Τέσσερα χρόνια χωρίς τον Χρήστο Κυριαζή

Τέσσερα χρόνια χωρίς τον Χρήστο Κυριαζή Facebook Twitter
Ο Κυριαζής δεν πούλησε ποτέ κάτι παραπάνω απ’ αυτό που ήταν.
0


Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ, που πέθανε σαν σήμερα, το 2021, δεν ήταν κάποια αμελητέα ποσότητα. Απεναντίας ήταν ένας από τους καλύτερους ροκολαϊκούς τραγουδοποιούς μας από το ’80 και μετά. Δυνατό ροκολαϊκό έφτιαχνε και ο Αντώνης Βαρδής φυσικά, αλλά ο Κυριαζής, εν αντιθέσει με τον Βαρδή, ήταν και ο στιχουργός, σχεδόν πάντα, των τραγουδιών του (ενώ ο Βαρδής σπάνια έγραφε στίχους).

Ο Κυριαζής το είχε όλο το «πακέτο» δηλαδή, και σαν μελωδός ήταν απλός και πηγαίος, πράγμα που του έδινε πάντα ένα ξεπέταγμα σε σχέση με άλλους, που κάνανε την ίδια δουλειά μ’ εκείνον.

Ο Κυριαζής ήταν ένας ακομπλεξάριστος τραγουδοποιός, που ήξερε τι ήθελε από το τραγούδι, καταφέρνοντας τελικά, και μετά από πολλές προσπάθειες, να «φυτρώσει» σε μια ρωγμή του χρόνου.

Το ότι επέμενε επίσης να τραγουδάει με τη μη-φωνή του σημαίνει πως είχε βρει ένα ακόμη «κουμπί», για να επιβληθεί, καθότι ο κόσμος πολύ συχνά εντυπωσιάζεται από το «λάθος» και την «αδυναμία», αφού ο καθείς βλέπει σ’ αυτά (στα «λάθη και τις «αδυναμίες» των φτασμένων) τον εαυτό του. Σου λέει... αφού καταφέρνει και τραγουδάει ο Κυριαζής, όλα είναι μπορετά.

Τέσσερα χρόνια χωρίς τον Χρήστο Κυριαζή Facebook Twitter
Ο Κυριαζής πάλευε (ως τραγουδοποιός) από την αρχή του ’70, για να μπορέσει να κάνει κάτι, φθάνοντας τελικά να το κάνει σχεδόν 20 χρόνια αργότερα.

Τα τραγούδια του Κυριαζή, και αναφέρομαι σ’ αυτά που έλεγε εκείνος, ήταν απλά, και ορισμένα κάπως αστεία, για τα δικά μου γούστα (θυμάμαι πως ξεκαρδιζόμουν όποτε άκουγα το «έλα μωράκι μου, το στρώμα είναι καπιτονέ»), αλλά επειδή ο ίδιος είχε κάπου το γνώθι σαυτόν τα καλυτερότερα από τα τραγούδια του τα έδινε να τα πούνε άλλοι. Όχι πως δεν είπε και ο ίδιος πολλά δυνατά κομμάτια.

Να θυμηθούμε το «Κυριακή απόγευμα» (Βασίλης Λέκκας) από τους Αγώνες της Κέρκυρας το ’81, το «Αύριο» (Ηλίας Ασβεστόπουλος & 2002 GR), τα «Αυτά τα βράδια (Δραπετσώνα)» και «Βαρέθηκα να ζω» (Βλάσσης Μπονάτσος), το «Χρόνια που έχασες» (Σταύρος Λογαρίδης), το «Και να ’ρθεις με το μίνι-μπας» (Γιάννα Κομνηνού) και ορισμένα ακόμη.

Βλάσσης Μπονάτσος - Δραπετσώνα

Βασικά ο Κυριαζής ήταν ένας ακομπλεξάριστος τραγουδοποιός, που ήξερε τι ήθελε από το τραγούδι, καταφέρνοντας τελικά, και μετά από πολλές προσπάθειες, να «φυτρώσει» σε μια ρωγμή του χρόνου. Το σημειώνω αυτό, γιατί ο άνθρωπος πάλευε (ως τραγουδοποιός) από την αρχή του ’70, για να μπορέσει να κάνει κάτι, φθάνοντας τελικά να το κάνει σχεδόν 20 χρόνια αργότερα.

Τέσσερα χρόνια χωρίς τον Χρήστο Κυριαζή Facebook Twitter
Ο Κυριαζής ήταν και ο στιχουργός, σχεδόν πάντα, των τραγουδιών του.

Ο Κυριαζής δεν πούλησε ποτέ κάτι παραπάνω απ’ αυτό που ήταν, ήξερε να διαχειριστεί την εικόνα του (φάνηκε αυτό, όταν «έκοψε λάσπη» την εποχή που τα εκατομμύρια έπεφταν στα πόδια του με τη σέσουλα), μένοντας πιστός στις αρχές του, και δίχως να απασχολήσει έκτοτε τα μίντια με ανοησίες, πουλώντας σχέσεις, έρωτες και άλλα τινά φούμαρα. Επίσης έλεγε καλά λόγια για τους νεότερους που μετράγανε στ’ αλήθεια (όχι με τα σπρωξίματα των εταιρειών και των μίντια), όπως για τον Παντελίδη ας πούμε, κάτι που πιστώνεται, επίσης, στο χαρακτήρα του.

Ένα από τα πιο ανεβαστικά τραγούδια, που έγραψε ποτέ ο αξέχαστος Χρηστάρας... Μας λείπει...

Χρήστος Κυριαζής - Στο ημεροβίγλι - Official Video Clip

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ENRICO SANGIULIANO INTERVIEW

Μουσική / Enrico Sangiuliano: «Μπορώ να διαμορφώσω ήχους που δεν υπάρχουν»

O μουσικός παραγωγός που έχει βραβευτεί τρεις συνεχόμενες χρονιές ως best-selling techno artist, με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του, μιλάει για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη μουσική, σαν να βάζει «τάξη στο χάος».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ