Υπάρχει λόγος που όλοι θέλουν να χορέψουν στο Khidi στην Τιφλίδα

CHECK Μια βραδιά στο ιστορικό club Khidi στην Τυφλίδα Facebook Twitter
Η techno "παιδεία" ακόμη χτίζεται στο Khidi, μια και λείπει λίγο το spatial awareness (αίσθηση χώρου). Πάντως ο κόσμος πραγματικά θέλει να είναι εκεί, κι αυτό φαίνεται. Φωτ.: Khidi/ Facebook
0


Η TECHNO ΣΚΗΝΗ στην Τιφλίδα δεν είναι κάτι το καινούργιο. Τα ακούσματα που ήδη υπήρχαν ήρθαν και κούμπωσαν με τις αξίες που διέπουν τη μουσική αυτή από τα πρώτα της βήματα στις αρχές των '90s: να είναι μέσο ελευθερίας, ενότητας, τα techno clubs να είναι ασφαλείς χώροι έκφρασης για τις μειονότητες και την LGBTQΙ+ κοινότητα, τη στιγμή που τα δικαιώματά τους δεν είναι εξίσου αυτονόητα με την Ευρώπη.

Δεν είναι τυχαίο που η Τιφλίδα διεκδικεί μια θέση δίπλα στο Βερολίνο, σε μια χρονική στιγμή που η ίδια η Γεωργία ψάχνει να βρει τα πατήματα της και τις ισορροπίες μεταξύ ρωσικής και δυτικής επιρροής. Επιγραφές κατακλύζουν διάφορα σημεία στο Bassiani, υπογραμμίζοντας και κατακρίνοντας τις αντι-LGBTQΙ+ συντηρητικές πρακτικές της κυβέρνησης, στην πόρτα σε ρωτούν αν γνωρίζεις κι αν είσαι σύμφωνος με τους κανόνες του κλαμπ. Δεν εννοούν αν είσαι ok με το μαύρο dress code, πρόκειται για κάτι πιο ουσιαστικό και πιο πολιτικό. Οι ιστορίες που συντροφεύουν τα κλαμπ αυτά γράφτηκαν με αγώνες και διεκδικήσεις, όχι μόνο με πάρτι.

Το Khidi, μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία, άρχισε να διαφημίζει μεγάλα ονόματα της τέκνο σκηνής ως residents του, όπως ο Yanamaste, ο Oscar Mulero και ο Pablo Bozzi.

Πριν από το Bassiani, ωστόσο, αποφασίζω να επισκεφθώ το (σχεδόν) εξίσου σπουδαίο Khidi, τη βραδιά εκείνη μάλιστα τυχαίνει να παίζει ο δημοφιλής Ιάπωνας Yousuke Yukimatsu. Αν και δεν έχει τύχει να απογοητευτώ μέχρι στιγμής, νιώθω κάπως αδιόρατα να γεμίζω με το άγχος της «πόρτας» που, αν και ευκολότερη από του Bassiani, υπάρχει. Πηγαίνουμε με την παρέα μου νωρίς, κάτι που εξασφαλίζει πάντα περισσότερες πιθανότητες και μια (ασήμαντη), πλην γλυκιά ικανοποίηση διαγράφεται στο πρόσωπό μου όταν μπαίνουμε στο χώρο για πρώτη φορά.

CHECK Μια βραδιά στο ιστορικό club Khidi στην Τυφλίδα Facebook Twitter
Ο χώρος είναι σκοτεινός, βιομηχανικός, περίπου όπως τον περίμενα. Μοιάζει με ένα τυπικό underground «καταγώγιο» που θυμίζει παλιό εργοστάσιο. Φωτ.: Khidi/ Facebook

Ο χώρος είναι σκοτεινός, βιομηχανικός, περίπου όπως τον περίμενα. Μοιάζει με ένα τυπικό underground «καταγώγιο», θυμίζει παλιό εργοστάσιο. Το πρώτο πράγμα που προσέχεις μπαίνοντας είναι το δεύτερο stage, το G2, που είναι τετραγωνισμένο, συμπαγές, σχετικά μικρό, με προσεγμένη ακουστική και κάπως μαύρη ατμόσφαιρα. Δεν θα 'λεγα πως έχει τη λογική του Panorama, αφού τα house sets που φιλοξενεί δεν είναι πολύ πιο χαλαρά.

Είναι σε παρόμοια φιλοσοφία με το κύριο stage, το οποίο είναι προβλέψιμο, πλην εντυπωσιακό στην όψη. Οι ομοιότητες με τον «ναό» (Berghain) είναι αξιοπρόσεκτες: βλέπεις μπροστά σου έναν επίσης τετραγωνισμένο, αρκετά μεγάλο χώρο που αντέχει εύκολα μερικές εκατοντάδες ανθρώπους, με το booth καταχωνιασμένο, όχι στο επίκεντρο. Το μάτι πάντα πέφτει στο dancefloor, όπου κι αν κάθεσαι (κάτω ή στις υπερυψωμένες εξέδρες στο πλάι) και μάλλον δεν έχει σχεδιαστεί έτσι τυχαία. VIP εισιτήρια δεν υπάρχουν, όλοι είναι ίσοι. Τον ήχο του πρώτα τον αισθάνεσαι και μετά τον ακούς, με τα iconic Function One ηχεία να αγκαλιάζουν το stage και να δίνουν μαγικό low end μπάσο.

Τα φώτα, στη λογική του Βερολίνου, είναι αυτά τα μικρά, παραλληλόγραμμα φωτορρυθμικά LED που κρύβονται σε διάφορα σημεία του χώρου κι όταν ανάβουν όλα μαζί δημιουργούν μια σχεδόν απόκοσμη ατμόσφαιρα. Ομολογώ πως το λάτρεψα, και για άλλη μια φορά έπιασα τον εαυτό μου να αναρωτιέται γιατί η Αθήνα δεν αξίζει έναν χώρο αντίστοιχου βεληνεκούς και ποιότητας. Το υπόλοιπο κλαμπ δίνει αφορμές για διάφορα «side quests», όπως χαριτολογώντας ονομάζονται, με σκάλες που οδηγούν σε chill και rest areas, σκοτεινά σημεία ή επιπλέον τουαλέτες που αγνοούσες ότι υπήρχαν.

CHECK Μια βραδιά στο ιστορικό club Khidi στην Τυφλίδα Facebook Twitter
Φωτ.: Khidi/ Facebook
CHECK Μια βραδιά στο ιστορικό club Khidi στην Τυφλίδα Facebook Twitter
Φωτ.: Khidi/ Facebook

Το mood ήταν ομολογουμένως πολύ καλό, αν και όχι σαν της Γερμανίας. Δεν έλειπαν οι περίεργοι και καλό είναι να προσέχεις τα πράγματά σου. Η τέκνο «παιδεία» ακόμη χτίζεται, μια και λείπει λίγο το spatial awareness (αίσθηση χώρου), πάντως ο κόσμος πραγματικά θέλει να είναι εκεί κι αυτό φαίνεται. Γι' αυτό σύντομα κινήθηκε το ενδιαφέρον πολλών καλλιτεχνών προς τα εκεί, έτσι μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία το Khidi άρχισε να διαφημίζει μεγάλα ονόματα της τέκνο σκηνής ως residents του, όπως ο Yanamaste, ο Oscar Mulero και ο Pablo Bozzi.

Ο Ιαπωνας Yousuke έκανε μια δυναμική, μελωδική είσοδο που όμοιά του δεν έχω ακούσει, με πολλά '80s ηλεκτρονικά στοιχεία, μα την προσοχή για μένα έκλεψαν οι local DJs (όπως και στο Bassiani) και η σοβαρή προσπάθεια που καταβάλλουν. Τον Breathdub ακολούθησε ο Objector Trax – και οι δυο έδωσαν χρώμα στη βραδιά με minimal, true techno set που δεν επεδίωκαν να τετραγωνίσουν τον κύκλο αλλά ήταν χορευτικά, γρήγορα, με εξαιρετική κλιμάκωση, συνέχεια και επιλογή κομματιών. Κοινώς, δεν περιμένεις το κύριο όνομα για να περάσεις καλά. Τελικά, πιάνεις τον εαυτό σου να αναρωτιέται αν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω από έναν χώρο με δυναμική, ήχο ποιοτικό και 100% ενέργεια στα σετ. Κι αυτά αρκούν.

Ακούστε το podcast του Oscar Mulero για το KHIDI Podcast 168 στο SoundCloud. 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT