιο σοκαριστική στιγμή», παραδέχεται η Έλενα.

 

Το πρώτο «σημάδι»

Οι δυο τους ζουν σε ιστιοφόρο από το 2017 και καταγράφουν τη ζωή τους στο κανάλι τους στο YouTube.

Επειδή δεν μπορούσαν να αγοράσουν σπίτι στο Μάντσεστερ όπου ζούσαν, αποφάσισαν να αγοράσουν ένα σκάφος και να εξερευνήσουν τον κόσμο με μικρό μπάτζετ. Στο ταξίδι των 3.000 ναυτικών μιλίων που έκαναν διασχίζοντας τον Ατλαντικό, το μόνο μέσο επικοινωνίας που είχαν ήταν μια δορυφορική συσκευή με τη δυνατότητα λήψης μηνυμάτων 160 χαρακτήρων. Είχαν ζητήσει από συγγενείς και φίλους να μην τους στέλνουν άσχημα νέα.

«Είναι σύνηθες να μην θέλουν να λαμβάνουν άσχημα νέα όσοι διασχίζουν έναν ωκεανό, γιατί δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα για αυτό», εξηγεί η ¨Ελενα. «Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να κλάψεις, να ουρλιάξεις, να ανησυχήσεις, αλλά δεν μπορείς να γυρίσεις πίσω», συμπληρώνει.

Το πρώτο σημάδι ότι συνέβαινε κάτι σοβαρό ήρθε καθώς πλησίαζαν στην Καραϊβική. «Ήμασταν περίπου 2 ημέρες μακριά όταν κάποιος μας έστειλε μια λίστα με όλα τα νησιά που είχαν κλείσει τα σύνορά τους και αρχίσαμε να ανησυχούμε ότι μέχρι να φτάσουμε δεν θα μπορούσαμε να πάμε πουθενά», λέει ο Ράιαν.

«Νομίζαμε ότι απλά ήταν ιδιαίτερα προσεκτικοί με τον κορωνοϊό, επειδή τα περισσότερα από αυτά τα νησιά δεν έχουν στην πραγματικότητα υγειονομική υποδομή. Σκεφτήκαμε ότι ήταν ένα μέτρο πρόληψης», λέει η Έλενα. Τελικά η πραγματικότητα ήταν διαφορετική.

Στο νησιωτική κράτος Άγιος Βικέντιος και Γρεναδίνες, στο οποίο βρίσκονται, δεν υπάρχουν επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού. «Είναι σουρεαλιστική εμπειρία να φτάνεις σε ένα μέρος όπου όλα είναι σχεδόν φυσιολογικά, ενώ στις ειδήσεις βλέπεις ότι ο κόσμος είναι σε καραντίνα. Από τη μία είμαστε σε αυτό το απίστευτο μέρος, ενώ στο μεταξύ οι άνθρωποι πεθαίνουν και νοσηλεύονται», λέει η Έλενα.

Το μόνο που μπορούν να κάνουν τώρα, είναι να περιμένουν εκεί. «Ελπίζουμε ότι μέχρι τον χειμώνα, όταν τελειώσει η σεζόν των τυφώνων, τα σύνορα θα ανοίξουν και θα συνεχίσουμε την εξερεύνηση», λέει ο Ράιαν.

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Πολιτισμός / Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Η επίδειξη Métiers d’Art, που η Chanel παρουσιάζει κάθε Δεκέμβριο σε κάποιον εντυπωσιακό προορισμό, από την Ιαπωνία μέχρι τη Σενεγάλη, είναι αφιερωμένη στα ιστορικά ατελιέ που έχει εντάξει στο δυναμικό της για να διατηρήσει ζωντανή την παραδοσιακή τεχνική
LIFO NEWSROOM
Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Πολιτισμός / Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Η εξέλιξη της τέχνης από τον ιμπρεσιονισμό έως την ποπ αρτ ξεδιπλώνεται μέσα από έργα 45 κορυφαίων δημιουργών της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, συνθέτοντας ένα μοναδικό και συναρπαστικό εικαστικό πανόραμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Μαλλουρής: An Evening Botanist

Πολιτισμός / An Evening Botanist: Θεραπεία, επιθυμία και απόλαυση σε μια έκθεση

Στην έκθεση An Evening Botanist ο Ανδρέας Μαλλουρής εξετάζει πώς διαφορετικές πρακτικές που συνδέονται με τη θεραπεία, τη σωματική επιθυμία και την απόλαυση, ενεργοποιούν υλικότητες και μέσω αυτών, το κοινωνικό σώμα. Η έκθεση αναπτύσσεται στο όριο ανάμεσα στο χειρουργικό και το ερωτικό, μεταφέροντας κλινικές διαδικασίες σε ένα γλυπτικό λεξιλόγιο.
LIFO NEWSROOM
Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» που αφήνει τους θεατές συγκλονισμένους, η τελευταία παράσταση του Μάικλ Κέιν και της Γκλέντα Τζάκσον, μια ελληνική διασκευή της «Χριστουγεννιάτικης Ιστορίας» και μια ιρλανδική ιστορία ενηλικίωσης, υποψήφια για βραβείο LUX, στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Σταύρος Ξαρχάκος: Η δήλωσή του υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι αναφορικά με την περιοδεία αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι

Πολιτισμός / Σταύρος Ξαρχάκος: «Η συζήτηση για τις συναυλίες πρέπει να τελειώνει εδώ - Τα υπόλοιπα είναι απλώς κουτσομπολιό»

Η δήλωση του Σταύρου Ξαρχάκου υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι, ο οποίος αντιδρά νομικά στην περιοδεία-αφιέρωμα στον πατέρα του, χωρίς την άδειά του
LIFO NEWSROOM
11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Πολιτισμός / 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Με 77 ελληνικά και ξένα ντοκιμαντέρ, 32 ταινίες μικρού μήκους και μεγάλη προσέλευση κοινού ολοκληρώθηκε την Κυριακή στην Καλαμάτα το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου (21-30/11).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Πολιτισμός / Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Με τον τίτλο «Μουσεία και Ελπίδα», το πετυχημένο διεθνές συνέδριο θα διερευνήσει τον ρόλο των μουσείων στη διαμόρφωση ενός πιο συμπεριληπτικού, δημοκρατικού και με περισσότερη ενσυναίσθηση κόσμου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η Σκάρλετ Γιόχανσον δέχεται πιέσεις ώστε να αποκλείσει αναφορές στο Ολοκαύτωμα από την ταινία της

Πολιτισμός / Σκάρλετ Γιόχανσον: Δέχεται πιέσεις ώστε να αποκλείσει αναφορές στο Ολοκαύτωμα από την ταινία της

Η Γιόχανσον ανέφερε ότι κατά τη φάση της προπαραγωγής ένας από τους χρηματοδότες της ταινίας απείλησε να αποσυρθεί, εκτός αν αφαιρούνταν τα στοιχεία της πλοκής που σχετίζονταν με το Ολοκαύτωμα
LIFO NEWSROOM