Ο «Φρανκενστάιν» του Guillermo del Toro άναψε φωτιές στη Βενετία

Ο «Φρανκενστάιν» του Guillermo del Toro άναψε φωτιές στη Βενετία Facebook Twitter
Ο Jacob Elordi, φανερά συγκινημένος, δήλωσε: «Όλοι ξέρουμε πώς είναι να νιώθεις ξένος. Εγώ σίγουρα το ξέρω. Το πλάσμα δεν είναι παρά ένας καθρέφτης για αυτό».
0

Ήταν λίγο πριν δύσει ο ήλιος στο Λίντο, όταν η μαύρη λιμουζίνα σταμάτησε μπροστά στο Palazzo del Cinema. Ο Guillermo del Toro κατέβηκε πρώτος και χαμογελαστός, με τον γνώριμο παιδικό του ενθουσιασμό. Δίπλα του, ο Oscar Isaac με σκούρο κοστούμι και ο Jacob Elordi με λευκό οutfit που τόνιζε το ύψος του, καθώς οι φωτογράφοι φώναζαν το όνομά του. Η Mia Goth, αινιγματική, με φόρεμα Dior διά χειρός Jonathan Anderson, συμπλήρωνε την παρέα.

Μέσα στην αίθουσα, η προβολή κύλησε σχεδόν τελετουργικά. Οι θεατές παρακολούθησαν με κομμένη την ανάσα τα γοτθικά σκηνικά, τα παγωμένα τοπία, το βλέμμα του πλάσματος που ζητούσε αγάπη. Όταν εμφανίστηκαν οι τίτλοι τέλους, το κοινό σηκώθηκε όρθιο. Δεκατρία λεπτά διαρκούς χειροκροτήματος, με τον Del Toro να σφίγγει το πρόσωπό του με τα χέρια, σαν να μην πίστευε ότι το όραμα που τον απασχολούσε επί είκοσι χρόνια είχε συναντήσει τέτοια αποδοχή.

Η ταινία

Ο Φρανκενστάιν του Del Toro δεν είναι ταινία τρόμου. Είναι ένα υπαρξιακό δράμα, σχεδόν ερωτικό, για τη σχέση πατέρα-γιου, δημιουργού-δημιουργήματος. Ο Isaac δίνει έναν Victor Frankenstein νευρικό, φρενήρη, αυτοκαταστροφικό· ο Elordi χαρίζει στο πλάσμα ένα σχεδόν παιδικό και σπαρακτικό τόνο, σαν μια ψυχή φυλακισμένη σε ξένο σώμα. Η Goth λειτουργεί σαν σκιά που περιφέρεται ανάμεσά τους, διαβρωτική και γοητευτική.

Έξω από την αίθουσα, κάποιοι θεατές έκλαιγαν ακόμη. «Δεν περίμενα να ταυτιστώ με το τέρας», είπε ένας νεαρός Ιταλός φοιτητής. Άλλοι πιο σκεπτικοί ψιθύριζαν «πολύ φορτωμένο, πολύ θεατρικό». Η ατμόσφαιρα ήταν αυτή ενός έργου που δεν αφήνει περιθώριο για ουδέτερες γνώμες.

Την επόμενη μέρα, στην ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα Τύπου του φεστιβάλ, ο Del Toro δήλωσε:

«Ο Victor είναι ο αλαζόνας, ο εγωιστής, το πραγματικό τέρας. Αυτό που ήθελα ήταν να προσδώσω ανθρωπιά σε εκείνον που όλοι θεωρούν τέρας».

Ο Oscar Isaac μίλησε για την πρόκληση του ρόλου:

«Ο Victor είναι μια γροθιά. Μια διαρκής σύγκρουση ανάμεσα στο όνειρο και την καταστροφή. Ήθελα να δείξω πόσο κοντά είναι ο δημιουργός στο να καταλήξει ο ίδιος πιο αποκρουστικός από το δημιούργημά του».

Ο Jacob Elordi, φανερά συγκινημένος, δήλωσε:

«Όλοι ξέρουμε πώς είναι να νιώθεις ξένος. Εγώ σίγουρα το ξέρω. Το πλάσμα δεν είναι παρά ένας καθρέφτης για αυτό».

Τι γράφουν τα media

The Guardian: «Ένα μοναδικά όμορφο μελόδραμα, με έναν συγκινητικό δεσμό ανάμεσα σε δημιουργό και δημιούργημα».

Reuters: «Ο Del Toro απορρίπτει τον τρόμο για χάρη της ανθρωπιάς».

The Times: «Camp και ακατάστατο, με τον Elordi άτονο και άνευρο».

Vulture: «Ο Elordi είναι η ψυχή της ταινίας».

Όλα δείχνουν πως ο Φρανκενστάιν θα αποτελέσει ένα από τα μεγάλα κινηματογραφικά γεγονότα της χρονιάς. Εντυπωσιακό, συναισθηματικό, μα και υπερβολικό, είναι μια ταινία που δεν φοβάται να εκθέσει τον εαυτό της. Όπως και το ίδιο το πλάσμα, είναι αδέξια, μεγαλειώδης και σπαρακτική. Ένα έργο που θα συζητηθεί. Και αυτό είναι ίσως η μεγαλύτερη νίκη του Del Toro.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM
«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM