Ο Νικ Κέιβ για τον χωρισμό από την PJ Harvey: «Ξαφνιάστηκα τόσο που παραλίγο να μου φύγει η σύριγγα από τα χέρια»

Ο Νικ Κέιβ για τον χωρισμό από την PJ Harvey: «Ξαφνιάστηκα τόσο που παραλίγο να μου φύγει η σύριγγα από τα χέρια» Facebook Twitter
0

To The Boatman's Call θεωρείται εδώ και χρόνια ένας από τους πιο εξομολογητικούς δίσκους του Νικ Κέιβ  με τα τραγούδια του να γράφονται περίπου την εποχή του χωρισμού του καλλιτέχνη, με την βρετανίδα μουσικό PJ Harvey

Όμως, ενώ είναι γνωστό πως μεγάλο κομμάτι του άλμπουμ, το οποίο κυκλοφόρησε το 1997, έχει σαν πηγή έμπνευσης της PJ Harvey, ο Κέιβ αποκάλυψε για πρώτη φορά τον λόγο του χωρισμού και τις συνέπειες που αντιμετώπισε.

«Δεν παραιτήθηκα εγώ από την PJ Harvey, εκείνη παραιτήθηκε από μένα», έγραψε απαντώντας σε ερωτήσεις φαν του στην ιστοσελίδα του The Red Hand Files.

«Καθόμουν στο πάτωμα του διαμερίσματος μου στο Νότινγκ Χιλ, ο ήλιος περνούσε μέσα από το παράθυρο (ίσως), ένιωθα καλά έχοντας σαν φίλη μια όμορφη και ταλαντούχα νεαρή τραγουδίστρια, όταν χτύπησε το τηλέφωνο. Το σήκωσα και ήταν η Πόλι. 

- «Γεια», της λέω,

- «Θέλω να χωρίσουμε», είπε.  

- «Γιατί»; ρώτησα

- «Απλά τελείωσε», είπε εκείνη 

 «Ένιωσα τόσο μεγάλη έκπληξη που παραλίγο να μου πέσει η σύριγγα από τα χέρια», γράφει ο Κέιβ.  

Από τον Σεπτέμβριο του 2018 ο Αυστραλός μουσικός επιτρέπει στους φανς του να τον ρωτούν οτιδήποτε και αναρτά τις συζητήσεις τους στο σάιτ του. Η ιστοσελίδα έχει επαινεθεί από τον Guardian ως «ένα καταφύγιο από τη διαδικτυακή καταιγίδα της έριδας και της συνωμοσίας». 

Ο Κέιβ έχει γράψει εκεί μεταξύ άλλων για τον θάνατο του γιου του ή για το νόημα πολλών στίχων του. Σε πιο πολιτικές στιγμές έχει επιτεθεί λεκτικά σε ομοφοβικούς φαν και έχει καταδικάσει το πολιτιστικό μποϊκοτάζ κατά του Ισραήλ ως ενέργεια «δειλή και ντροπιαστική». 

Όμως η η τελευταία του ανάρτηση αφορούσε τον ρόλο που έπαιξαν τα ναρκωτικά και η ματαιοδοξία στον χωρισμό του με την PJ Harvey και τον ρόλο που έπαιξε αυτός ο χωρισμός στη δημιουργίας του The Boatman Call.

«Βαθιά μέσα μου υποπτευόμουν πως τα ναρκωτικά ίσως ήταν ένα πρόβλημα ανάμεσα μας, όμως υπήρχαν και άλλα ζητήματα», γράφει απαντώντας ερώτηση ενός φαν από τη Βραζιλία.  Η μάχη του Νικ Κέιβ με την εξάρτηση από τα ναρκωτικά είναι αρκετά γνωστή όπως και το γεγονός πως πλέον είναι «καθαρός». 

Συνεχίζοντας να απαντάει στον φαν από τη Βραζιλία ο Κέιβ σχολιάζει πως «είχα ακόμα να κάνω αρκετή δουλειά ώστε να καταλάβω την έννοια της μονογαμία και η Πόλι είχε τα δικά της θέματα. Υποπτεύομαι πως στο τέλος της ημέρας έγινε σαφές πως και οι δύο ήμασταν πολύ δημιουργικοί άνθρωποι, τόσο ματαιόδοξοι που δεν θα μπορούσαμε να μένουμε στον ίδιο χώρο με έναν τρόπο που να έχει νόημα. 

Η αφοσίωση της Πόλι στη δουλειά της ήταν πιθανότατα τόσο ναρκισσιστική και εγωμανής όσο και η δική μου, αν και ήμουν τόσο βουτηγμένος στα σκατά μου που δεν θα μπορούσα να το σχολιάσω αυτό με σιγουριά. Παρόλα αυτά έχω ευχάριστες αναμνήσεις από τον χρόνο μαζί της, ήταν χαρούμενες μέρες και το τηλεφώνημα με πλήγωσε. Όμως μην αφήνεις ποτέ μια καλή κρίση να πάει χαμένη, έτσι κινητοποιήθηκα να τελειώσω το The Boatman's Call». 

O Kέιβ περιέγραψε το άλμπουμ σαν μία «καλλιτεχνική ρήξη» και ως «ένα γενναιόδωρο αντιστάθμισμα για μια πληγωμένη καρδιά». Λέει πως τον «γιάτρεψε από την PJ Harvey» και «άλλαξε τον τρόπο που δημιουργούσα μουσική. Ο χωρισμός με γέμισε με φρενήρη ενέργεια».

Του έδωσε το κουράγιο να γράψει για τις δικές του εμπειρίες. «Επίσης, έδειξε τον δρόμο για έναν πιο αιχμηρό και ωμό τρόπο ζωντανών εμφανίσεων. Tο τραγούδι χωρίς σχεδόν καθόλου συνοδεία. Οι Βad Seeds, και αυτό θα τους πιστώνεται για πάντα,  έκαναν πίσω και άφησαν αυτά τα τραγούδια που είχαν το πιάνο σαν κινητήρια τους δύναμη να ακουστούν όπως πρέπει.  

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Moby προσφέρει δωρέαν την μουσική του και έχει γίνει «ο παράξενος γέρος που θα δεις στα βουνά»

Πολιτισμός / Γιατί ο Moby προσφέρει δωρέαν την μουσική του και έχει γίνει «ο παράξενος γέρος που θα δεις στα βουνά»

Νηφάλιος πλέον και με αρκετά χρόνια να τον χωρίζουν από τις μέρες της απόλυτης δόξας, ο Moby τα τελευταία χρόνια κάνει κάτι που λίγοι καταξιωμένοι καλλιτέχνες τολμούν
LIFO NEWSROOM