ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Η Taylor Swift αποσύρεται από το Spotify

Η Taylor Swift αποσύρεται από το Spotify Facebook Twitter
3

 

Η Taylor Swift αρνήθηκε να συμπεριλάβει στην πλατφόρμα του Spotify το νέο της άλμπουμ "1989" και επίσης απέσυρε όλη την δισκογραφία της από αυτό.

Η ενέργεια αυτή είναι αποτέλεσμα διαμαρτυρίας σχετικά με τις απολαβές των καλλιτεχνών από αντίστοιχα μέσα.
Η ίδια το 2012 είχε αρνηθεί να συμπεριλάβει στο Spotify το άλμπουμ της "Red", αλλά αργότερα άλλαξε γνώμη.

Νωρίτερα το 2014, η Taylor Swift ασχολήθηκε και πάλι με το θέμα αναφέροντας στο Wall Street Journal ότι η πειρατεία, το file sharing και το streaming έχουν συρρικνώσει δραματικά τον όγκο των πωλήσεων. Η αλήθεια είναι ότι διαπιστώνω πως όντας χρήστης streaming μουσικής, προσωπικά έχω να αγοράσω άλμπουμ πάνω από 2 χρόνια.

To Spotify δηλώνει πως πληρώνει το 70% των εσόδων του στις δισκογραφικές εταιρίες, ποσό που υπολογίζεται στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια το χρόνο. Πάραυτα οι περισσότεροι καλλιτέχνες υποστηρίζουν ότι δεν παίρνουν αρκετά.

The artist or their representatives have decided not to release this album on Spotify. We are working on it and hope they will change their mind soon 

Σύμφωνα με το Business Insider, το Spotify έκανε την εξής δήλωση:


«Αγαπάμε την Taylor Swift, και οι περισσότεροι από 40 εκατομμύρια χρήστες μας την αγαπάνε ακόμη περισσότερο – σχεδόν 16 εκατομμύρια από αυτούς ακούσανε κομμάτια της τις τελευταίες 30 ημέρες και η ίδια περιλαμβάνεται σε περισσότερες από 19 εκ. playlists.
Ελπίζουμε ότι θα αλλάξει την γνώμη της και θα μας βοηθήσει να κτίσουμε μια νέα μουσική πραγματικότητα που είναι για όλους. Πιστεύουμε ότι οι ακροατές θα πρέπει να είναι ελεύθεροι να ακούσουν μουσική όποτε και όπου θέλουν και ότι οι καλλιτέχνες έχουν το απόλυτο δικαίωμα να πληρώνονται για την δουλειά τους και να προστατεύονται από την πειρατεία. Για αυτό το λόγο πληρώνουμε σχεδόν το 70% των εσόδων μας στην μουσική κοινότητα.»

Η δήλωση τελειώνει έτσι:
«stay, stay, stay. It's a love story, baby, just say, Yes.»

 

#justsayyes

 

Η πραγματικότητα είναι ότι τα χρήματα που οι καλλιτέχνες δικαιούνται από πλατφόρμες streaming είναι ελάχιστα αλλά οι εποχές αλλάζουν όπως και ο τρόπος λειτουργίας της βιομηχανίας. Η εύκολη εναλλακτική του ακροατή μετά το streaming είναι το παράνομο κατέβασμα, απ' όπου ο καλλιτέχνης τελικά δεν θα έχει καθόλου απόλαβες. Ναι, ακούγεται κάπως εκβιαστικό.

Οι καλλιτέχνες δεν βγάζουν σχεδόν τίποτα από το Spotify σε σχέση με το να πουλάνε την μουσική τους μέσω υπηρεσίες σαν το iTunes, αφού πληρώνονται λιγότερο από ένα cent ανά ακρόαση.

Κάποιοι από αυτούς έχουν την δύναμη να επιβληθούν στα μέσα και να πάρουν το ρίσκο. Για παράδειγμα η Beyonce πριν από σχεδόν ένα χρόνο υπέγραψε συμφωνία με το iTunes για αποκλειστική διάθεση του άλμπουμ της. 'Αναγκάζοντας' τούς ακροατές της να το αγοράσουν σημαίνει μόνο ένα πράγμα: $$$.

Εκτός από 3-4 κομμάτια, το ομότιτλο άλμπουμ της δεν έγινε ποτέ διαθέσιμο στο Spotify.

 

Επίσης, η πλειοψηφία των καλλιτεχνών, τουλάχιστον στην Βρετανία, πληρώνονται από τις δισκογραφικές εταιρίες με σταθερό μηνιαίο μισθό, οπότε αυτό είναι ένα θέμα που απασχολεί περισσότερο τις εταιρίες παρά τους ίδιους τους καλλιτέχνες, τους λιγότερο δημοφιλής.

cross sell στο spotify

Τέλος, το Spotify έχει εισάγει πρόσφατα μια επιπλέον στρατηγική αύξησης εσόδων, κάνοντας διαθέσιμα επιπλέον προϊόντα. Μέσα από στρατηγικές συνεργασίες με άλλες εταιρίες, πλέον είναι διαθέσιμα εισιτήρια συναυλιών, προϊόντα καλλιτεχνών και άλλα καλούδια, τα οποία προωθούνται ως cross sell με την μουσική. Όλα αυτά υπάρχουν διαθέσιμα εδώ και καιρό, αλλά φαίνεται να είναι μια δοκιμαστική φάση πριν το roll out στο 100% της λειτουργίας του.

3

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ

σχόλια

3 σχόλια
Θυμίζει το επεισόδιο στο South Park που διαμαρτύρονται γιατί δεν έχουν λεφτά να αγοράσουν καινούριο αεροπλάνο και καινούρια βίλα.Λογικό να πληρώνεις ένα ποσό (λογικό και χαμηλό) και ανάλογα τις ακροάσεις να παίρνουν $$ και οι τραγουδιστές και όλοι πίσω απ το τραγούδι.Δεν παίρνουν και λίγα λεφτά όμως. Κι εδώ στην Ελλάδα είναι οι ΑΕΠΙ, η ερατώ και άλλες τόσες εταιρίες που "γδέρνουν" τα μαγαζιά. Ακόμη κι εγώ αν βάλω δωρεάν δικό μου τραγούδι στο soundcloud και να το παίζουν πρέπει να πληρώνουν. Ακόμη και δική τους μουσική να γράψουν. Απληστία.Κι ένα περίεργο: Μόνο στην Ιαπωνία αγοράζουν ακόμα CD, κι αυτό επειδή οι περισσότεροι είναι συλλέκτες