Σε μια από τις πιο απρόσμενες μεταστροφές δημοσιότητας του 2025, η τεχνολογική εταιρεία Astronomer, μέχρι πρότινος άγνωστη στο ευρύ κοινό, βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος όταν ένα βίντεο από «kiss cam» σε συναυλία των Coldplay αποκάλυψε την τρυφερή στιγμή μεταξύ του CEO της, Andy Byron, και της επικεφαλής Ανθρώπινου Δυναμικού, Kristin Cabot – και τις συνέπειες που ακολούθησαν.
Το στιγμιότυπο έγινε viral. Οι δύο κορυφαίοι της εταιρείας παραιτήθηκαν λίγες ημέρες αργότερα. Και τότε, η Astronomer πήρε μια τολμηρή απόφαση: να αναστρέψει το αρνητικό κλίμα όχι απολογούμενη, αλλά διαφημίζοντας τον εαυτό της με τη βοήθεια του Χόλιγουντ.
Η απάντηση: Πάλτροου και Ράιαν Ρέινολντς ενώνουν δυνάμεις
Η εταιρεία συνεργάστηκε με το διαφημιστικό γραφείο Maximum Effort, το οποίο ίδρυσε το 2018 ο ηθοποιός Ράιαν Ρέινολντς και έγινε γνωστό για τις σατιρικές και ευρηματικές καμπάνιες του (Match.com, Mint Mobile, Deadpool). Μαζί δημιούργησαν ένα νέο διαφημιστικό σποτ με πρωταγωνίστρια την Γκουίνεθ Πάλτροου, η οποία εμφανίζεται ως «προσωρινή εκπρόσωπος» της εταιρείας, απαντώντας –υποτίθεται– στις πιο συχνές ερωτήσεις που δέχεται η Astronomer.
Το βίντεο, χωρίς να αναφέρεται άμεσα στο επίμαχο φιλί, σχολιάζει έμμεσα το σκάνδαλο με χιούμορ, αλλά κυρίως επικεντρώνεται στις υπηρεσίες και την αποστολή της εταιρείας. Το αποτέλεσμα; Ένα επικοινωνιακό «χτύπημα» που αναδείχθηκε σε παράδειγμα προς μίμηση για τον κόσμο του branding.
«Ένα case study για την επικοινωνία κρίσης»
Οι ειδικοί στις δημόσιες σχέσεις δεν άργησαν να εξάρουν την κίνηση. Η Kristi Piehl, διευθύνουσα σύμβουλος της Media Minefield, δήλωσε: «Δημιούργησαν ένα βίντεο αρκετά ευφυές, με μόλις τόση δόση αμφισημίας, ώστε να διαδοθεί στο διαδίκτυο και να φέρει εκατομμύρια δολάρια σε θετική δημοσιότητα».
Η Piehl τόνισε επίσης ότι το σενάριο της Πάλτροου ήταν «στοχευμένο» και σωστά εστιασμένο στο προϊόν, όχι στα παρελθόντα λάθη των στελεχών.
Ο Sam Amsterdam, επικεφαλής της Amsterdam Group Public Relations, χαρακτήρισε την ενέργεια της Astronomer «πλήρως επιτυχημένη»: «Δεν το αντιμετώπισαν ως κρίση. Ήταν μια στρατηγική απόπειρα ανακατασκευής του brand».
Ανάλογη ήταν η εκτίμηση και του Ryan McCormick από την Goldman McCormick PR: «Η Astronomer το πέτυχε. Και η δημόσια προσοχή γύρω τους μάλλον θα αυξηθεί στο εξής».
Σε ανάρτησή του στο LinkedIn, ο συνιδρυτής και νέος CEO της εταιρείας, Pete DeJoy, ευχαρίστησε δημόσια τη Maximum Effort για τη «σπουδαία δουλειά» και δήλωσε: «Όπως είπε και η Γκουίνεθ Πάλτροου, τώρα είναι η στιγμή να επιστρέψουμε σ’ αυτό που κάνουμε καλύτερα: να προσφέρουμε αποτελέσματα που αλλάζουν τα δεδομένα στους πελάτες μας.»
Το επεισόδιο, που ξεκίνησε με ένα στιγμιότυπο ερωτικής οικειότητας, κατέληξε σε μια διδασκαλία για τη δύναμη του storytelling και του στρατηγικού rebranding. Η Astronomer δεν επιχείρησε να κρυφτεί – επέλεξε να μιλήσει με τα δικά της μέσα και να ανακτήσει τον έλεγχο της αφήγησης.
Η τεχνολογία κοιτάει συχνά τα άστρα. Η Astronomer, όμως, φρόντισε να τα χρησιμοποιήσει.
Με πληροφορίες από Business Insider