«Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας Facebook Twitter
Στο «Deadbeat», o Κέβιν Πάρκερ των Tame Impala υιοθετεί πάλι ένα νέο ύφος. Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή.
0


ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΚΑΝΕΙΣ ότι οι ημέρες που ο Κέβιν Πάρκερ τραγουδούσε το κορυφαίο «Feels Like We Moving Backwards» έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Όχι ακριβώς, αφού στο καινούργιο του άλμπουμ, απ’ ο,τι φαίνεται, το παρελθόν συνεχίζει να τον στοιχειώνει. Το «Feels Like We Moving Backwards» ήταν τεράστια επιτυχία στην Ελλάδα και αγαπημένο του εγχώριου ραδιοφωνού – κάτι που δεν συμβαίνει ούτε με την Taylor Swift εδώ, άρα είναι ιδιαίτερα σπάνιο για ένα indie rock κομμάτι από μια αυστραλέζικη μπάντα.

Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Κέβιν Πάρκερ είναι ο βασικός δημιουργός πίσω από τους Tame Impala. Οι Tame Impala δηλαδή δεν είναι ακριβώς ένα γκρουπ με την παραδοσιακή έννοια, αλλά το προσωπικό του μουσικό όχημα. Ένα πρότζεκτ που ξεκίνησε το 2007 στο Περθ της Αυστραλίας, κυκλοφορώντας τις ψυχεδελικές «σπιτικές» ηχογραφήσεις του στο Myspace. Έναν χρόνο αργότερα, όταν υπέγραψε στη Modular Recordings, αποφάσισε να προσλάβει μέλη για να τον συνοδεύουν στις ζωντανές του εμφανίσεις. Το όνομα που διάλεξε για το πρότζεκτ σημαίνει «εξημερωμένη αντιλόπη». Ο ίδιος ο Πάρκερ έχει πει ότι διάλεξε το όνομα γιατί του άρεσε η εικόνα ενός άγριου ζώου που έχει επαφή με τον άνθρωπο χωρίς να χάνει τα χαρακτηριστικά που έχει από τη φύση του – κάτι που χαρακτηρίζει και τη μουσική του: ψυχεδελική και «ακατέργαστη» μεν, αλλά και προσιτή, ονειρική και μελωδική.

Η μουσική του Πάρκερ συνεχίζει να εκφράζει μια τάση απόδρασης, ακόμη και όταν τραγουδάει για τις αποτυχίες και τους προβληματισμούς του, ενώ κουβαλάει ασυνείδητα μια σπάνια νοσταλγική lo-fi χροιά που την κάνει έξτρα ιδιαίτερη, σαν να ανήκει περισσότερο σε ένα φαντασιακό παρελθόν παρά σε ένα κοντινό μέλλον.

Οι Tame Impala μπορεί να όρισαν τι σημαίνει σύγχρονος ψυχεδελικός ήχος με δύο αριστουργηματικά ροκ άλμπουμ στη δισκογραφία τους, το «Innerspeaker» (2010) και το «Lonerism» (2012), όμως στην πορεία το ενδιαφέρον του Πάρκερ για την ποπ τον έκανε να στραφεί προς το συγκεκριμένο μουσικό είδος. Το «Currents», που κυκλοφόρησε το 2015, περιείχε τη μεγαλύτερη επιτυχία τους σε παγκόσμιο επίπεδο. Το «The Less I Know the Better» έχει κάνει πάνω από 2 δισεκατομμύρια streams στο Spotify μέχρι στιγμής. Ήταν το άλμπουμ που τον καθιέρωσε ως ποπ σταρ, αλλά κυρίως ως έναν από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στο mainstream μουσικό στερέωμα. Μερικές από τις δουλειές του περιλαμβάνουν συμπαραγωγές στο «Joanne» της Lady Gaga, το «After Hours» του Weeknd, το «Astroworld» του Travis Scott και πιο πρόσφατα το «Radical Optimism» της Dua Lipa. Μέχρι και η Rihanna έκανε μια διασκευή στο «New Person, Same Old Mistakes», η οποία υπάρχει στο άλμπουμ της «Anti».

Tame Impala - My Old Ways (Official Video)

To «Deadbeat», που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες, είναι το πέμπτο κατά σειρά άλμπουμ τους. Είχε προηγηθεί το «The Slow Rush» (2020), το οποίο, όπως αποκάλυψε σε μια συνέντευξή του ο Πάρκερ, δεν ήταν από τις αγαπημένες του δουλειές.

Στο «Deadbeat» υιοθετεί πάλι ένα νέο ύφος. Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο». Μια φυσική μετεξέλιξη από τα χορευτικά ποπ μονοπάτια σε έναν ήχο πιο ηλεκτρονικό και εντελώς techno ανά στιγμές.

Κάτι που είναι εμφανές από τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει το «My Old Ways», το κομμάτι που ανοίγει το άλμπουμ. Ξεκινάει κουλά, σαν να είναι ντέμο, με τον Πάρκερ να τραγουδάει πάνω στον ήχο ενός πιάνου, χτίζοντάς τον όσο προχωράει με επιπλέον synth ήχους, προτού καταλήξει να ακούγεται σαν ένα μεσογειακό disco house anthem, από αυτά που ακούει κανείς το καλοκαίρι στην παραλία και τα beach bar. Δεν πρέπει να προκαλεί και μεγάλη έκπληξη το τελευταίο. Ο ήχος του, ήδη από τα ψυχεδελικά του χρόνια, πάντοτε ταίριαζε περισσότερο στους ζεστούς μήνες του χρόνου.

Ο Πάρκερ έφτιαξε το άλμπουμ σε μια παραθαλάσσια κατοικία που αγόρασε το 2020, στο Yallingup, κοντά στο Πέρθ. Ένα πανέμορφο σπίτι, χτισμένο πάνω σε έναν γκρεμό με θέα στην παραλία Injidup και το Εθνικό Πάρκο Leeuwin-Naturaliste. Μια τοποθεσία όπου στα ’90s διοργανώνονταν μεγάλα raves, τα περίφημα bush doofs, όπως ονομάζονται στην Αυστραλία, από τον υπόκωφο ήχο που κάνει το μπάσο όταν ακούγεται από μεγάλα ηχεία – ένας ήχος που σημαδεύει ηχητικά αυτό το άλμπουμ. «Η λέξη “Doof” ξεκίνησε ως υποτιμητικός όρος, για να περιγράψει τη μουσική των κλαμπ, γιατί από μακριά το μόνο που ακούς είναι “ντουφ, ντουφ, ντουφ”», όπως αναφέρει ο ίδιος πιο διεξοδικά σε μια μεγάλη συνέντευξή του στο «New Yorker».

Tame Impala - Ethereal Connection (Official Audio)

«Πάντα με ενέπνεε πάρα πολύ αυτή η σκηνή. Ένα μέρος της επιθυμίας μου να φτιάχνω αυτό το είδος μουσικής είναι για να μεταφερθώ εκεί – για μένα, αυτό είναι η μουσική Νιρβάνα. Μπήκα και στην ψυχεδελική ροκ για τον ίδιο λόγο· αυτή η ιδέα της ατέλειωτης, υπνωτικής μουσικής, με την οποία μπορεί να συντονιστεί ένα ολόκληρο πλήθος ανθρώπων μέσα σε ένα χωράφι». Η αίσθηση που περιγράφει αντικατοπτρίζεται απόλυτα στο σχεδόν 8λεπτο έπος «Ethereal Connection», το οποίο πάλι δεν είναι τόσο στρέιτ όσο ακούγεται με τα out of place φωνητικά του –που θυμίζουν τον Panda Bear– να διακόπτουν τη ροή του beat, δημιουργώντας άλλη μια κουλή συνθήκη. Από την άλλη, κομμάτια σαν το «Dracula» κρύβουν μια εμμονή με τον Michael Jackson και το disco-funk του «Thriller» ή τους Beatles στο «See You on Monday».

Θεματικά, το «Deadbeat» –που σημαίνει «άχρηστος»– μιλάει για την αμφιταλάντευση ανάμεσα στην καθημερινότητα με την οικογένειά του και σε έναν πιο ξέφρενο τρόπο ζωής, παρέα με τους φίλους του. Καθώς έγραφε το νέο του άλμπουμ έγινε πατέρας για δεύτερη φορά – έχει έναν γιο και μια κόρη με τη σύντροφό του. Στο ασπρόμαυρο εξώφυλλο φωτογραφίζεται με την κόρη του.

Και μπορεί να έφτιαξε ένα ηλεκτρονικό, χορευτικό άλμπουμ για κλαμπ και πάρτι, αλλά αν κάτι σίγουρα δεν έχει αφήσει πίσω του είναι η αγάπη του για την ψυχεδέλεια και τις neon αποχρώσεις. Η μουσική του συνεχίζει να εκφράζει μια τάση απόδρασης, ακόμη και όταν τραγουδάει για τις αποτυχίες και τους προβληματισμούς του, ενώ κουβαλάει ασυνείδητα μια σπάνια νοσταλγική lo-fi χροιά που την κάνει έξτρα ιδιαίτερη, σαν να ανήκει περισσότερο σε ένα φαντασιακό παρελθόν παρά σε ένα κοντινό μέλλον.

Tame Impala - End Of Summer (Official Video)

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ