Τα επτά θαύματα του Σερ Άλεξ

Τα επτά θαύματα του Σερ Άλεξ Facebook Twitter
Στην προκείμενη περίπτωση ο Φέργκιουσον βίωσε το απόλυτο: οι σκέψεις του γίνονταν φάσεις εν ριπή οφθαλμού. Φωτο: PETER POWELL/EPA
0

Όταν σε κάποια ανθρώπινη επίδοση έχουμε την τύχη να παρακολουθήσουμε κάτι έκτακτο, δηλαδή κάτι τις πάνω από το κοινώς αναμενόμενο, αρχίζουμε να υποψιαζόμαστε ότι ο άνθρωπος -αθλητής, ταχυδακτυλουργός, σαλταδόρος, δεν έχει σημασία- είναι ικανός ενίοτε να ξεπεράσει την «τέχνη» του κάνοντας τρελούς διαστημικούς βηματισμούς εκτός ατμοσφαίρας. Πώς λέγεται αυτό; Οίστρος; Ντουέντε; Παράκρουση; Το «Θέατρο των Ονείρων» αυτή τη φορά δικαιολόγησε το όνομά του.

Ενώ οι προπονητές, παροπλισμένοι στον πάγκο και εκτός αγωνιστικού χώρου, παιδεύονται από το αίσθημα ότι ετεροκαθορίζονται καθότι αυτοί σχεδιάζουν το παιχνίδι αλλά οι παίκτες το εφαρμόζουν, στην προκείμενη περίπτωση ο Φέργκιουσον βίωσε το απόλυτο: οι σκέψεις του γίνονταν φάσεις εν ριπή οφθαλμού. Ευκταίο και γεγονός ήταν ένα και το αυτό.

Τι ευχόταν ο σερ Άλεξ; Στο «Ολίμπικο» είχε υποφέρει από τη μεσαία γραμμή της Ρόμα διότι είχε χάσει παίκτη και έπαιζε με δέκα από το πρώτο ημίχρονο. Ήθελε λοιπόν κάθε επίθεση να κόβεται πάνω στο πατρόν πρωτεύοντος αιφνιδιασμού, οπότε τα σκληρά μαρκαρίσματα των Ιταλών και η πύκνωση των γραμμών να μην τελεσφορούν. Πρωταρχικό στοιχείο σε αυτόν το σχεδιασμό είναι βέβαια η ταχύτητα και η μεταβίβαση με κλειστά μάτια.Τυχαία μήπως ο Κριστιάνο Ρονάλντο είχε συμμετοχή στις περισσότερες επιθέσεις;

Παίζοντας δεξιά, με αποστολή σκυταλοδρόμου, όφειλε να μεταφέρει το τόπι από την άμυνα στην επίθεση σε χρόνο μηδέν. Κατά κανόνα σε αυτήν την περίπτωση ο χαφ επιχειρεί μπροστινή μπαλιά που κάνει τον μπακ ήρωα ή τον κυνηγό να πέφτει από δολοφονικά μαρκαρίσματα. Κατ' εξαίρεση μπορεί να επιτύχει άλλα πράγματα. Ο άριστος τριπλέρ μπορεί να λιγοστέψει ακαριαία την αντίπαλη άμυνα κατά δύο νοματαίους, και εκεί που η Ρόμα προέβαλε πενταμελές ανασταλτικό τείχος να την απογυμνώσει σε τριάδα. Τον είδαμε λοιπόν να υπερφαλαγγίζει μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου δυο παίκτες (χωρίς να πέσει) και στη συνέχεια να πασάρει σωστά ώστε να σκοράρει ο Κάρικ. Τον ξαναείδαμε να συνεργάζεται με τον Γκιγκς για να σκοράρει ο Άλαν Σμιθ, καθώς επίσης και στην επίθεση, με πέντε μπαλιές που έφεραν τον Ρούνεϊ σε θέση βολής.

Τα επτά θαύματα του Σερ Άλεξ Facebook Twitter
Ο Κριστιάνο Ρονάλντο και ο σερ Άλεξ σε συνέντευξη τύπου. Φωτο: INACIO ROSA/EPA

Ειδικά στη φάση αυτού του γκολ θαυμάστηκε η συνολική προσπάθεια της Γιουνάιτεντ. Ενώ η άμυνα τροφοδοτεί τον Ρονάλντο, που βρίσκει με τη σειρά του τον Γκιγκς, ο Ρούνεϊ έχει ξεκινήσει κανονικό κατοστάρι από την άλλη μεριά του γηπέδου και αίφνης βρίσκεται τετ α τετ με τον δυστυχή Ντόνι.

Άραγε θα ήταν οξύμωρο αν λέγαμε ότι το πιο όμορφο γκολ του αγώνα το πέτυχε η Ρόμα; Ο Φραντζέσκο Τότι σέντραρε χαμηλά και ο Ντε Ρόσι -παρ' ότι μαρκαρισμένος και με την πλάτη προς τον Φαν Ντερ Σαρ- κοίταγε προς τη σέντρα ενώ σούταρε με δαγκωτό φαλτσάκι προς το τέρμα. Η εκτέλεση παίρνει άριστα, και βέβαια εγγράφεται στα υπέρ του Φέργκιουσον, διότι δεν κέρδισε μιαν ομάδα που παίζει για να φάει επτά γκολ, παρά για σύνολο με μεγάλες αξιώσεις. Και όμως, το παιχνίδι της Μάντσεστερ την εξουθένωσε.

Αυτό που δεν φαίνεται σε μια παρόμοια νίκη είναι η λάντζα, οι φάσεις που «αποσοβούνται», οι επιθέσεις που ανακόπτονται, η φραγή των διαδρόμων και των κενών χώρων, με ένα λόγο η «εξαφάνιση»του γηπέδου. Οι Ιταλοί παρέδωσαν τα όπλα από πολύ νωρίς διότι είχαν την ατυχία να δεχθούν τρεις χαριστικές βολές μέσα σε ένα δεκάλεπτο (11΄, 17΄ και 19΄). Εκεί ακριβώς ο υγιής φίλαθλος κάνει την εύλογη σκέψη: γιατί ένας αγώνας πυγμαχίας διακόπτεται κατά βούληση ενώ μια ποδοσφαιρική αναμέτρηση πρέπει να κρατήσει ενενήντα λεπτά ασχέτως αποτελέσματος; Το θέαμα μιας ομάδας που έχει υποκύψει αλλά είναι υποχρεωμένη να παρακολουθεί τη συντριβή της ωσότου ο αντίπαλος να δοκιμάσει όλα τα μέσα της επιβολής, κάνει μεν καλό στο άθλημα αλλά όχι στους αθλητές.

Περιέργως, σκληρά μαρκαρίσματα δεν είδαμε. Αλλά έχει κι αυτό την εξήγησή του. Πριν απ' όλα, σε αντίπαλο που δεν τον βρίσκεις εύκολα, πώς να του «πάρεις» τα πόδια; Οι Εγγλέζοι διέπρεψαν σε ταχύτητα, σε κινήσεις όπου η τρίτη σκέψη και η πέμπτη μπαλιά ήταν κάτι εφικτό, οπότε οι Ιταλοί αναγνώρισαν αυτήν την ανωτερότητα αποφεύγοντας να απαντήσουν με ωμή εκδικητικότητα.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να ηττηθεί κανείς. Στο παρατρίχα, από σκανδαλώδη εύνοια της τύχης, από ύποπτη διαιτητική απόφαση, από βροχή, από χαλάζι -ή τέλος πάντων από κάποια υστέρηση. Όταν όμως χάνεις το ματς χάνοντας συνάμα και τη φωνή σου ενώπιον του αντιπάλου, το δράμα είναι βαθύ και ξεφεύγει από τον ορίζοντα του αγώνα. Μπορούσαμε να φανταστούμε -σε αυτό ειδικά το ματς- έναν παίκτη της Ρόμα να παίζει στον ομάδα του σερ Άλεξ; Μήπως θα μπορούσαμε να φανταστούμε το αντίθετο; Τα κολεγιόπαιδα του Φέργκιουσον θύμιζαν υπεργυμνασμένο λόχο καταδρομών που έχει αφομοιώσει άριστα ειδικές τεχνικές. Για να καταλάβουμε την αρτιότητα των μονάδων έπρεπε να επιστρέψουμε στη συνοχή του συνόλου, ενώ αυτή η συνοχή μόνο στα διεστώτα μέλη οφειλόταν.

Ο αγώνας πέρασε κιόλας στην Ιστορία του ποδοσφαίρου· όσο για τουςΙ ταλούς, θα διαβάζουν μετά από χρόνια ότι πάνω στα ονόματά τους «πάτησαν» τα χρυσά πόδια της Μάντσεστερ.

Αθλητισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιαπωνία: Ο τεχνικός διευθυντής της Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας έβλεπε σε πτήση εικόνες σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών

Αθλητισμός / Ιαπωνία: Ο τεχνικός διευθυντής της Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας έβλεπε σε πτήση εικόνες σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών

Ο τεχνικός διευθυντής της Ιαπωνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας καταδικάστηκε σε αναστολή 18 μηνών και πρόστιμο 5.000 ευρώ στη Γαλλία μετά τη σύλληψή του σε πτήση με παιδικές πορνογραφικές εικόνες. Η JFA τερμάτισε άμεσα το συμβόλαιό του
LIFO NEWSROOM
Ο viral σκοπευτής των Ολυμπιακών ξανά στην κορυφή – Τρία χρυσά για την Τουρκία στο Ευρωπαϊκό 2025

Αθλητισμός / Ο viral σκοπευτής των Ολυμπιακών ξανά στην κορυφή – Τρία χρυσά για την Τουρκία στο Ευρωπαϊκό 2025

Αυτή τη φορά, οδήγησε την εθνική ομάδα της Τουρκίας σε σαρωτική επικράτηση στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αεροβόλων Όπλων, που φιλοξενήθηκε στην Κωνσταντινούπολη
LIFO NEWSROOM
Aurelien Fontenoy: Ο Γάλλος ποδηλάτης που «κατέκτησε» τον Πύργο του Άιφελ

Αθλητισμός / Aurelien Fontenoy: Ο Γάλλος ποδηλάτης που «κατέκτησε» τον Πύργο του Άιφελ

Ο ποδηλάτης Aurelien Fontenoy κατέρριψε κάθε ρεκόρ ανεβαίνοντας τον Πύργο του Άιφελ με ποδήλατο σε μόλις 12 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα, χωρίς να ακουμπήσει το έδαφος. Ένα εντυπωσιακό κατόρθωμα στο πλαίσιο του πρότζεκτ “The Climb”, που έχει κατακτήσει το διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Παναθηναϊκός - Γκόου Αχέντ Ιγκλς: Οι Ολλανδοί κέρδισαν εκτός έδρας μετά από 56 χρόνια

Αθλητισμός / Παναθηναϊκός - Γκόου Αχέντ Ιγκλς: Οι Ολλανδοί κέρδισαν εκτός έδρας μετά από 56 χρόνια

Η Γκόου Αχέντ Ιγκλς μέχρι χτες είχε κερδίσει εκτός έδρας μόνο τέσσερις φορές για το Κύπελλο Ιντερτότο - Τελευταία εκτός έδρας νίκη στις 2 Αυγούστου του 1969 εναντίον της Λουγκάνο
LIFO NEWSROOM