Με τον τέταρτο κύκλο του, το The Bear επανέρχεται εν μέρει στις αρχικές του ρυθμίσεις  

Με τον τέταρτο κύκλο του, το The Bear επανέρχεται εν μέρει στις αρχικές του ρυθμίσεις   Facebook Twitter
O τέταρτος κύκλος της σειράς επιτρέπει στους χαρακτήρες (αλλά και στους θεατές) την πολυτέλεια της ανακούφισης.
0


Η ΑΓΑΠΗ ΦΕΡΝΕΙ
 την οικειότητα, η οικειότητα την γκρίνια και η γκρίνια την περιφρόνηση. Μετά τον «διχαστικό» τρίτο κύκλο του The Bear, μιας τηλεοπτικής σειράς που (δικαίως) αγαπήθηκε όσο ελάχιστες τα τελευταία χρόνια και εξελίχθηκε σε «φαινόμενο», δεν ήταν λίγοι εκείνοι που εξέφρασαν τη δυσαρέσκεια, την γκρίνια και την περιφρόνησή τους ακόμα, ως απατημένοι εραστές ή ως εθισμένοι σε μια ουσία που ξαφνικά και απροειδοποίητα άλλαξε η σύσταση και το εφέ της. Ο φρενήρης ρυθμός του πρώτου κύκλου με τα διαρκή «εγκεφαλικά» στην κουζίνα και το συναισθηματικό ντελίριο του (ανεπανάληπτου ομολογουμένως) δεύτερου δεν είχαν εξαφανιστεί, έμοιαζαν όμως να έχουν χαθεί σε μια υπαρξιακή αχλή και σ’ ένα αργόσυρτο κρεσέντο ενδοσκόπησης που τύλιγε τον τρίτο. Η σειρά φαινόταν να αντικατοπτρίζει την συναισθηματική παράλυση του κεντρικού της χαρακτήρα, του σεφ Καρμ, ο οποίος βυθιζόταν όλο και πιο βαθιά στα αδιέξοδα που ο ίδιος είχε μεθοδικά χτίσει. Ήταν γενναία και φιλόδοξη και λυρική και αντισυμβατική τηλεόραση, από την άλλη όμως δεν μπορεί κανείς και να διαφωνήσει εντελώς με όσους και όσες διαμαρτύρονταν ότι χάθηκε, αν όχι η μπάλα, σίγουρα η σπιρτάδα, η ένταση, η πλοκή. 

Το χάος, οι εκρήξεις, οι ομηρικοί καυγάδες, τα πυροτεχνικά ξεσπάσματα έχουν αντικατασταθεί από την ανακωχή, τη νηφαλιότητα, την πίστη στην εξέλιξη (και την χαρά) της ζωής.

Ποτέ όμως το The Bear δεν ήταν περί πλοκής στην πραγματικότητα, αλλά περί χαρακτήρων, γήινων και τρωτών, και περί διαλόγων που αναδεικνύουν τις μαγικές, παράξενες και ιαματικές υφές της καθημερινότητας. Μετά την οργή και τον πόνο και την ενοχή έρχεται η λύτρωση, η εξιλέωση, η αποτοξίνωση (κυριολεκτικά και μεταφορικά). Αυτό συμβαίνει στον τέταρτο κύκλο της σειράς, ο οποίος επιτρέπει στους χαρακτήρες (αλλά και στους θεατές) την πολυτέλεια της ανακούφισης. Κι αυτό παρότι κρέμεται διαρκώς από πάνω τους ένα ρολόι που ξεκινά στην αρχή του πρώτου επεισοδίου να μετρά ανάποδα από τις 1.440 ώρες (δύο μήνες). Τόσος είναι ο χρόνος που μένει στους ήρωές μας για να αποσοβήσουν το μοιραίο (το κλείσιμο του εστιατορίου), ιδανικά κερδίζοντας το πολυπόθητο Michelin αστέρι. 

Με τον τέταρτο κύκλο του, το The Bear επανέρχεται εν μέρει στις αρχικές του ρυθμίσεις   Facebook Twitter
Το χάος, οι εκρήξεις, οι ομηρικοί καυγάδες, τα πυροτεχνικά ξεσπάσματα έχουν αντικατασταθεί από την ανακωχή, τη νηφαλιότητα, την πίστη στην εξέλιξη (και την χαρά) της ζωής.

Ενδεικτικό του θετικού κλίματος, της συναισθηματικά θερμής ατμόσφαιρας και της ώριμης, στοχαστικής και απολογητικής στάσης των χαρακτήρων σ’ αυτόν τον τέταρτο κύκλο που θα μπορούσε να είναι και ο τελευταίος (ευτυχώς δεν θα είναι τελικά και λέω ευτυχώς γιατί ακόμα και στα πιο αδύναμά της, η σειρά αποτελεί διαμάντι για την τηλεόραση, όαση για το βλέμμα και βάλσαμο για την ψυχή) είναι ότι υπάρχει ένα επεισόδιο –το έβδομο– που μοιάζει με καθρέφτη του θρυλικού έκτου επεισοδίου του δεύτερου κύκλου. Όπως κι εκείνο έχει διάρκεια ταινίας σχεδόν (70 λεπτά), πολλούς από τους ίδιους εκλεκτούς γκεστ σταρ (Τζέιμι Λι Κέρτις, Μπομπ Όντενκερκ, Σάρα Πόλσον, Μαρκ Μαλέινι), και διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια οικογενειακής συγκέντρωσης. ‘Όμως το χάος, οι εκρήξεις, οι ομηρικοί καυγάδες, τα πυροτεχνικά ξεσπάσματα έχουν αντικατασταθεί από την ανακωχή, τη νηφαλιότητα, την πίστη στην εξέλιξη (και την χαρά) της ζωής. Είναι από τις στιγμές εκείνες που η τηλεοπτική μυθοπλασία σε πείθει ότι, αν τα βρεις με τον εαυτό σου και αποδεχτείς τους άλλους, όλα θα πάνε καλά. Ή τουλάχιστον, καλύτερα. 

Το τρέιλερ του 4ου κύκλου

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ένα ελληνο-αλβανικό ανήκειν εν τη γενέσει;

Guest Editors / Μεταξύ ελληνικότητας και αλβανικότητας 

Μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα αναδιαμορφώνει ριζικά τις έννοιες της ταυτότητας και του ανήκειν, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις και τις προοπτικές αυτής της νέας πραγματικότητας.
ΙΛΙΡΙΝΤΑ ΜΟΥΣΑΡΑΙ
ΕΠΕΞ Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Περιβάλλον / Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη θαλάσσια ζωή και μπλόκαρε, έστω προσωρινά, τα σχέδια για εξορύξεις στον ανεξερεύνητο βυθό. Ο Andrew Sweetman μιλά στη LiFO για την έρευνα που έγινε απροσδόκητα viral και συγκρούστηκε με κολοσσούς, πολιτικές αποφάσεις και… το TikTok.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Ακροβατώντας / Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Τι σημασία έχουν τα μεγάλα σκάνδαλα, όταν η απειλή είναι μπροστά μας, όπως οι καραβιές Λίβυων και Σουδανών μεταναστών και πολιτικών προσφύγων που καταφθάνουν στη νότια Κρήτη και εισβάλλουν ανεξέλεγκτα στην πατρίδα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Ο δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών» και του e-tetRadio μιλά για την εφημερίδα, επιβεβαιώνοντας τις τελικές συζητήσεις με τον Δημήτρη Μελισσανίδη, για την κρίση της αριστεράς, την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και το μέλλον του Τύπου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Οπτική Γωνία / «Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Ο θεατρικός σκηνοθέτης Guy Ben-Aharon, που βρέθηκε πρόσφατα στην Αθήνα, γράφει στη LiFO για την απόρριψη που βιώνει τόσο στην πατρίδα του όσο και στο εξωτερικό ως Ισραηλινός που υποστηρίζει την ελευθερία της Παλαιστίνης. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Οπτική Γωνία / «ΟΠΕΚΕΠΕ: Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έστειλε πριν από λίγο καιρό στη Βουλή τη δικογραφία για Αυγενάκη και Βορίδη, αλλά η ΝΔ δεν βλέπει ποινικές ευθύνες υπουργών στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και επιμένει ότι πρόκειται για «διαχρονικές παθογένειες». 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ