Η Taylor Swift αποσύρεται από το Spotify

Η Taylor Swift αποσύρεται από το Spotify Facebook Twitter
3

 

Η Taylor Swift αρνήθηκε να συμπεριλάβει στην πλατφόρμα του Spotify το νέο της άλμπουμ "1989" και επίσης απέσυρε όλη την δισκογραφία της από αυτό.

Η ενέργεια αυτή είναι αποτέλεσμα διαμαρτυρίας σχετικά με τις απολαβές των καλλιτεχνών από αντίστοιχα μέσα.
Η ίδια το 2012 είχε αρνηθεί να συμπεριλάβει στο Spotify το άλμπουμ της "Red", αλλά αργότερα άλλαξε γνώμη.

Νωρίτερα το 2014, η Taylor Swift ασχολήθηκε και πάλι με το θέμα αναφέροντας στο Wall Street Journal ότι η πειρατεία, το file sharing και το streaming έχουν συρρικνώσει δραματικά τον όγκο των πωλήσεων. Η αλήθεια είναι ότι διαπιστώνω πως όντας χρήστης streaming μουσικής, προσωπικά έχω να αγοράσω άλμπουμ πάνω από 2 χρόνια.

To Spotify δηλώνει πως πληρώνει το 70% των εσόδων του στις δισκογραφικές εταιρίες, ποσό που υπολογίζεται στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια το χρόνο. Πάραυτα οι περισσότεροι καλλιτέχνες υποστηρίζουν ότι δεν παίρνουν αρκετά.

The artist or their representatives have decided not to release this album on Spotify. We are working on it and hope they will change their mind soon 

Σύμφωνα με το Business Insider, το Spotify έκανε την εξής δήλωση:


«Αγαπάμε την Taylor Swift, και οι περισσότεροι από 40 εκατομμύρια χρήστες μας την αγαπάνε ακόμη περισσότερο – σχεδόν 16 εκατομμύρια από αυτούς ακούσανε κομμάτια της τις τελευταίες 30 ημέρες και η ίδια περιλαμβάνεται σε περισσότερες από 19 εκ. playlists.
Ελπίζουμε ότι θα αλλάξει την γνώμη της και θα μας βοηθήσει να κτίσουμε μια νέα μουσική πραγματικότητα που είναι για όλους. Πιστεύουμε ότι οι ακροατές θα πρέπει να είναι ελεύθεροι να ακούσουν μουσική όποτε και όπου θέλουν και ότι οι καλλιτέχνες έχουν το απόλυτο δικαίωμα να πληρώνονται για την δουλειά τους και να προστατεύονται από την πειρατεία. Για αυτό το λόγο πληρώνουμε σχεδόν το 70% των εσόδων μας στην μουσική κοινότητα.»

Η δήλωση τελειώνει έτσι:
«stay, stay, stay. It's a love story, baby, just say, Yes.»

 

#justsayyes

 

Η πραγματικότητα είναι ότι τα χρήματα που οι καλλιτέχνες δικαιούνται από πλατφόρμες streaming είναι ελάχιστα αλλά οι εποχές αλλάζουν όπως και ο τρόπος λειτουργίας της βιομηχανίας. Η εύκολη εναλλακτική του ακροατή μετά το streaming είναι το παράνομο κατέβασμα, απ' όπου ο καλλιτέχνης τελικά δεν θα έχει καθόλου απόλαβες. Ναι, ακούγεται κάπως εκβιαστικό.

Οι καλλιτέχνες δεν βγάζουν σχεδόν τίποτα από το Spotify σε σχέση με το να πουλάνε την μουσική τους μέσω υπηρεσίες σαν το iTunes, αφού πληρώνονται λιγότερο από ένα cent ανά ακρόαση.

Κάποιοι από αυτούς έχουν την δύναμη να επιβληθούν στα μέσα και να πάρουν το ρίσκο. Για παράδειγμα η Beyonce πριν από σχεδόν ένα χρόνο υπέγραψε συμφωνία με το iTunes για αποκλειστική διάθεση του άλμπουμ της. 'Αναγκάζοντας' τούς ακροατές της να το αγοράσουν σημαίνει μόνο ένα πράγμα: $$$.

Εκτός από 3-4 κομμάτια, το ομότιτλο άλμπουμ της δεν έγινε ποτέ διαθέσιμο στο Spotify.

 

Επίσης, η πλειοψηφία των καλλιτεχνών, τουλάχιστον στην Βρετανία, πληρώνονται από τις δισκογραφικές εταιρίες με σταθερό μηνιαίο μισθό, οπότε αυτό είναι ένα θέμα που απασχολεί περισσότερο τις εταιρίες παρά τους ίδιους τους καλλιτέχνες, τους λιγότερο δημοφιλής.

cross sell στο spotify

Τέλος, το Spotify έχει εισάγει πρόσφατα μια επιπλέον στρατηγική αύξησης εσόδων, κάνοντας διαθέσιμα επιπλέον προϊόντα. Μέσα από στρατηγικές συνεργασίες με άλλες εταιρίες, πλέον είναι διαθέσιμα εισιτήρια συναυλιών, προϊόντα καλλιτεχνών και άλλα καλούδια, τα οποία προωθούνται ως cross sell με την μουσική. Όλα αυτά υπάρχουν διαθέσιμα εδώ και καιρό, αλλά φαίνεται να είναι μια δοκιμαστική φάση πριν το roll out στο 100% της λειτουργίας του.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

σχόλια

3 σχόλια
Θυμίζει το επεισόδιο στο South Park που διαμαρτύρονται γιατί δεν έχουν λεφτά να αγοράσουν καινούριο αεροπλάνο και καινούρια βίλα.Λογικό να πληρώνεις ένα ποσό (λογικό και χαμηλό) και ανάλογα τις ακροάσεις να παίρνουν $$ και οι τραγουδιστές και όλοι πίσω απ το τραγούδι.Δεν παίρνουν και λίγα λεφτά όμως. Κι εδώ στην Ελλάδα είναι οι ΑΕΠΙ, η ερατώ και άλλες τόσες εταιρίες που "γδέρνουν" τα μαγαζιά. Ακόμη κι εγώ αν βάλω δωρεάν δικό μου τραγούδι στο soundcloud και να το παίζουν πρέπει να πληρώνουν. Ακόμη και δική τους μουσική να γράψουν. Απληστία.Κι ένα περίεργο: Μόνο στην Ιαπωνία αγοράζουν ακόμα CD, κι αυτό επειδή οι περισσότεροι είναι συλλέκτες