Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για το αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδία, με την πτώση του αεροσκάφους της Air India που οδήγησε στον θάνατο όλους τους επιβάτες, πλην ενός.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το αεροπλάνο της Air India είχε ενεργοποιημένη μια γεννήτρια έκτακτης ανάγκης όταν συνετρίβη στις 13 Ιουνίου. Αυτό δημιουργεί υποψίες ότι ίσως υπήρξε πρόβλημα με τους κινητήρες κατά την απογείωση.
Η πληροφορία αυτή δίνει στους ειδικούς μια νέα κατεύθυνση για να εξετάσουν τα αίτια του δυστυχήματος, στο οποίο σκοτώθηκαν τουλάχιστον 270 άνθρωποι, ανάμεσά τους και κάποιοι στο έδαφος, στην πόλη Αχμενταμπάντ της Ινδίας.
Η γεννήτρια έκτακτης ανάγκης είναι μια μικρή προπέλα (ονομάζεται ram air turbine) που βγαίνει από το κάτω μέρος του αεροπλάνου για να παρέχει ρεύμα σε περίπτωση βλάβης.
Οι κινητήρες του αεροπλάνου παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα και βοηθούν στη λειτουργία βασικών συστημάτων. Αν πάψουν να λειτουργούν, ενεργοποιείται αυτόματα η γεννήτρια έκτακτης ανάγκης. Αυτή δίνει ρεύμα για να συνεχίσουν να λειτουργούν τα πιο σημαντικά συστήματα του αεροσκάφους.
Η γεννήτρια ενεργοποιείται είτε αυτόματα, όταν σταματήσουν και οι δύο κινητήρες ή υπάρχει πρόβλημα στα υδραυλικά, είτε χειροκίνητα από τους πιλότους, αν το κρίνουν απαραίτητο. Συνήθως χρησιμοποιείται όταν νομίζουν ότι και οι δύο κινητήρες έχουν σταματήσει - κάτι που μπορεί να συμβεί, π.χ., από σύγκρουση με πτηνό/ά ή θέμα με τα καύσιμα.
Η πτήση της Air India έφτασε σε ύψος περίπου 190 μέτρων, κάτω από καλές καιρικές συνθήκες, πριν σταματήσει να εκπέμπει σήμα τοποθεσίας, μόλις 50 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, σύμφωνα με το Flightradar24. Παρά το ότι το πλήρωμα έστειλε σήμα κινδύνου (mayday), δεν υπήρξε καμία απάντηση από το πιλοτήριο στις προσπάθειες επικοινωνίας.
Ένα βασικό σημείο της έρευνας είναι αν το αεροπλάνο είχε απώλεια ή μείωση ισχύος στους κινητήρες. Αν και οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ενεργοποιήθηκε η γεννήτρια έκτακτης ανάγκης (RAT), όσοι γνωρίζουν την υπόθεση τονίζουν ότι η έρευνα συνεχίζεται. Δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί αν η ενεργοποίηση της RAT οφείλεται σε πρόβλημα με τους κινητήρες, τα υδραυλικά ή άλλα συστήματα.
Air India: Και οι δύο κινητήρες είχαν «καθαρό ιστορικό»
Ένας από τους κινητήρες του αεροπλάνου της Air India ήταν καινούργιος, ενώ ο άλλος δεν είχε προγραμματισμένο σέρβις μέχρι τον Δεκέμβριο, δήλωσε ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας.
Σε συνέντευξή του στο ινδικό κανάλι Times Now, ο N. Chandrasekaran ανέφερε ότι και οι δύο κινητήρες είχαν «καθαρό ιστορικό».
«Ο δεξιός κινητήρας ήταν καινούργιος και τοποθετήθηκε τον Μάρτιο του 2025. Ο αριστερός είχε γίνει σέρβις το 2023 και το επόμενο προγραμματισμένο σέρβις ήταν για τον Δεκέμβριο του 2025», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Υπάρχουν πολλές εικασίες και πολλές θεωρίες. Όμως, αυτό που γνωρίζω μέχρι στιγμής είναι ότι αυτό το συγκεκριμένο αεροσκάφος, με τον συγκεκριμένο αριθμό πτήσης, το AI171, έχει καθαρό ιστορικό», δήλωσε ο κ. Τσαντρασεκαράν, προειδοποιώντας να μην βγάζουμε βιαστικά συμπεράσματα.
«Όλοι οι ειδικοί μού λένε ότι το μαύρο κουτί και οι καταγραφείς θα δείξουν τι πραγματικά συνέβη. Πρέπει απλώς να περιμένουμε», πρόσθεσε.
Με πληροφορίες από Wall Street Journal, BBC